زیتون

خرید زیتون ماری رودبار و طارم

خرید زیتون ماری رودبار و طارم

خرید زیتون ماری رودبار و طارم

زیتون ماری طعم خاطره‌انگیز و اصیل زیتون را دارد و از خوش طعم ترین و پرطرفدارترین زیتون های رودبار و همچنین طارم است. زیتون ماری طعمی نسبتا تلخی دارد. این نوع زیتون را فقط با آب و نمک می توان درست کرد. زیتون ماری رودبار یکی از ارقام کمیاب زیتون در کشور است. خرید زیتون ماری رودبار و طارم

زیتون ماری محصول محلی رودبار و طارم است. سطح زیر کشت این زیتون که در این مناطق به خود اختصاص در حدود دو درصد است. خریداران زیتون از طعم عالی این رقم بسیار استقبال می کنند. آنچه برای خریداران مهم می باشد قیمت، کیفیت و طعم زیتون است. شهرستان رودبار یکی از شهرهای ایران است که به تولید زیتون معروف است.

روغنی که از زیتون ماری می توانند بگیرند حدود 20 تا 22 درصد خواهد بود. میانگین وزن میوه 3 تا 4 گرم و میانگین وزن هسته آن 0.4 تا 0.5 گرم است. نسبت گوشت به هسته نیز 3.5 به 1 می باشد زمان برداشت این رقم زودتر از سایر ارقام و اوایل شهریور می باشد. اگرچه گونه ماری از نظر اندازه کوچک است، اما برای مقاصد کنسرو کردن مورد توجه مصرف کنندگان است.

ویژگی زیتون ماری

ویژگی زیتون ماری

زیتون ماری زیدار

  • رقم ماری دارای شاخه هایی این رقم نسبتاً برآمده و قائم بوده و رنگ برگ آن نسبت به سایر ارقام روشن تر است.
  • برگها نسبتاً باریک و رنگ روشن دارند. کرک های نقره ای روی قسمت کتانی برگ نسبت به سایر ارقام متمایزتر است. همچنین پوست شاخه های آن خاکستری روشن است.
  • میوه این رقم نسبت به سایر واریته ها کشیده و ضخیم تر است؛ اما ضخامت گوشت آن کمتر از سایر گونه ها است.
  • زیتون ماری عمدتاً به صورت شکسته فراوری می شود و از این نظر طرف‌داران زیادی دارد. زیتون ماری به دلیل طعم خاص و تلخی آن در بین مردم گیلان محبوبیت زیادی دارد.
مطالعه کنید  پودر هسته زیتون برای دام و طیور

خواص زیتون ماری رودبار و طارم

سرطان یکی از بیماری هایی است که می توانید با مصرف روزانه چند عدد زیتون محلی از بروز آن در بدن جلوگیری کنید. اسید اولئیک موجود در میوه زیتون از افزایش سرطان در بدن جلوگیری می کند و این یکی از معجزاتی است که با مصرف زیتون می توانید به آن دست یابید.

شرکت زیدار به‌عنوان یکی از تولید کننده زیتون و به‌عنوان یکی از تأمین کننده زیتون در سراسر کشور می باشد. انواع روغن های بکر، فرابکر با بالاترین کیفیت برای هم‌وطنان ارجمند، این شرکت فراهم می کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *