بادام زمینی

خاصیت اصلی کره بادام زمینی چیست؟

خاصیت اصلی کره بادام زمینی چیست؟

خاصیت اصلی کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام ‌زمینی حاوی مواد مغذی و دارای طعم و عطر دلپذیری است. این خوراک محبوب در سراسر جهان طرفداران خود را دارد. جالب است بدانید کره بادام زمینی برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ و توسط مارسلوس گیلمور ادسونِ کانادایی تولید شد. کره بادام ‌زمینی در ابتدا از بادام ‌زمینی آسیاب شده که معمولا اول بو داده می‌شود و سپس به صورت خمیر غلیظ درمی‌آید.

خواص اصلی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بعلت داشتن پروتئین، منیزیم، پتاسیم، چربی های تک غیراشباع و مواد مغزی دیگر دارای خواص فراوانی هست که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1. جلوگیری از چین چروک در صورت

کره بادام زمینی دارای درصد خوبی از ویتامین E است. ویتامین E دارای آنتی اکسیدان ها و لوتئین است که به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. این مقادیر از آنتی اکسیدان ها برای  پاک نگه داشتن پوست از چین و چروک موثر هستند. به غیر از ویتامین E وجود چربی های تک غیراشباع موجود در کره بادام زمینی برای حفظ سلامت، نرمی و درخشندگی پوست مفید هستند.

بیشتر بدانید : مشاهده بادام زمینی آستانه زیدار

2. منبع خوبی برای فولیک اسید در دوران بارداری

منبع خوبی برای فولیک اسید در دوران بارداری

کره بادام زمینی مقدار مناسبی اسید فولیک دارد و برای جنین در دوران بارداری مناسب است

فولیک اسید توصیه شده ترین ویتامین در دوران بارداری است. فولیک اسید از نقایص مادرزادی در دوران بارداری جلوگیری می کند و به رشد کامل جنین کمک می کند. کره بادام زمینی حاوی حدود 28 میلی گرم فولیک اسید است. همچنین تامین پروتئین مورد نیاز مادر و جنین از دیگر فواید کره بادام زمینی در دوران بارداری است.

مطالعه کنید  کبد چرب، درمان کبد چرب با بادام زمینی

3. افزایش سطح انرژی

منیزیم یکی از ضروری ترین عناصر در بدن ما است. کره بادام زمینی منبع غنی از منیزیم است. این بدان معنی است که کره بادام زمینی به تنظیم دمای بدن، سم زدایی، تولید انرژی و ساخت استخوان ها و ماهیچه ها کمک می کند. همچنین، پتاسیم موجود در کره بادام زمینی به تسکین درد و گرفتگی عضلات کمک می کند. پتاسیم بالای کره بادام زمینی نقش کلیدی در سلامت و ریکاوری عضلات دارد.

4. جلوگیری از دیابت نوع دو

کره بادام زمینی علاوه بر اینکه حاوی مقادیر زیادی پروتئین است، منبعی غنی از چربی های غیراشباع نیز محسوب می شود. چربی های غیر اشباع باعث تحریک فعالیت انسولین در بدن می شوند. با مصرف منظم کره بادام زمینی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. البته توجه کنید مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد یا تشدید دیابت در افراد مختلف می شود.

5. بهبود دهنده سیستم ایمنی

کره بادام زمینی به دلیل داشتن استرول های گیاهی، سطح کورتیزول را در بدن نرمال می کند و در مواقع استرس هورمون ها را متعادل می کند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبت می گذارد. خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی کره بادام زمینی و چربی های تک غیراشباع موجود در آن به کاهش استرس و سلامت مغز کمک می کند.

6. تنظیم کننده هورمون‌ها خواب

تنظیم کننده هورمون‌ها خواب

کره بادام زمینی برای تنظیم هورمون خواب موثر است

برای  تنظیم سروتونین و ملاتونین که دوتا از هورمون خواب می باشند. کافیست دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میل بفرمایید. این مقدار کافی است تا فواید کره بادام زمینی برای بهبود خواب را به راحتی درک کنید.

مطالعه کنید  خاصیت زیاد بادام زمینی برای دیابت

7. فشار خون

پتاسیم بالای کره بادام زمینی باعث انقباض عضلات و در نتیجه کاهش فشار خون می شود. یکی دیگر از فواید کره بادام زمینی تاثیر آن بر سلامت استخوان است. ویتامین K موجود در بادام زمینی به فرآیند جذب در بدن کمک می کند. این ویتامین با انتقال کلسیم در سراسر بدن به سلامت استخوان ها کمک می کند و برای لخته شدن خون طبیعی ضروری است.

8. کاهش اشتها

افرادی که دنبال رژیم لاغری با کالری محدود هستند کره بادام زمینی بهترین انتخاب برای آنها می باشد. چربی های تک غیراشباع و پروتئین کره بادام زمینی بسیار سیر کننده اهستند و مصرف به مقدار مناسب آن احساس سیری به فرد می دهد و در عین حال مواد مغذی لازمی را که انسان باید در طول روز دریافت کند به او خواهد داد.

بیشتر بدانید : مشاهده بادام زمینی آستانه زیدار

9. ذخیره سازی چربی در بدن

به اکثر کره های بادام زمینی برای آنکه طعم آنها بهتر شود شکر اضافه می کنند. ترکیب این نوع قند و چربی باعث ذخیره چربی و در نهایت چاقی خواهد شد.

حرف آخر

کره بادام زمینی دارای طعم لذیذ، بافت شگفت انگیز و نحوه چسبیدن آن به سقف دهان قبل از ذوب حالت شگفت‌آوری است. پیشنهاد می کنیم با مصرف کره بادام زمینی علاوه بر طعم لذت بخش از خواصی که برای بدن دارد استفاده کنید.

خاصیت اصلی کره بادام زمینی چیست؟

خاصیت اصلی کره بادام زمینی چیست؟

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *