زیتون

در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی بهترین راه برای تامین تمام مواد مغذی سالم بدن شما برای حمایت از جنین شما است. مصرف زیتون در دوران بارداری بعلت مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی نقش مهمی در رشد جنین دارد. در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

1. تکامل جنین

اسیدهای چرب برای رشد جنین بسیار مفید است، زیتون دارای مقداری خوبی از اسیدهای چرب است پس توصیه می کنیم در دوران بارداری و شیردهی از آن مصرف کنید.

2. افزایش ایمنی بدن

وجود آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف زیتون چون دارای آنتی اکسیدان است در دوران بارداری باعث می شود سیستم ایمنی مادر را بالا برود.

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

3. رشد جنین

نوع غذا نقش مهمی در تطبیق متابولیسم بدن در دوران بارداری دارد که برای مادر و رابطه او با جنین ایجاد می شود. بنابراین مصرف زیتون یا روغن زیتون در این دوران بسیار مهم است. مطالعات انجام شده در مورد مادرانی که در دوران بارداری از زیتون و روغن زیتون استفاده کرده اند جنینشان رشد خوبی داشته است، یعنی از لحاظ وزن، قد، رفتار و واکنش های رفتاری فرزندان بهتری بودند.

رشد جنین

زیتون بعلت داشت مواد مغذی برای رشد جنین مفید است.

4. تامین آهن مورد نیاز مادر

در دوران بارداری نیاز بدن به آهن بسیار زیاد است و اگر مادر در دوران بارداری دچار کبودی آهن شود، بافت های بدن جنین اکسیژن کافی دریافت نمی کند و این امر باعث اختلال در رشد جنین می شود. در زیتون حدود 3 درصد در 100 گرم زیتون آهن وجود دارد که برای تامین آهن بدن در این دوران می توانید زیتون مصرف کنید.

مطالعه کنید  روش جدید بوتاکس با هسته زیتون

5. پیشگیری از حمله قلبی در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

از فواید زیتون در دوران بارداری این است که به دلیل وجود مقادیر بالای اسید اولئیک به تنظیم کلسترول بد خون کمک می کند و همچنین برای کاهش خطر ترومبوز وریدی(بارداری خطر ترومبوز را افزایش می دهد. افزایش سطح هورمون ها و بزرگ شدن رحم باعث کاهش جریان خون به اندام تحتانی می شود.) و خطر حمله قلبی مفید است.

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

6. پیشگیری از دیابت بارداری

دیابت در دوران بارداری برای خانوم ها بسیار شایعه است. مصرف به اندازه و منظم زیتون قند خون را تنظیم کرده و از دیابت دوران بارداری جلوگیری خواهد کرد.

پیشگیری از دیابت بارداری

زیتون بعلت تنظیم قند خون در پیشگیری از دیابت دوران بارداری تاثیر دارد.

7. باعث رفع یبوست در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

دوران بارداری به دلیل تاثیر هورمون ها حرکت طبیعی روده ها کاهش یافته و در نتیجه باعث ایجاد یبوست می شود. مصرف زیتون در دوران بارداری باعث رفع یبوست می شود.

8. پیشگیری از ایجاد ترک شکم

مصرف زیتون در دوران بارداری باعث می شود روغن آن از ایجاد ترک در دوران بارداری به دلیل بزرگ شدن شکم جلوگیری کند. اغلب در ماه های آخر بارداری که شکم برای حمایت از جنین در حال رشد به سرعت منبسط می شود، ترک رخ می دهد. با استفاده از روغن زیتون می توانید خطوط سفت روی پوست ایجاد شده را مرطوب نگه دارید. همچنین با ماساژ روغن زیتون خارش پوست کم شده و از ترک خوردن جلوگیری خواهد کرد.

پیشگیری از ایجاد ترک شکم

خوردن زیتون برای پیشگیری از ترک شکم موثر است

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

نتیجه گیری

زیتون تقریبا برای زنان باردار ضرری ندارد اما دقت کنید چون کالری زیتون بالا می باشد به اندازه مصرف کنید. زنان باردار در این دوره تمایل به تنقلات دارند، زیتون باعث کاهش اشتها کاذب و ویتامین های لازم بدن را در حد متعادل نگه می دارد. سوء هاضمه و تهوع ناشی از ویار در دوران بارداری با خوردن زیتون از بین می رود. برای خرید آسان تر زیتون درجه یک از فروشگاه اینترنتی زیدار دیدن کنید.

مطالعه کنید  قیمت امروز زیتون رودبار

در دوره بارداری مصرف زیتون چه فواید مثبت و منفی برای ما دارد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *