چای, چای سبز

درمان پروستات با چای سبز

درمان پروستات با چای سبز

درمان پروستات با چای سبز

یکی از نگرانی های اصلی مردان به خصوص در سنین بالای 50 سال، مسائل مربوط به بزرگ شدن پروستات یا سرطان پروستات است. پروستات غده ای است که وظیفه تنظیم اسپرم در مردان را بر عهده دارد و در عین حال خروج ادرار را نیز تنظیم می کند. بزرگ شدن پروستات ناشی از افزایش سن اجتناب ناپذیر است، اما می توان با استفاده از طب سنتی، گیاهان دارویی و یا استفاده از برخی مواد غذایی از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کرد.درمان پروستات با چای سبز

در واقع توصیه می شود به عنوان آخرین راه به جراحی بروید و ابتدا آن را با گیاهان دارویی درمان کنید. در حال حاضر تحقیقات زیادی در مورد تاثیر چای سبز بر جلوگیری از بزرگ شدن پروستات انجام شده است. پلی فنول ها موجود در چای سبز ترکیبات شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان یافت می شوند و جزء مواد فعال چای هستند. مطالعات مختلف نشان داده اند که پروستات پلی فنول ها را راحت تر از سایر بافت های بدن جذب می کند.

بیشتر بدانید : مشاهد چای سبز لاهیجان زیدار

علائم پروستاتعلائم پروستات

  • علائمی مانند تب و لرز، بدن درد و ناتوانی در تخلیه مثانه از جمله علائم پروستاتیت باکتریایی است، این علائم ممکن است در اسرع وقت ظاهر شوند یا حداکثر و برای مدت طولانی ظاهر شوند.
  • این افراد همیشه احساس می‌کنند مثانه‌شان پر از ادرار است، اما هنگام ادرار کردن، یا حجم کمی از ادرار دارند یا اصلاً ادرار ندارند.
  • در افراد مبتلا به پروستاتیت، این علائم با درد طولانی مدت همراه است.
  • امکان دارد به طور منظم به دستشویی بروند.
  • ادرار آنها به آرامی خارج می شود.
  • درد مثانه و عدم کنترل ادرار و مشکلات ادراری که ممکن است فرد دچار تکرر ادرار شود و نتواند ادرار خود را کنترل کند.
  • این دردها در کیسه بیضه، آلت مردان، مقعد و ناحیه بین کیسه بیضه این افراد، داخل شکم و همچنین در پشت احساس می شود.
  • ترشح چرکی از آلت
  • درد داشتن هنگام ارگاسم
مطالعه کنید  تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست

چه عواملی موثر در افزایش مبتلا شدن به پروستات می باشد؟

  • مصرف مشروبات الکلی و مشتقات آن آسیب بیشتری به فرد وارد می کند.
  • مصرف زیاد لبنیات نیز در تشدید این بیماری تاثیر دارد.
  • رژیم های غذایی سرشار از گوشت قرمز از جمله فرآورده های گوشتی برای بیماری پروستات مضر بوده و آن را تشدید می کند.
  • استفاده از چربی های جامد خوراکی نیز این بیماری را تشدید می کند.

مدیریت تورم پروستات با چای سبز

چای سبز بهاره لاهیجان زیدار یک کیلویی

چای سبز بهاره لاهیجان زیدار یک کیلویی

چای سبز از اسید کلروژنیک، اسید گالیک، اپی گالوکاتچین (EGCG)، اسید کافئین و پلی فنول های دیگر تشکیل شده است. در مطالعات آزمایشگاهی، یک پلی فنول خاص به نام اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) شناسایی شده است که از شروع بزرگی پروستات جلوگیری می کند. برخی از پلی فنول ها، که بعضی از آنها در چای سبز وجود دارند، برای درمان علل و علائم بزرگی پروستات موثر اند. این نشان می دهد که چای سبز می تواند به مدیریت بزرگی پروستات همراه با داروها و سایر درمان ها کمک کند. چای سبز به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد علاقمندان فراوانی دارد. پلی فنول ها در غذاهای گیاهی و همچنین چای سبز فراوان هستند و خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارند. چای سبز به عنوان یک نوشیدنی جایگزین قهوه و نوشابه های گازدار کنید که فواید زیادی برای بدن دارد.

 

بیشتر بدانید : مشاهد چای سبز لاهیجان زیدار

نتیجه گیری

به طور کلی باید به خوبی بدانید که هر یک از نوشیدنی هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند مزایای زیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها دارند. بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بسیاری از مردان ممکن است با آن مواجه شوند. چای سبز یکی از بهترین نمونه های این نوشیدنی برای کاهش سایز پروستات است. با استفاده از این نوشیدنی می توانید از دیگر خواص آن استفاده کرده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. برای خرید چای سبز زیدار می توانید به فروشگاه زیدار مراجعه کنید.

مطالعه کنید  تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *