چای

۸ نوع چای لاغری، کاملا طبیعی و کارآمد

۸ نوع چای لاغری، کاملا طبیعی و کارآمد

۸ نوع چای لاغری، کاملا طبیعی و کارآمد

چای لاغری را چطور مصرف کنیم؟

نوشیدن چای لاغری یکی از روش های مناسب برای کاهش وزن است. البته باید در نظر داشته باشیم که نوشیدن چای لاغر کننده به تنهایی روش مناسبی برای کاهش وزن نیست، بلکه در کنار یک رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی میتوان با نوشیدن چای لاغر کننده روند رسیدن به وزن ایده آل را افزایش داد. اگر برای کم کردن چند کیلو از وزنتان آماده هستید با چای مارکت همراه باشید. ۸ نوع چای لاغری، کاملا طبیعی و کارآمد

آشنایی با ماهیت انواع چای لاغری

چای ها انواع مختلفی دارند، بر اساس اینکه چطور برگ های تازه چای خشک میشوند به دسته بندی های متفاوتی تقسیم میشوند، اما همه چای های واقعی از گیاه کاملیا سیننسیس بدست می آیند و در فرآیند برداشت تا خشک شدن به روش های متفاوتی تهیه میشود. زادگاه اصلی این نوشیدنی آسیا است و بیشتر در چین و هند شناخته می شود. چای یک نوشیدنی قویست و انواع مختلف آن در درمان مشکلات قلبی، دیابت و افزایش سطح انرژی به کار می روند.

یکی از کاربردهای خاص از چای ویژگی لاغر کنندگی آن است، در ادامه این مقاله با ۸ مورد از برترین چای های لاغر کننده آشنا میشویم.

انواع چای لاغر کننده

مصرف چای با افزایش متابولیسم می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن منجر به کاهش وزن می گردد. از جمله چای های لاغر کننده میتوان از چای سبز، چای سفید، چای پوئر، چای اولانگ و … نام برد. در ادامه این مقاله با هم به شناخت بیشتر هر یک از این چای های لاغر کننده می‌پردازیم.

مطالعه کنید  دلایلی که باید چای بنوشیم ؟

چای پوئر، چای لاغری با طعم قوی و مناسب ذائقه ایرانی

تحقیقاتی که انجام شد روی این چای خاص نشان می‌دهد که آنزیم های موجود در چای پوئر موجب می‌شود تا اثرات تحریک کننده روی سلول های چربی داشته باشد و باعث کوچک تر شدن سایز سلول های چربی می‌شود. همچنین مصرف چای پوئر به افزایش متابولیسم بدن کمک میکند.

چای سیاه، چای لاغری همه پسند

مطمئنا چای سیاه شناخته شده‌ترین و معمول ترین نوع چای در جهان است. این چای محبوب در هر خانه ای در هر جای دنیا پیدا می‌شود. چای سیاه با توجه به محل و روش تهیه با نام های متفاوت و طعم های گوناگون شناخته می‌شود؛ چای CTC کنیا، چای باروتی، چای سیلان و … از انواع چای سیاه هستند و بر حسب روش تهیه، دارای میزان متفاوتی کافئین و سایر ترکیبات محرک متابولیسم هستند.

چای ترش، چای لاغری پر خاصیت

بر اساس برخی تحقیقات چای ترش یکی نوع دیگر چای لاغر کننده است و به کاهش وزن کمک می کند، این چای به دلیل طعم ترش خود اشتها را بعد از مصرف سرکوب میکند همچنین مصرف کالری را در طول روز کاهش میدهد و به کاهش وزن کمک میکند.

چای اولانگ، چای لاغری انرژی بخش

کاتچین ها و پلی فنل ها به میزان قابل توجهی در چای اولانگ وجود دارد که به افزایش متابولیسم بدن و افزایش سوخت و ساز آن کمک میکند، و منجر به افزایش چربی سوزی بدن میشود، علاوه بر این مصرف چای اولانگ به کاهش فشار خون که یکی از پارامتر های کاهش میزان متابولیسم بدن است کمک میکند و در نتیجه مصرف این چای به کاهش وزن کمک میکند.

مطالعه کنید  خواص چای سبز برای پوست و مو

چای ماسالا، چای لاغری گرم کننده

چای ماسالا جزء نوشیدنی های گرم است و همچنین به افزایش میزان متابولیسم بدن کمک میکند. تحقیقات نشان میدهد مصرف منظم چای ماسالا در کاهش وزن موثر است. این چای به دلیل افزایش گردش خون در بدن و افزایش چربی سوزی به بهبود جذب مواد مغذی کمک میکند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب چای ماسالا برای لاغری را مطالعه کنید.

آیا چای سبز موجب لاغری می شود؟

چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث افزایش کارایی بدن شما برای مصرف انرژی شود. تحقیقات نشان می دهد که چای سبز حاوی فلاونوئیدها هستند که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن هستند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *