روغن زیتون|زیتون

روغن زیتون برای پوست چه فوایدی دارد؟

روغن زیتون برای پوست چه فوایدی دارد؟

روغن زیتون برای پوست چه فوایدی دارد؟

روغن زیتون به عنوان یکی از محصولات طبیعی و سالم، فواید بسیاری برای پوست دارد. اولین و مهمترین فایده آن، تغذیه و نرمی بخشیدن به پوست است. روغن زیتون حاوی ویتامین ها و آنتی‌اکسیدان های قوی است که به پوست کمک می کنند تا بهبود یابد و خشکی و ترک های آن کاهش یابد. همچنین، این روغن دارای خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی است که به درمان آکنه، اگزما و سایر عفونت های پوستی کمک می کند. استفاده مرتب از روغن زیتون می تواند بهبود رنگ و ترمیم آسیب های پوستی را فراهم آورد و باعث شفافیت و درخشندگی پوست شود.

1. پاکسازی پوست

احتمالاً درمورد “پاکسازی پوست با روغن” شنیده اید، روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای این کار است. این روغن تمام چربی‌های‌ اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده‌اند، جذب و از منافذ خارج می‌کند.اگر این آلودگی‌ها از پوست خارج نشوند، منافذ را می‌بندند. باید بدانید آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید نتیجه‌ی مسدود شدن منافذ پوست هستند.

2. رطوبت رسانی عمقی پوست

جالب است بدانید در گذشته، رومی‌ها بعد از حمام روغن زیتون را به عنوان مرطوب کننده به کل بدن خود می‌زدند. روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب مفید، پوست سفت و خشک را نرم و انعطاف پذیر می‌کند. این روغن سلول‌های خشک پوست را با رطوبت رسانی مناسب، تغذیه می‌کند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف می‌شود. شما هم می‌توانید برای درمان خشکی پوست، هر روز با ۲ قطره روغن زیتون، پوست خود را رطوبت رسانی کنید.

3. آفتاب سوختگی را بهبود می‌بخشد

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول (Tocopherol) است که آسیب‌های خورشید بر پوست شما را ترمیم می‌کنند. پس، اگر پوستتان آفتاب سوخته شده، می‌توانید برای درمان آن از روغن زیتون استفاده کنید. برای درمان آفتاب سوختگی با استفاده از روغن زیتون، در ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید. بعد، در حالی که هنوز صورتتان خیس است، ۲ قطره روغن زیتون به آن بزنید. این روغن از پوسته پوسته شدن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.

مطالعه کنید  خرید و قیمت روغن زیتون فرابکر

4. مراقبت پوست دور چشم

روغن زیتون از پوست دور چشم مراقبت می‌کند. پوست دور چشم نازک‌ترین، نرم‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست در کل صورت است. به همین دلیل باید این پوست حساس را به خوبی آبرسانی کنید و مواد مغذی را به آن برسانید. روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست ( نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس، می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید. به آرامی یک قطره از آن را به زیر و اطراف چشم خود بزنید تا رطوبت آن حفظ شود و پوست دور چشمتان چروک نشود.

5. جلوگیری از ایجاد چین و چروک روغن زیتون برای پوست چه فوایدی دارد

رادیکال‌های آزاد، اکسیژن سلول‌های سالم پوست را می دزدند. در نتیجه، سلول‌های پوست خشک می‌شوند و می‌میرند و پوست‌تان چروک می‌شود. افزون بر این، رادیکال‌های آزاد به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زنند. به همین خاطر قابلیت ارتجاعی پوستتان کم می‌شود. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند هر روز از روغن زیتون استفاده کنید تا چروک‌ها و لکه‌های پیری پوست به تعویق بیفتد.

6. تَرَک های پوستی (استرچ مارک) را ازبین می‌برد

ترک های پوستی با افزایش و کاهش وزن و به ویژه به دلیل بارداری ایجاد می‌شوند. بسیاری از متخصصان معتقدند ترک های پوستی به علت کمبود ویتامین به وجود می‌آیند. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به محافظ پوست معروف است. برای همین، استفاده از این روغن می‌تواند تا حد زیادی ترک‌های پوستی را بهبود دهد. روغن زیتون را روی این نقاط بمالید و حداقل ۱ ساعت بگذارید بماند. این کار را به طور منظم انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

مطالعه کنید  6 خواص روغن زیتون برای مو

7. پاک کردن آرایش صورت

روغن زیتون می‌تواند به پاک کردن آرایش صورت کمک کند .همانطور که گفتیم، روغن زیتون به خوبی می تواند مواد آرایشی و آلودگی‌های دیگر را از روی پوست پاک کند. برای این کار، ۳ تا ۵ قطره از روغن زیتون را روی یک توپک پنبه‌ای تمیز بریزید و آرایش خود را پاک کنید. به ویژه، از این روش می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. چون روغن زیتون مژه‌ها و پوست زیر چشمتان را نیز آبرسانی می‌کند.

8. یک ضد آفتاب طبیعی روغن زیتون برای پوست چه فوایدی دارد

رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که آزادانه در هوا معلقند و اگر در معرض تابش خورشید و سایر خطرات محیط زیستی باشند، ناپایدار می‌شوند. رادیکال‌های آزاد وقتی که با پوست در تماس باشند از سلول‌های سالم پوست اکسیژن می‌دزدند و به پوست ما آسیب می‌زنند. آنتی اکسیدان‌ها بدن ما را از رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهند. روغن زیتون SPF بین ۲-۸ دارد. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌کند.

متخصصان می‌گویند در وعده‌های غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنید تا خواص ضد آفتاب آن را به دست آورید. همچنین، مصرف موضعی این روغن روی پوست تا حدی از آسیب‌های آفتاب بر پوست جلوگیری می‌کند.

9. درمان آکنه

شاید شنیده باشید که روغن زیتون برای مبارزه با آکنه مفید است. این روغن آنتی اکسیدان دارد و ضد التهاب است. زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند. از آنجا که روغن زیتون پوست را آبرسانی می‌کند، برای این موضوع عالی است. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید. ۲ قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود بزنید تا منافذ آن را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

مطالعه کنید  زمان برداشت زیتون رودبار

10. لایه برداری پوست روغن زیتون برای پوست چه فوایدی دارد

جهت لایه‌برداری صورت و بدن و درمان قسمت‌هایی از آن که خشک و پوسته‌پوسته شده، می‌توانید روغن زیتون را با نمک دریایی مخلوط کرده و از این طریق یک اسکراب تهیه کنید. شما باید از نمک‌های دانه ریز برای مالیدن روی صورت و بخش‌های حساس بدن و از نمک‌های دانه درشت برای سایر نواحی‌ بدن تان استفاده کنید.

11. به عنوان کرم اصلاح طبیعی

بیشتر کرم ها و فوم های اصلاح در ترکیبات خود الکل، هاماملیس و موادی دارند که به پوست حساس آسیب می‌زنند. اما، روغن زیتون طبیعی برای تمام انواع پوست کاملاً ایمن و مناسب است. این روغن از جوش‌های ریز، بریدگی و سوختگی پوست که بر اثر ریش تراش ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند. زیرا به اندازه‌ی کافی ضخیم است و خاصیت نرم کنندگی دارد. جالب این که، روغنی که بعد از اصلاح روی پوست باقی می‌ماند، نقش کرم بعد از اصلاح (افتر شیو) را دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *