روغن زیتون

درمان پوست و مو با استفاد‌ه از روغن زیتون رودبار

درمان پوست و مو با استفاد‌ه از روغن زیتون رودبار

روغن زیتون از میوه‌ زیتون استخراج می‌شود. مکان پیدایش اولیه درخت زیتون و میو‌ه‌ی آن بر اساس اطلاعاتی که به دست آمد‌ه، مدیترانه است. اما امروزه زیتون و روغن آن را می‌توان در سراسر دنیا یافت. علاوه بر خرید روغن زیتون خوراکی، از دیرباز روغن زیتوان را به منظور درمان بیماری‌ها و زیبایی نیز استفاد‌ه می‌کردند. جالب است بدانید که در حال حاضر از روغن زیتون به دلیل مزایا و تاثیر گذاری زیاد در درمان پوست نیز استفاد‌ه می‌شود. جالب ایت بدانید از روغن زیتون به عنوان ماده اولیه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

درمان پوست و مو با روغن زیتون چگونه انجام می‌شود؟

زیتون و روغن زیتون، در زمان مصرف از لحاظ تاثیر گذاشتن روی کل عوامل بدن بسیار معروف هستند. روغن زیتون، یک روغن کاملا طبیعی و ارگانیک است که در پخت و پز نیز استفاد‌ه می‌شود. از روغن زیتون در موارد دیگری برای پوست و مو نیز استفا‌د‌ه می‌شود.  پس در ادامه با ماه همراه باشید تا تاثیر استفاد‌ه روغن زیتون رودبار روی پوست و مو را بررسی کنیم.

رطوبت رسانی پوست توسط روغن زیتون چگونه صورت می‌گیرد؟

در گذشته، رومی‌ها بعد از حمام روغن زیتون را به عنوان مرطوب کننده به کل بدن خود می‌زدند و کل بدن خودشان را با آن چرب می‌کردند. روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب مفید، پوست های سفت و خشک را، نرم و انعطاف پذیر می‌کند. این روغن سلول‌های خشک پوست را از طریق منافذ، با رطوبت رسانی مناسب، تغذیه می‌کند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف خواهد شد.

ایجاد لایه ضد آفتاب توسط روغن زیتون

روغن زیتون دارای SPF بین ۲-۸ است. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌کند. متخصصان می‌گویند در وعده‌های غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنید تا خواص ضد آفتاب آن را به دست آورید. همچنین، مصرف موضعی این روغن روی پوست تا حدی از آسیب‌های آفتاب بر پوست جلوگیری می‌کند که واقعا تاثیر گذار است و قابل مشاهد‌ه است.

روغن زیتون روی پوست

روغن زیتون روی پوست

رفع آفتاب سوختگی توسط روغن زیتون 

آنتی اکسیدان ها روی پوست تاثیرات مثبتی می‌گذارند و می‌توانند آن را ترمیم کنند. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول (Tocopherol) که معروف ترین آنهاست و آسیب‌های خورشید بر پوست شما را ترمیم می‌کنند. پس، اگر پوستتان آفتاب سوخته شد‌ه، می‌توانید برای درمان آن از روغن زیتون استفاد‌‌‌‌‌ه کنید. برای درمان آفتاب سوختگی با استفاد‌ه از روغن زیتون، در ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید. بعد از آن، در حالی که هنوز صورتتان خیس است، ۲ قطره روغن زیتون به آن بزنید. این روغن از پوسته پوسته شدن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.

رفع آفتاب سوختگی پوست توسط روغن زیتون

رفع آفتاب سوختگی پوست توسط روغن زیتون

خواص روغن زیتون برای چروک صورت

با افزایش سن، پوست شما دچار افتادگی و چین و چروک خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از خواص روغن زیتون برای چروک صورت، این علائم پیری را به تأخیر بیندازید. ماساژ پوست صورت با روغن زیتون علاوه بر حفظ رطوبت، مواد مغذی مورد نیاز پوست برای ترمیم و بهبود را در اختیار آن می‌گذارد. علاوه بر آن حرکات صحیح ماساژ صورت می‌تواند جریان خون را بهبود داده و از بروز چین و چروک نیز جلوگیری کند.

درمان چروکی پوست توسط روغن زیتون

درمان چروکی پوست توسط روغن زیتون

افزایش سلامت موها با روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند موهای شما را سالم نگه دارد. این روغن سرشار از ویتامین E است که به مبارزه با ریزش مو کمک می‌کند. شما می‌توانید از این روغن در ترکیب با سایر مواد برای تهیه انواع ماسک‌های مو استفاده کنید. همچنین از این روغن به صورت مستقیم نیز می‌توان روی ساقه‌های مو به عنوان تقویت و نرم‌کننده مو استفاده کرد و با ایجاد لایه چربی جدید روی مو آن را سنگین تر و مقاوم تر می‌کند.

تقویت ریشه مو

تقویت ریشه مو

درخشندگی مو با روغن زیتون

موهای سالم و درخشان یکی از عوامل مهم در زیبایی هر شخص در استایل خود است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. شما می‌توانید به آسانی از تأثیر روغن زیتون برای مو به منظور  نرم و درخشان شدن و افزایش سلامت آن‌ها استفاده کنید. با خرید روغن زیتون از فروشگاه زیدار می‌توانید سلامتی و براقیت موهای خود را در طولانی مدت حفظ کنید. توجه داشته باشید در صورتی خرید روغن زیتون خانگی قابل توجیه است که به سلامت محصول نهایی و کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

درخشندگی مو

درخشندگی مو

 درمان ریزش مو توسط روغن زیتون

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون در کنار ترمیم پوست، می‌تواند مانع از ریزش مو شود. همچنین وجود انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین  E و انواع اسیدهای چرب موجب تقویت و استحکام بیشتر موها شده و از ریزش مو جلوگیری میکند. نکته مهم این است که افرادی که پوست سرشان چرب است نمی توانند از این محصول استفاده کنند، چرا که مهم ترین گام برای آنها جهت درمان ریزش مو کاهش چربی می باشد. اگر این افراد از روغن زیتون برای موی سرشان استفاد‌ه کنند می‌تواند موها‌ی مصرف کنند‌ه را به کلی نابود کند.

درمان ریزش مو توسط روغن زیتون

درمان ریزش مو توسط روغن زیتون

روغن زیتون حالت دهند‌ه‌ی طبیعی مو

امروز‌ه آقایان و بانوان برای حالت دادن و زیبا تر کردن مو های خود از چسب های مو، ژل های مو و اسپری استفاد‌ه می‌کنند. همه‌‎ی این چسب ها از مواد شیمیایی تولید می‌شوند. حالا اگر شما موهایتان خشک است و گره‌های آن باز نمی‌شود، توصیه می‌کنیم روغن زیتون را امتحان کنید. و در ادامه برای حالت دادن به موهای خود، نصف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به موهای خود بزنید. بعد آنها را با آب ولرم بشویید. روغن زیتون با سنگین تر کرئن وزن مو به راحتی آن را حالت پذیر می‌کند و شما در عین حال، مو های خود را ترمیم نیز می‌کنید.

حالت بخشی مو با روغن زیتون

حالت بخشی مو با روغن زیتون

فواید روغن زیتون رودبار را بشناسیم.

مطالعه کنید  خواص شگفت انگیز روغن زیتون

نتیجه گیری

روغن زیتون یکی از بهترین و کامل ترین روغن ها برای ترمیم پوست و مو به حساب می‌آید. روغن زیتون حاوی بهترین ویتامین ها (E،K) و آنتی اکسیدان‌ها است که برای مصرف کننده می‌تواند تاثیراتی چشم گیری در طی مصرف طولانی مدت داشته باشد. در این مقاله تمامی روش های درمان پوست با روغن زیتون را به طور کامل بررسی کر‌د‌یم. برای خرید روغن زیتون  می‌توانید به فروشگاه ما سر بزنید.زیتون

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *