روغن زیتون

روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

این روزها زیبایی پوست صورت به یکی از اولویت‌های افراد در زندگی روزمره تبدیل شده است. داشتن پوستی شاداب و بی عیب و نقص باعث افزایش اعتماد به نفس و همچنین جذابیت بیشتر چهره شما خواهد شد. برای زیبا و جذاب بودن، پوست صورت باید شاداب و براق و روشن باشد. روغن زیتون مملو از ویتامین‌ها، چربی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های سالم است و این اجزا می‌توانند برای جوان‌سازی و حفظ شادابی پوست صورت شما واقعا عالی عمل می‌کند و  به داشتن پوستی سالم‌تر کمک کنند. در ادامه به فواید روغن زیتون برای پوست صورت اشاره می کنیم: روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم نرم ترین، حساس ترین و نازک ترین قسمت پوست در کل صورت می باشد. به همین دلیل باید این پوست حساس را به خوبی آبرسانی کنید و مواد مغذی آن را تامین کنید. روغن زیتون دارای چربی های مفیدی است که نیازهای پوست (صافی، نرمی و یکنواختی) را تامین می کند. بنابراین، می توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید. به آرامی یک قطره از آن را زیر و اطراف چشم خود بمالید تا رطوبت آن حفظ شود و از چروک شدن پوست اطراف چشم جلوگیری کنید.

مراقبت از پوست دور چشم

وغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید.

مناسب برای پاک کردن آرایش صورت

گزینه های زیادی برای پاک کردن آرایش صورت دارید، اما اگر به دنبال روشی ساده و بدون عارضه هستید، روغن زیتون به خوبی می تواند مواد آرایشی و سایر ناخالصی ها را از پوست تمیز کند. برای انجام این کار، 3 تا قطره روغن زیتون را روی یک پنبه تمیز بریزید و آرایش خود را پاک کنید. می توانید از این روش برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. زیرا روغن زیتون مژه ها و پوست زیر چشم را نیز آبرسانی می کند.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

آبرسان لب‌

لب های خشک و ترک خورده نشانه کمبود رطوبت است. لب های خشک و ترک خورده ظاهری نامطلوب به شما می دهد. می توانید مشکل خشکی لب ها را با روغن زیتون حل کنید. روغن زیتون لب های شما را نرم و مرطوب می کند. روغن زیتون را با چند حرکت ملایم انگشت روی لب های خود بمالید. وقتی لب‌هایتان نرم هستند، از یک مسواک تمیز برای پاک کردن سلول‌های مرده لب‌هایتان استفاده کنید.

آبرسان لب‌

روغن زیتون درمان معجزه‌گر برای لب‌های خشکیده

رفع لک صورت

خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون برای از بین بردن کک و مک پوست مفید است. برای این منظور مقداری روغن زیتون را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه روی صورتتان بماند.

رفع لک صورت

روغن زیتون برای رفع لک صورت موثر است.

چاقی صورت روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

بسیاری از افراد وقتی صورت خود را لاغر می بینند، احساس خوبی ندارند. باید گفت خوردن روغن زیتون چاق کننده و پاک کننده صورت است.

مطالعه کنید  خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

ترکیب روغن زیتون با آبلیمو و شکر

لب ها بسیار حساس و ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند و خشک می شوند. برای حل این مشکل فقط به مقدار کمی روغن زیتون، آبلیمو و شکر (ترجیحا شکر قهوه ای) نیاز دارید. مخلوط مذکور را پنج دقیقه قبل از خواب روی لب های خود بمالید و ماساژ دهید. روغن زیتون لب ها را مرطوب می کند و آب لیمو و شکر لایه بردار طبیعی پوست هستند و سلول های مرده را از پوست شما پاک می کنند.

محافظت در برابر نور خورشید

وقتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرید، پوست صورت آسیب می بیند. کلاژن و الاستین دو ماده ای هستند که پوست را جوان نگه می دارند. روغن زیتون که سرشار از آنتی اکسیدان است باعث تقویت کلاژن و الاستین و سیستم دفاعی بدن در برابر رادیکال های آزاد می شود که در اثر نور خورشید بسیار مضر هستند. روغن زیتون برای جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست، به ویژه نوع کشنده آن به نام ملانوم بسیار مفید است.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

نتیجه گیری

روغن زیتون حاوی ویتامین های زیادی از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K است که به همراه مقدار زیادی آنتی اکسیدان به پوست صورت لطافت و شادابی می بخشد. آنتی اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال های آزاد سرطان زا محافظت می کند. همچنین روغن زیتون خاصیت ضد باکتریایی دارد و پوست را نرم می کند.

روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

مطالعه کنید  تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست

پشنهادات زیدار :

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *