چای

شرایط استفاده از چای برای چشم

شرایط استفاده از چای برای چشم

شرایط استفاده از چای برای چشم

در چه شرایطی از خواص چای برای چشم استفاده کنیم؟

یکی از مواردی که در چشم‌ها‌ بسیار دردناکه ورود جسم خارجی، گرد و غبار یا هر شی ریز به درون چشم هست که علاوه بر سوزش و قرمزی سبب عدم بینایی میشه. در این مواقع درمان‌ها‌ی محلی و سنتی کارسازه. به طوری که بخاطر اثرات ضدعفونی‌کنندگی چای از این نوشیدنی برای شستشوی چشم و خارج کردن اشیاء خارجی استفاده می‌کردن. البته شرایطی برای استفاده از این دمنوش در درمان عارضه‌ها‌ی چشمی ‌وجود داره که برخی از مهم‌ترین اون‌ها عبارتند از: شرایط استفاده از چای برای چشم

بهتره که از چای تازه‌دم استفاده بشه؛ چراکه دمنوش مونده و کهنه اثرات درمانی زیادی نداره.

آبی که برای دم‌کردن چای استفاده می‌شه کاملا پاکیزه باشه.

کیفیت چای خشک بسیار مهمه. در تهیه و تولید انواع تقلبی و غیراصل چای از مواد شیمیایی و افزودنی استفاده می‌شه، بنابراین ماده‌ای طبیعی به حساب نمیاد.

برای شستشوی چشم باید از این دمنوش با دمای متعادل استفاده کرد. به این دلیل که چشم عضوی حساسه و لازمه کمی‌ محتاط‌تر عمل کنین.

یه شرط دیگه هم برای استفاده از خواص چای برای چشم وجود داره و اون هم عدم حساسیت به چای هست. اگه می‌دونین که سابقه ژنتیکی آلرژیک به گیاهان دارین، دور درمان‌ها‌ی سنتی رو خط بکشین. حالا که این موارد مهم بررسی شد، در ادامه مروری بر متدهای درمانی مختلف خواهیم داشت.

*فروش اینترنتی چای بهاره لاهیجان زیدار نیم کیلویی*

بررسی انواع چای موثر برای بهبودی چشم

وقتی از یه نوشیدنی گرم و مجلسی برای پذیرایی در مهمانی‌ها‌ و مجالس سخن به میون میاد، به طور قطع منظور چای سیاه هست که خودش نمونه‌ها‌ی مختلفی داره. این نمونه‌ها شامل موارد زیر می‌شه:

مطالعه کنید  خواص چای سبز برای پوست و مو

سرگل که معروف‌ترین اون‌هاست.

قلم که از برگ‌های پهن و رسیده چای تهیه میشه و قطعات درشتی داره.

شکسته که از نوع قلم، ریزتره و قطعاتی درشت‌تر از نوع سرگل داره.

باروتی یا کله مورچه که قطعه‌های بسیار ریز داره و برای تولید انواع دمنوش کیسه‌ای مفیده.

تحقیقات پیرامون اثرات و چگونگی استفاده از چای برای درمان چشم

از گذشته‌ها‌ی دور در فرهنگ‌ها‌ی مختلف از برگ‌ها‌ی چای خشک دم‌شده به عنوان مرهمی ‌برای دردهای چشمی‌ استفاده می‌شد. همچنین خواص چای برای چشم به عنوان دارویی برای رفع عفونت‌ها‌ی چشمی‌ کاربرد داشته. اما چگونه؟

چای سیاه و سبز پلی‌فنول، آنتی‌اکسیدان، کافئین، مقداری اسید تانیک و کلی مواد ارزشمند دیگه رو در خود جای می‌دهند که ارزش تغذیه‌ای بالایی داره. به طوری که قرارگیری این دمنوش روی چشم می‌تونه به سلامتی چشم کمک کنه. در این رابطه دو نکته مهم وجود داره که باید در مورد اون‌ها بیشتر بدونین:

به طور حتم تصدیق می‌کنین که هر جوری چای دم‌شده رو از صافی رد کنین باز هم املاحی ریز از این دمنوش کف ظرف باقی می‌مونه. پس بهتره پس از عبور از صافی چند ثانیه ظرف رو ثابت نگه دارین و ته‌نشین دمنوش رو به دلیل وجود گرد ریز چای دور بریزین.

نکته بعدی در رابطه با استفاده از چای کیسه‌ای هست. با این کار از چشم در مقابل ورود گرده‌ها‌ و ریزدانه‌ها‌ی چای به درون چشم جلوگیری کنین. موارد احتیاط رو در نظر بگیرین؛ چون که ممکنه کیسه چای پاره بشه و مواد ریز چای به درون غدد اشک راه پیدا کنه.

متد درمانی چشم با استفاده از کمپرس گرم و سرد چای

در مقالات علمی ‌به این مطلب پرداخته شده که برای استفاده از خواص چای برای چشم باید از نوع کیسه‌ای استفاده بشه. به این صورت که چای کیسه‌ای رو در آب جوش قرار بدین و با دست‌ها‌یی تمیز و استریل اون رو از آب جوش خارج و آب اضافش رو خارج کنین. از این محصول در حالی که ولرم هست برای مصارف درمانی که نیاز به کمپرس گرم دارین، استفاده کنین. با همین روش، زمانی که چای کیسه‌ای دم کشید اگه اون رو در یخچال قرار بدین، تحت عنوان کمپرس سرد قابل استفاده هست.

مطالعه کنید  ۱۱ خاصیت این نوشیدنی گرم و دلچسب

توصیه میشه در مواقعی دمنوش‌های کیسه‎ای رو کنار بذارین و برای تاثیر بیشتر، از خود برگ‌های چای درجه یک ایرانی کمک بگیرین. زمانی که دمنوش رو آماده کردین، برگ‌ها رو از قوری خارج کرده و درون تنظیفی بذارین و به سبک قدیمی‌ها از اون به عنوان کمپرس استفاده کنین. از خود چای تازه‌دم هم می‌تونین برای شستن چشم‌ها‌ استفاده کنین؛ فقط باید احتیاط کنین که محصول خریداری شده، بدون اسانس و مواد افزودنی باشه و همچنین املاح ریز اون جداشده باشه

چگونگی بهبود عارضه‌ها‌ی چشمی ‌با خواص چای

برخی از عارضه‌ها‌ی چشمی‌که با استفاده از خواص این نوشیدنی محبوب بهبود پیدا می‌کنن، عبارتند از:

التهاب و خارش چشم‌ها‌ که با کمپرس چای کیسه‌ای تازه‌دم‌شده تا حدودی برطرف میشه.

تورم و پف زیر چشم هم با استفاده از کمپرس سرد و هم با استفاده از شستشو با چای خنک بهبودی نسبی پیدا می‌کنه.

قرمزی ناشی از التهاب رگ‌ها‌ی خونی که با کمپرس سرد تسکین پیدا می‌کنه.

ورود جسم خارجی ریز در چشم که می‌شه چشم رو در کاسه‌ای حاوی چای تازه‌دم باز و بسته کرد تا اشیا خارجی بیرون بیان.

وجود غده‌های ریز چربی و التهاب در پلک که ناشی از تجمع باکتری هست تا حدود زیادی با کمپرس گرم برطرف میشه.

غدد زیر پوستی پلک و انواع ساده گل مژه هم با تداوم استفاده از کمپرس گرم و خواص چای برای چشم درمان میشن.

فواید چای برای چشم کودکان و نوزادان

کودکان و نوزادان با دست‌های خود می‌تونن عوامل میکروبی رو بارها در طول روز به چشمان خود انتقال بدن و برای این معضل راهکاری وجود نداره. اما میشه برای جلوگیری از قی غیرطبیعی چشم و و رفع عفونت یه کار مهم انجام داد. مجرای اشک در افراد خردسال بسیار ظریف و حساسه. بنابراین باید بسیار مراقب بود که گرده‌ها‌ی بسیار ریز چای وارد چشم نشه. پس اگه قصد دارین عملکرد بهتری رو از چشم کودک شاهد باشین به سبک مادربزرگ‌ها‌ و مادران قدیمی‌ عمل کنین.

مطالعه کنید  تاریخچه اصلی چای در ایران

زمانی که کودک خوابه چای دم کرده و ولرم ‌شده رو در لایه نازکی از تنظیف بسیار پاکیزه و عاری از میکروب و آلودگی قرار بدین و روی هر دو چشم کودک بذارین. پس از دقایقی پدهای دست‌ساز رو بردارین و به آرامی ‌چشمان کودک رو ماساژ دورانی بدین. اطمینان داشته باشین که با استفاده از خواص چای برای چشم پس از خواب و پلک زدن‌ها‌ی مداوم عملکرد بهتری رو شاهد هستین.

*فروش اینترنتی چای بهاره لاهیجان زیدار نیم کیلویی*

شرایط استفاده از چای برای چشم

این شرایط استفاده از چای برای چشم

شرایط استفاده از چای برای چشم

شرایط استفاده از چای برای چشم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *