روغن زیتون

بهترین روغن زیتون برای آفتاب سوختگی کدام است ؟

بهترین روغن زیتون برای آفتاب سوختگی کدام است ؟

درخت زیتون یکی از گیاهان مدیترانه ای است،که برای آفتاب سوختگی از دیرباز بخاطر خواص زیادی که داره، بین مردم شناخته شده‌ست. حکیمان دیروز و پزشکان امروز هم با روغن زیتون رابطه کاری خوبی دارن و از اون برای درمان بیماری‌های مختلف سود می‌برن. انواع روغن‌های طبیعی با وجود عناصرآنتی‌اکسیدان، مواد ضدالتهاب و اسیدهای چرب، از خشکی، سوختگی، التهاب، تاول، قرمزی و واکنش‌های آلرژیک ناشی از نور خورشید در پوست پیشگیری می‌کند. آفتاب‌سوختگی دردناک است. آسیب‌های خورشیدی در زمان کودکی می‌تواند منجر به سرطان پوست در آینده بشود. بهترین روغن زیتون برای آفتاب سوختگی کدام است ؟

تأثیر مصرف روغن زیتون برای سوختگی

خواص روغن زیتون برای سوختگی می‏تواند تأثیرات مثبتی داشته باشد. برای درمان ضد التهابی و کم کردن آسیب در بیماران سوختگی، استفاده از روغن زیتون بسیار مفید است، زیرا روغن زیتون دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هم چنین این موضوع را هم بهتر است که بدانید روغن زیتون خوراکی باعث سریع‎تر شدن، روند بهبود زخم در بیماران سوختگی می‎شود. به همین دلیل درمان سوختگی با روغن زیتون تأثیرات خوب و مفیدی خواهد داشت.

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کندو برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی مفید باشد.

ویتامین E موجود در روغن زیتون برای سوختگی بسیار مناسب است. ترمیم و التیام زخم های سوختگی نیاز به یک آنتی اکسیدان قوی دارد که در محافظت از پوست نقش بسزایی دارد. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان به مقدار زیاد است. از طرفی روغن زیتون برای سوختگی و التهابات آن خاصیت ضد عفونی کننده تأثیرگذاری دارد. متأسفانه بعد از سوختگی فرد مصدوم دچار درد و سوزش می شود. روغن زیتون با ترکیبات فوق العاده خود به آرام بخشی ناحیه مصدوم تا حد زیادی کمک می کند.

مطالعه کنید  روغن زیتون برای چه خوبه؟

 

اگر به دنبال روغن زیتون مخصوص آفتاب سوختگی هستید ، روغن زیتون تصفیه شده زیدار رو به شما معرفی می کنیم

انواع روغن زیتون

روغن زیتون دارای انواع مختلفی است

 

پوست چرب به‌شکل طبیعی نور و گرما رو جذب می‌کنه. برای خیلی از مردم این سوال مطرحه که چطور روغن زیتون جلوی آفتاب سوختگی رو می‌گیره؟ لازمه یادآوری کنیم که منظور از حالت پیشگیری این ماده در برابر آفتاب سوختگی قبل از قرارگیری در معرض نور خورشیده. یعنی مثلا قبل از شنا، بدن رو با ماسک‌های تقویتی روغن زیتون کاملا قوی کنیم. در این‌صورت پوست بدن در اثر اشعه آفتاب کمتر می‌سوزه. اما اگه سوختگی هم ایجاد بشه، باز هم با استفاده از روغن زیتون آفتاب سوختگی اون التیام پیدا می‌کنه.

معرفی ۵ محلول روغن زیتون برای سوختگی با سایر مواد غذایی

  • مخلوط شیر با روغن زیتون

شیر به دلیل چربی و پروتئین های تشکیل دهنده برای تسکین درد و سوزش مفید است. از طرفی روغن زیتون حاوی ویتامین E برای بهبود سوختگی همراه با شیر پرچرب سرد کارساز می باشد. کافی است ناحیه سوختگی را در محلول موردنظر به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. پس از گذشت این زمان، اثرات التیام بخش و خاصیت درمانی شیر و روغن زیتون برای سوختگی را تجربه خواهید کرد.

  • ترکیب روغن زیتون و زردچوبه

برای رفع اثرات محل سوختگی و ناپدید شدن زخم ها مخلوطی از روغن زیتون و زردچوبه را در ظرفی شیشه‌ای قرار دهید. روغن زیتون برای سوختگی و عفونت های ناشی از آن، بازسازی سلول های مرده و تسکین درد نقش بسزایی دارد. البته زردچوبه به خاطر سرعت بخشیدن در روند بهبود و ترمیم زخم های پوستی در زمره داروهای گیاهی ارزشمند قرار می گیرد.

  • محلول روغن زیتون و آب لیمو

روغن زیتون برای سوختگی و دردهای زیاد بعد از آن بسیار مؤثر است. ویتامین C موجود در آب لیموی تازه برای خنکی پوست، رشد و ترمیم سلول های آسیب دیده و رفع زخم ها توصیه می شود. هر روز به مدت یک هفته یک قاشق غذا خوری از آب لیمو و روغن زیتون برای سوختگی را در ظرفی کوچک بریزید. سپس محلول فوق را بر روی نواحی آسیب دیده به آرامی بمالید.

  • چرب کردن با روغن زیتون و عسل

بسیاری از افراد به هنگام پخت و پز یا حوادثی شبیه آن دچار سوختگی می شوند. در این مواقع سریع ترین راه درمانی جهت بهبود و جلوگیری از عفونت زخم ها چرب کردن ناحیه پوستی با عسل و روغن زیتون برای سوختگی است. عسل همانند روغن زیتون ماده‌ای مقوی و تأثیرگذار برای عفونی نشدن زخم و سوزش دردناک به شمار می رود. به طور مرتب محل سوختگی را با این محلول چرب کنید تا به زودی شاهد از بین رفتن آسیب های پوستی ناشی از آن باشید.

  • روغن زیتون و روغن نارگیل

ویتامین E در درمان آسیب سوختگی مؤثر است. خوشبختانه روغن نارگیل و روغن زیتون برای سوختگی از جمله منابع غنی ویتامین E محسوب می شوند. همچنین اسیدهای چرب موجود در این دو روغن گیاهی خاصیت ضد باکتریایی دارد. در نتیجه ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل از بروز عفونت و سوزش های ناحیه آسیب دیده به طرز باورنکردنی جلوگیری می کند. سعی کنید این محلول را به آرامی بر روی تاول های پوستی ماساژ دهید.

مطالعه کنید  فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

برای خرید روغن زیتون درجه یک زیدار روی عکس کلیک کنید

نتیجه گیری استفاده از روغن زیتون

در پایان به شما توصیه می کنیم در طول دوره درمان با روغن زیتون برای سوختگی از تغذیه مناسب غافل نشوید. نوشیدن مایعات زیاد برای تقویت سیستم ایمنی و کم آبی بدن در تسریع روند بهبود نقش بسزایی دارد. مواد غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین C مثل کلم بروکلی، سبزیجات، مرکبات، سیب زمینی، تخم مرغ و انواع آجیل را به طور مرتب مصرف کنید

بهترین روغن زیتون برای آفتاب سوختگی کدام است ؟

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *