چای, چای سبز

با خواص چای سبز برای پوست آشنا شوید

با خواص چای سبز برای پوست آشنا شوید

با خواص چای سبز برای پوست آشنا شوید

امروزه مردم در سراسر جهان از چای سبز به دلیل خواص درمانی فراوان آن استفاده می کنند. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، فیتوکمیکال ها مانند پلی فنول ها و همچنین ویتامین های گروه B، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. چای سبز علاوه بر خواص درمانی، خواص زیادی برای مراقبت از پوست نیز دارد. برای افزایش زیبایی خود می توانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید. همچنین روزانه چند لیوان از این نوشیدنی محبوب بنوشید.

خواص چای سبز برای پوست

چای سبز خواص زیادی برای پوست دارد که بخشی از این موارد را بررسی می کنیم.

  1. با علائم پیری پوست مبارزه کنید
  2. تثبیت منافذ باز پوست
  3. کاهش پف و تیرگی زیر چشم
  4. محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید
  5. درمان آکنه و جوش
  6. به عنوان محلول تمیز کننده استفاده کنید
  7. بهبود رنگ و ظاهر پوست
  8. لایه برداری پوست

بیشتر بدانید : مشاهده چای سبز زیدار

1. با علائم پیری پوست مبارزه کنید

چای سبز به دلیل خواص ضد پیری و آنتی اکسیدانی قوی خود می تواند ظهور علائم پیری مانند افتادگی پوست، آسیب های ناشی از آفتاب، لکه های ناشی از افزایش سن و چین و چروک را به تاخیر بیندازد. پلی فنول های موجود در چای سبز اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کند. باید گفت رادیکال های آزاد می توانند آسیب جدی به پوست وارد کرده و روند پیری پوست را تسریع کنند. چای سبز همچنین به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند.

مطالعه کنید  خواص چای؛ چای سیاه برای بدن

2. تثبیت منافذ باز پوست

چای سبز به دلیل خاصیت قابض و آنتی اکسیدانی خود قادر است منافذ باز پوست را ببندد. اگر منافذ پوست بسته نباشند، ممکن است مسدود و یا حتی عفونی شوند. چای سبز همچنین به نرمی و سفت شدن پوست کمک می کند.

3. کاهش پف و تیرگی زیر چشم

چای سبز حاوی انواع آنتی اکسیدان ها و تانین ها (نوعی ماده قابض) است که در درمان پف و سیاهی زیر چشم موثر است. آنتی اکسیدان ها و تانین های موجود در چای سبز با کمک به جمع شدن رگ های خونی زیر پوست نازک اطراف چشم، تورم و پف این نواحی را کاهش می دهند. چای سبز به دلیل داشتن ویتامین K در رفع تیرگی زیر چشم نیز موثر است.

بیشتر بدانید : مشاهده چای سبز زیدار

4. محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید

چای سبز از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند. اسید تانیک، تئوبرومین و پلی فنول های موجود در چای سبز به دلیل توانایی خود در خنثی کردن آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، باعث تسکین و التیام آفتاب سوختگی می شوند.

با توجه به نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله علمی ارتباطات پژوهشیِ بیوشیمیایی و بیوفیزیکی در سال 2011، چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان اپی گالوکاتچین-3-گالات، می تواند از بروز سرطان ملانوم (نوعی سرطان پوست) با مهار ژن هایی که باعث التهاب می شوند جلوگیری کند.

5. درمان آکنه و جوش

کاتچین های موجود در چای سبز به دلیل خواص ضد باکتریایی خود می توانند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرند. این ترکیبات آنتی اکسیدانی حتی در تنظیم عدم تعادل هورمونی که از عوامل کلیدی آکنه هستند نیز موثر هستند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی چای سبز قرمزی و التهاب ناشی از آکنه را کاهش می دهد.

مطالعه کنید  تاریخچه اصلی چای در ایران

بر اساس نتایج یک تحقیق منتشر شده در مجله علمی “Skin Research” در سال 2012، ترکیبی به نام epigallocatechin-3-gallate (EGCG) در چای سبز یافت می‌شود که از طریق تعدیل اهداف مولکولی درون سلولی و مهار نوعی از باکتری‌های مولد آکنه به درمان این بیماری کمک می کند.

6. به عنوان محلول تمیز کننده استفاده کنید

چای سبز یکی از تونرهای طبیعی پوست است که آلودگی ها را از بین می برد، منافذ باز پوست را می بندد و به طور کلی پوست را روشن تر و درخشان تر می کند. این نوشیدنی پرمصرف حتی برای حفظ رطوبت و آبرسانی پوست استفاده می شود.

بیشتر بدانید : مشاهده چای سبز زیدار

7. بهبود رنگ و ظاهر پوست

چای سبز

چای سبز بسیار تاثیر گذار برای پوست است

چای سبز به دلیل پاکسازی سموم از پوست، التیام لک ها و جراحات، کاهش التهابات پوستی و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست، رنگ و ظاهر پوست را بهبود می بخشد یا بهتر است بگوییم سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد. نتایج تحقیقی که در سال 2003 توسط کالج پزشکی جورجیا انجام شد، نشان داد که چای سبز به جوانسازی پوست کمک می کند و همچنین در درمان بیماری های پوستی و زخم ها استفاده می شود.

8. لایه برداری پوست

بافت تقریبا خشن برگ های خشک چای سبز در لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست و از بین بردن آلودگی ها موثر است.

دستورالعمل ماسک لایه بردار : یک چای سبز کیسه ای را در 1.3 فنجان آب دم کرده و پس از خنک شدن، 1 قاشق غذاخوری از آن را با 2 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. اگر ماسک به دست آمده شل بود، می توانید شکر بیشتری اضافه کنید. این ماسک به عنوان لایه بردار پوست عمل می کند و می توان 1 تا 2 بار در هفته از آن استفاده کرد.

مطالعه کنید  تأثیر مصرف روزانه چای سبز بر سلامتی و بهبود عملکرد بدن

نتیجه گیری

البته تحقیقات در مورد خواص چای سبز ادامه خواهد داشت، اما در موارد معدودی که ذکر کردیم متوجه می شویم که این چای چقدر ارزشمند است. بنابراین نوشیدن چای سبز در طول روز می تواند برای شما بسیار مفید باشد و یا در صورت نیاز به داشتن پوستی زیبا م]hd ی توانید از آن استفاده کنید.

با خواص چای سبز برای پوست آشنا شوید

با خواص چای سبز برای پوست آشنا شوید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *