دسته‌بندی نشده

رودبار را با محصولاتش بشناسیم

زیدار

شهر رودبار با وسعت 2574 کیلومتر مربع به عنوان وسیع‌ترین شهر استان گیلان از لحاظ وسعت به شمار می رود. در سراسر ایران، مردم رودبار را به عنوان شهر زیتون میشناسند. رودبار در ایران بهترین زیتون را دارد و زیتون های آن دارای روغن و چربی کافی برای روغن گیری است. به دلیل اندازه مناسب روغنی بودن زیتون های رودبار، کیفیت روغن زیتون آن نیز افزایش می یابد و به یکی از با کیفیت ترین روغن زیتون های ایران تبدیل می شود. ما در رودبار فقط شاهد کشت زیتون نیستیم و به دلیل آب و هوای خوب آن، محصولاتی مانند پیاز، جو و گندم و … کشت می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم رودبار را در کنار محصولاتش بشناسیم و تاریخچه‌ی آن را نیز بررسی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.رودبار را با محصولاتش بشناسیم

زلزله در منجیل

زلزله در منجیل

شهر رودبار و تاریخچه‌ی آن را بشناسیم

شهر رودبار، جنوبی ترین شهرستان در استان گیلان به شمار می‌رود و به نام شهر زیتون در سراسر ایران شناخته می‌شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که نام این شهر از کجا آمد‌ه، این شهر به دلیل داشتن رود های فراوان در خود، رودبار نام گذاری شد‌ه. همه‌ی ما میدانیم که در 31 خرداد 1369 زلزله‌ای به بزرگی 7.4 ریشتر رودبار و منجیل را لرزداند و این دو شهرستان را با خاک یکسان کرد. طبق بررسی‌ها، برای محققین عجیب بود که چرا خسارت های وارد شد‌ه، بیشتر از 7.4 ریشتر است. بعد از وقوع این زلزله و خرابی هایی که از خود جای گذاشت، شهر احیا شد و بعد از چند سال به یکی از مهم ترین قطب های کشت زیتون ایران تبدیل شد. از همه‌ی استان ها این شهر را میشناسند و از زیتون بی نظیر آن یاد می‌کنند.

گردنبند ایرانی

گردنبند ایرانی

شهر باستانی رودبار و کشفیات آن را بشناسیم

شهر رودبار به دلیل قدمت طولانی که دارد، اشیا های باستانی با ارزش و گران قیمتی در خاک خود جای داده. گردنبند معروف ایرانی که به گرودنه‌ی میترا معروف است اخیرا در کَلورَز گیلان، یکی از روستا های رستم آباد که در بخش مرکزی شهرستان رودبار قرار دارد، یافت شد‌ه و به موزه‌ی ملی انتقال یافته است. گفته می‌شود این گردنبند دارای 3 نماد سواستیکا است و قدمتی بیش از 3000 سال دارد.

محصولات متنوع رودبار

محصولات متنوع رودبار

محصولاتی که در  رودبار کشت می‌شوند

  1. زیتون
  2. روغن زیتون
  3. جو
  4. گندم
  5. پیاز
  6. عدس
  7. لوبیا
مطالعه کنید  خواص صابون زیتون را بشناسیم

رودبار به شهر زیتون معروف است و بخش وسیعی از آن به باغ های زیتون اختصاص داد‌‌ه شد‌‌ه و بخش زیادی از زیتون کشور را تامین می‌کند. جالب است بدانید رودبار فقط مکان کشت زیتون نیست و در آن پیاز، جو و گندم نیز کشت می‌شود. در شهرستان رودبار انواعی از حبوبات مانند نخود، عدس و لوبیا نیز به مقدار نه چندان زیاد در بعضی از مناطق کشت می شود.

روغن زیتون

روغن زیتون

زیتون

زیتون یک میوه‌ی کوچک که روی درختان زیتون رشد می کند و دارای خواص و ویژگی های فراوانی است. به طور کلی زیتون سبز دارای مقدار زیادی ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است. طبق مطالعات انجام شد‌ه، ثابت شد‌ه است که زیتون‌ها برای قلب مفید هستند و می‌‍توانند از پوکی استخوان و سرطان محافظت کنند. چربی های سالم موجود در زیتون، برای تولید روغن بسیار مناسب است و می‌تواند روغنی ارگانیک و سالم تولید کند.

ر‌وغن ز‌یتو‌‍ن

روغن زیتون که در انگلیسی (olive oil) نام دارد، از میوه درخت زیتون به دست می‌آید و با حفظ میزان بالایی از خواص زیتون، به دست مصرف کننده می‌رسد و برای سلامتی فواید بسیاری دارد. روغن زیتون که دارای چربی اشباع‌ نشده است، منبع خوبی برای آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی نیز محسوب می‌شود. با خرید روغن زیتون و اضافه کردن این روغن به رژیم غذایی خود، علاوه بر تناسب‌اندام، می‌توانید به درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌ها نیز کمک کنید.روغن زیتون ها در 3 مدل متفاوت تولید می‌شوند:

روغن زیتون بکر: روغن زیتون بکر از بهترین انواع روغن زیتون است که تا حد زیادی خواص و مواد مغذی آن حفظ شده و با تحت فشار قرار گرفتن زیتون‌ها توسط پرس‌های مکانیکی به دست می‌آید.

مطالعه کنید  خواص صابون زیتون را بشناسیم

رو‌غن زیتون فرابکر: روغن زیتون فرابکر سالم‌ترین و خالص‌ترین نوع روغن زیتون به حساب می‌آید. روغن زیتون فرابکر مستقیماً از زیتون گرفته می‌شود و هیچ‌گونه دستکاری اضافی روی آن انجام نمی‌شود.

رو‌غن زیتون تصفیه شد‌ه: روغن زیتون تصفیه شد‌ه خاصیت آنتی اکسیدانی خود را تا حدی از دست داده‌ و عطر و طعم منحصر به فرد سایر روغن‌ زیتون‌ ها را را ندارند.

 

نقشه‌ی استان گیلان

نقشه‌ی استان گیلان

روش دسترسی به رودبار و محصولات آن

رودبار در استان گیلان قرار دارد، این شهرستان جنوبی‌ترین، وسیع‌ترین و متنوع‌ترین شهرستانِ استان گیلان در ایران است. امروز‌ه به دلیل زیاد بودن حجم ترافیک، افراد از مسافرت دوری می‌کنند و شما برای دسترسی به رودبار نیاز دارید تا راه زیادی طی کنید تا به رودبار برسید. اگر می‌خواهید از مناطق زیبای رودبار و درخت های زیتون که در آن وجود دارد لذت ببرید کافیست از اتوبان جدید که در رودبار احداث شد‌ه و بازار رودبار را دور میزند عبور کنید.

آزاد راه

آزاد راه

نتیجه گیری

برای خرید محصولات رودبار نیازی نیست تا به رودبار بیایید و به دلیل زیاد بودن حجم ترافیک، ممکن است برای بعضی افراد کار سختی باشد، شما می توانید از طریق سایت فروشگاه زیدار، به محصولاتی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید و آن را در جلوی درب منزل خود تحویل بگیرید. ما در فروشگاه زیدار هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری تمامی محصولات را موجود داریم. سایت ما دارای نماد اعتماد است و در شهر رودبار دو فروشگاه بزرگ داریم. شما برای راهنمای بیشتر می توانید با شماره تماس درج شد‌ه در بالای صفحه تماس بگیرید.

مطالعه کنید  خواص صابون زیتون را بشناسیم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *