بادام زمینی

بادام زمینی، خواص بادام زمینی چیست؟

بادام زمینی، خواص بادام زمینی چیست؟

بادام زمینی، خواص بادام زمینی چیست؟

1- درمان اگزما و پسوریازیس

بادام زمینی به دلیل دارابودن خواص ضدالتهابی به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس کمک می‌کند. علاوه‌برآن اسیدهای چرب موجود در بادام‌زمینی سبب می‌شود تا تورم و قرمزی پوست که ناشی از این بیماری‌ها است از بین برود و پوست شاداب‌تر باشد. بادام زمینی، خواص بادام زمینی چیست؟

2- درمان آکنه و جوش صورت

بادام زمینی دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ای، روی و منیزیم است که باعث می‌شود پوست پاک‌سازی شده و آکنه و جوش صورت از بین برود.

3- تقویت طحال و ریه

مصرف بادام زمینی کلسترول خوب خون را بالا می‌برد و سبب می‌شود تا ریه و طحال تقویت شوند.

4- شادابی و جوان‌سازی پوست صورت

بادام زمینی با دارابودن مقادیر قابل توجهی از منیزیم و ویتامین c و اسیدهای چرب، سبب افزایش تولید کلاژن پوست شده و چین و چروک را درمان می‌کند و در نتیجه باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود.

*فروش اینترنتی بادام زمینی ممتاز زیدار یک کیلویی*

5- درمان آفتاب سوختگی

مصرف ویتامین e یکی از درمان‌های مناسب برای آفتاب‌سوختگی است و از آن جایی که بادام زمینی دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین e است، می‌تواند کمک بسیار زیادی در درمان آفتاب‌سوختگی داشته باشد.

6- تقویت رشد مو

بادام زمینی با دارابودن اسیدهای چرب امگا ۳ سبب افزایش رشد مو و تقویت فولیکول مو می‌شود. همچنین بیوتین موجود در بادام زمینی یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از ریزش مو است.

7- لاغری و کاهش وزن

مصرف مواد غذایی حاوی فیبر یکی از روش‌های مناسب برای لاغری و کاهش وزن است. فیبر بسیار زیادی که در بادام زمینی وجود دارد سبب دفع سموم شده و با کمک به کاهش اشتها سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود. با مصرف بادام زمینی در زمان گشنگی، می‌توانید تا حد بسیار زیادی اشتهای خود را کاهش دهید و به کاهش وزن خود کمک کنید.

مطالعه کنید  خاصیت اصلی کره بادام زمینی چیست؟

8- درمان دیابت و قند خون

منگنز بسیار زیادی که در بادام زمینی وجود دارد، سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را افزایش می‌دهد و سبب درمان و بهبود قند خون و دیابت می‌شود.

9- درمان کبد چرب

مصرف بادام زمینی احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سایر بیماری‌های صفرا را کاهش می‌دهد و سبب پاک‌سازی کبد و کاهش بیماری کبد چرب می‌شود.

10- درمان سرماخوردگی

از آن جا که بادام‌ زمینی حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین c است، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر است.

11- بدنسازی

بادام زمینی یکی از مغزهایی است که حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. به همین دلیل یکی از بهترین منابع انرژی برای ورزشکاران و بدنسازان به شمار می‌آید. مصرف بادام زمینی در ورزشکاران سبب می‌شود تا بدن آن‌ها در زمان ورزش و رژیم‌های غذایی با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجه نشود.

*فروش اینترنتی بادام زمینی ممتاز زیدار یک کیلویی*

12- درمان یبوست

مهم‌ترین عامل در درمان یبوست، گنجاندن مواد غذایی حاوی فیبر در رژیم غذایی افراد است. فیبر بسیار زیادی که در بادام‌زمینی وجود دارد سبب افزایش حرکات روده شده و در درمان یبوست بسیار مؤثر است. می‌توانید به‌جای درمان دارویی، بادام‌زمینی را در رژیم روزانه خود قرار دهید.

13- درمان چربی خون

اسیدهای چرب نوع غیراشباع و به‌ویژه اسید اولئیک موجود در بادام زمینی سبب می‌شود تا چربی خون بالا کاهش پیدا کرده و درمان شود.

14- کمک به درمان و بهبود افسردگی

بادام زمینی دارای ماده تریپتوفان است که مصرف آن باعث افزایش سروتونین خون می‌شود و به درمان افسردگی کمک می‌کند.

مطالعه کنید  درمان کبد چرب با بادام زمینی درجه یک

15- درمان سرطان

فیتواسترول‌هایی که در بادام‌زمینی وجود دارد، خواص ضد سرطانی و ضد تومور دارد. تحقیقاتی که در ایالات متحده صورت‌گرفته نشان داده که مردان و زنانی که حداقل دو بار در هفته بادام‌زمینی می‌خورند، به ترتیب ۲۷ و ۵۸ درصد کمتر دچار سرطان روده بزرگ می‌شوند.

16- درمان آلزایمر

مواد غذایی سرشار از نیاسین مانند بادام زمینی، در درمان آلزایمر تا ۷۰ درصد مؤثر هستند.

17- کمک به چاقی و افزایش وزن

اگر لاغر هستید و یا قصد این را دارید تا کمی وزن خود را افزایش دهید، به شما توصیه می‌کنیم تا حداقل هفته‌ای دو بار بادام زمینی و یا کره بادام زمینی را مصرف کنید. قطعاً از نتیجه آن شگفت‌انگیز خواهید شد.

18- کمک به‌سلامت استخوان‌ها

آهن و کلسیم فراوان موجود در کره بادام زمینی عامل مهمی در انتقال اکسیژن به خون است که در نهایت سبب بهبود وضعیت استخوان‌ها و داشتن استخوان‌های سالم و قوی خواهد شد. بادام‌زمینی یکی از مواد غذایی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن به‌حساب می‌آید. بادام‌زمینی سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

*فروش اینترنتی بادام زمینی ممتاز زیدار یک کیلویی*

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *