چای, چای سبز

روش درست دم کردن چای سبز لاهیجان

روش درست دم کردن چای سبز لاهیجان

روش درست دم کردن چای سبز لاهیجان

چای سبز یکی از مفیدترین نوشیدنی های روی زمین است. علت نامگذاری چای سبز رنگ سبز و زمردی آن پس از دم کردن است. چای سبز حاوی ترکیبات بیولوژیکی است که برای سلامت انسان مفید می باشد. طعم چای سبز بستگی به روشی دارد که در تهیه آن استفاده می کنید. باید بدانید که دمای آب و مدت زمان دم کشیدن آن از جمله عواملی است که طعم چای را متفاوت می کند.

مراحل صحیح دم کردن چای سبز

فقط چند مرحله برای تهیه چای سبز عالی وجود دارد. شما می توانید چای سبز را عمدتاً به دو روش مختلف تهیه کنید، اما می توانید بسیاری از مواد مفید دیگر را نیز به چای سبز اضافه کنید.

طرز تهیه چای سبز با چای سیاهی که در خانه درست می کنیم متفاوت است. شما باید چند مرحله ساده را دنبال کنید. هنگام تهیه چای سبز به این نکته توجه داشته باشید که اگر برگ های چای را در آب بالای 90 درجه سانتیگراد قرار دهید، چای تلخ می شود. بنابراین، آن را در آبی که خیلی داغ نیست قرار دهید. در اینجا مراحل دم کردن چای سبز را بصورت دقیق توضیح می دهیم.

بیشتر بدانید : مشاهده چای سبز زیدار

مرحله اول

به یک قاشق چایخوری برگ چای سبز نیاز دارید. اگر می خواهید بیش از یک فنجان چای سبز درست کنید، از یک قاشق چایخوری برگ چای سبز در هر فنجان استفاده کنید.

مرحله دوم

حالا برگ های چای را در یک صافی بریزید و کنار بگذارید.

مطالعه کنید  فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد
مرحله سوم

در این روش دم کردن چای سبز، آب را با استفاده از چای ساز یا کتری به دمای مورد نظر برسانید. دمای مناسب برای چای سبز 80 تا 85 درجه سانتیگراد است، بنابراین مراقب آب باشید تا از جوش نخوردن آن مطمئن شوید. اگر به هر حال شروع به جوشیدن کرد، فقط حرارت را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک شود این می تواند حدود 30-45 ثانیه طول بکشد.

مرحله چهار

اکنون، صافی حاوی چای سبز را روی فنجان یا لیوان قرار دهید.

مرحله پنجم : مرحله دم کشیدن چای سبز

سپس آب داغ را داخل فنجان بریزید و بگذارید چای به مدت 3 دقیقه دم بکشد. این مرحله ای است که باید بسیار مراقب باشید. طعم چای سبز قوی را همه دوست ندارند. پس فقط هر دقیقه یک قاشق چای خوری چای سبز بنوشید تا متوجه شوید که آیا آن را دوست دارید یا نه. این دستور بهترین روش دم کردن چای سبز است که می توانید استفاده کنید. حالا صافی چای را بیرون بیاورید و کنار بگذارید. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چایخوری عسل را به فنجان چای اضافه کنید. عسل را هم بزنید و اجازه دهید نوشیدنی برای چند ثانیه خنک شود و از فنجان چای سبز خود لذت ببرید.

نتیجه گیری

لازم به ذکر است خرید چای سبز اصل و مرغوب از برندی معتبر در الویت می باشد. با خرید چای سبز زیدار می توانید از چای سبز با کیفیت بهره مند شوید و از نوشیدن چای سبز نهایت لذت را ببرید.

روش درست دم کردن چای سبز لاهیجان

روش درست دم کردن چای سبز لاهیجان

مطالعه کنید  تاثیر چای سبز بر کبد چرب

پشنهادات زیدار :

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *