بادام زمینی

خواص بادام زمینی برای لاغری

خواص بادام زمینی برای لاغری

خواص بادام زمینی برای لاغری

افزایش سوخت و ساز بدن

مصرف بادام زمینی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه بدن برای تأمین انرژی ‏مازاد از چربی‌های ذخیره و انباشته شده استفاده می‌کند. به طور کلی مواد غذایی که ‏موجب افزایش متابولیسم بدن شوند، یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها برای کاهش وزن ‏هستند. خواص بادام زمینی برای لاغری

هضم بهتر غذا

بادام زمینی سرشار از فیبر گیاهی است که باعث بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش ‏می‌شود. این فیبر فراوان کار روده‌ها را تسهیل و به دفع مناسب مواد ‏غذایی از بدن کمک می‌کند. یبوست یکی از علت‌های اضافه وزن ‏و چاقی است.

چربی‌سوزی

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که بادام زمینی یکی از گزینه‌های مفید چربی‌سوز و منبع عالی پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. همچنین در ساخت عضله و از بین بردن چربی ‏شکمی نقش مؤثری دارد.

لاغری با بادام زمینی

کاهش اشتها

مصرف روزانه بادام زمینی و فراورده‌های آن مانند کره بادام زمینی، به احساس سیری ‏و کاهش اشتها در طول روز کمک می‌کند. همین احساس سیری مانع از پرخوری که علت ‏اصلی چاق شدن است می‌شود. به طور کلی وقتی شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری ‏می‌کنید، احتمال اینکه تصمیم‌های بدغذایی بگیرید خیلی کمتر خواهد شد.

دفع سموم بدن

تجمع سموم در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود. مطالعات نشان داده است که ‏بعد از خوردن دانه‌های گیاهی، مقدار چربی که از طریق مدفوع دفع می‌شود بین ۵ تا ۲۰ درصد ‏افزایش می‌یابد. ‏‎ ‎

میان‌وعده مفید

ارزش غذایی بالا و خواص فراوان بادام زمینی آن را به یک میان‌وعده سالم تبدیل کرده است. مصرف متعادل بادام زمینی به‌عنوان میان‌وعده (۳۰ عدد بادام زمینی در طول ‏روز) به همراه ورزش سبک، می‌تواند لاغری و کاهش وزن دائمی را به همراه داشته باشد.

مطالعه کنید  درمان کبد چرب با بادام زمینی درجه یک

نکته مهم

توجه داشته باشید زیاده‌روی در مصرف بادام زمینی نیز می‌تواند باعث افزایش وزنتان شود. همچنین تمرکز بر روی یک گروه غذایی خاص می‌تواند شما را از مواد لازم برای بدن که ‏در گروه‌های دیگر غذایی موجود است محروم کند.

ارتباط کره بادام زمینی و لاغری

این کره طبیعی بسیار پرکالری و انرژی‌بخش است. این کره دارای ترکیبات زیادی از جمله مواد قندی، چربی‌های خوب و بد، فیبرها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و غیره است.

هرکدام از این ترکیبات می‌توانند به‌نوعی به درمان بیماری‌ها و یا چاقی و لاغری افراد در سنین مختلف کمک کنند. فیبر موجود در این ماده غذایی می‌تواند به‌خوبی به هضم غذا کمک می‌کند و مانع یبوست در افراد مختلف شود. گفتنی است که بیماری یبوست یکی از عوامل چاقی در افراد مختلف است.

این کره طبیعی دارای مقدار زیادی چربی از نوع اشباع شده و یا اشباع نشده است. اما افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، نباید نگران این موضوع باشند. زیرا اکثر چربی‌های موجود در این کره، از نوع چربی‌های اشباع نشده که از چربی‌های خوب و بی‌ضرر هستند، می‌باشند.

این چربی‌ها می‌توانند به‌خوبی احساس سیری را به افراد مختلف القای کنند و از پرخوری‌های مکرر آنها در طول شبانه‌روز جلوگیری کنند و به‌گونه‌ای افراد را مجبور می‌کنند که غذای کمتری بخورند.

نحوه مصرف برای لاغری

خیلی از افراد با توجه به خوشمزه و خوش‌طعم بودن این ماده غذایی، از آن به مقدار زیادی در طول شبانه روز استفاده می‌کنند. در صورتی که این روند برای افرادی که قصد لاغری دارند، مناسب نمی‌باشد. این افراد باید از این کره به‌اندازه دو تا سه قاشق غذاخوری در طی شبانه روز استفاده کنند.

مطالعه کنید  کبد چرب، درمان کبد چرب با بادام زمینی

افراد می‌توانند این مقدار کره را بعد از وعده صبحانه و یا در میان‌وعده‌های خود استفاده کنند تا هم جلو پرخوری آنها بگیرند و هم انرژی بیشتری در طی شبانه‌روز به آنها برسد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *