روغن زیتون

خرید و قیمت روغن زیتون فرابکر

روغن زیتون

روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. این درخت نخستین بار در کرانه‌های دریای مدیترانه پرورش یافت. رو‌غن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند که دارای مقدار زیادی چربی سیر نشده است، این فرایند روغن گیری به چند صورت متفاوت انجام می‌شود که حاصل آن روغن ز‌یتون بکر و فرابکر هستند. در کل روغنی که از زیتون به دست می‌آید، در آشپزی، تولید لوازم آرایش، تولید دارو و صابون کاربردهای گوناگون دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روغن زیتون فر‌ابکر آشنا کنیم و کمک کنیم که آن را بهتر بشناسید.

روغن روغن زیتون فرابکر را بشناسیم

وقتی از رو‌غن زیتون صحبت می کنیم، منظور روغنی است که از میوه درخت زیتون به دست می آید. این فرآیند به نظر ساده و سر راست است، اما انواع متعددی از روغن زیتون وجود دارد و تفاوت به خاطر زیتونی که از آن روغن می گیرند، نیست. بلکه روش استخراج روغن، نوع مواد افزودنی و سطح اولئیک اسید آزاد در این روغن ها اهمیت دارد. رو‌غن زیتو‌ن فر‌ابکر، خالص ترین و پرخاصیت ترین نوع رو‌غن زیتو‌ن می باشد که دارای مواد مغذی فراوان و فواید متعدد می باشد.

خواص روغن زیتون فرابکر

روغن ز‌یتون فر‌ا‌‌بکر شامل چربی‌های مفید برای قلب و ویتامین‌های E و K و منیزیم است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان ضروری برای بدن است. در کنار ویتامین E، ویتامین K نقش کلیدی در سلامت استخوان، لخته‌شدن خون، سلامت قلب و غیره دارد. اعتقاد بر این است که التهاب مزمن احتمالا یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، انواع سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2 و آرتریت باشد.

مطالعه کنید  تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست

آنتی‌اکسیدان‌های اصلی روغن فرا‌بکر زیتون شامل اولئوکانتال ضدالتهابی و اولئوروپئین هستند که از بدن در برابر عوارض ناشی از کلسترول بد (LDL) محافظت می‌کنند. روغن زیتون فرابکر علاوه‌بر محتوای آنتی‌اکسیدانی چشمگیر، سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که می‌توانند برای سلامت قلب مفید باشند و حتی به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی نیز کمک کنند. به این‌ترتیب، استفاده از روغن زیتون فرابکر به‌عنوان پای ثابت رژیم‌های غذایی می‌تواند در درازمدت به محافظت در برابر آسیب سیستماتیک بدن کمک نموده و منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مختلف شود.

تفاوت روغن زیتون فرابکر و روغن زیتون معمولی

تفاوت روغن‌های زیتون به نوع فرآوری آن‌ها بستگی دارد. رو‌غن زیتو‌ن فرا‌بکر به‌طور خالص و تنها در اثر آسیاب‌کردن، خمیرکردن و فشرده‌شدن زیتون‌ها تهیه می‌شود؛ درحالی‌که روغن زیتون معمولی با کمک فرایندهای فشار و حرارت استخراج می‌شود. ر‌وغن ز‌یتون فر‌ابکر دارای رنگ سبز جنگلی با طعمی علف‌مانند و فلفلی و رایحه میوه‌ای است. تولید رو‌غن زیتو‌ن فرابکر خالص فرآیندی سخت و زمان‌بر است وهمین دلیلی برای افزایش قیمت آن است. حذف ناخالصی‌های روغن زیتون در اثر تصفیه، به روغن طعم خنثی‌تر و رنگ روشن‌تری می‌دهد. پیشنهاد کلی این است که از روغن زیتون تصفیه‌شده برای پخت‌وپز و سرخ‌کردن با حرارت بالا و از رو‌غن فرابکر برای سرخ کردن و تفت دادن با حرارت ملایم و طعم‌دار کردن غذاها، تهیه سس، استفاده در سالاد و مزه‌دار کردن کباب استفاده شود.

طرز تهیه روغن زیتون فرابکر

طرز تهیه رو‌غن زیتو‌ن فر‌ابکر نسبت به روغن‌ های دیگر متفاوت است. یکی از مهم‌ ترین مواردی که در تهیه این روغن باید به آن توجه داشت، استفاده از میوه زیتون تازه خواهد بود. در واقع هنگامی که فرآیند چیدن میوه زیتون آغاز می‌ شود تا زمانی که برای تهیه روغن فرابکر به کار گرفته خواهند شد تنها ۷۲ ساعت وقت خواهید داشت. با توجه به اینکه پس از این زمان اسیدیته میوه زیتون بالا می‌ رود، روغنی که از آن استخراج می‌ شود ممکن است کیفیت مناسبی نداشته باشد و ما، در فروشگاه زیدار از زیتون های تازه برای روغن گیری استفاد‌ه می‌کنیم. روند تهیه روغن زیتون فرابکر کاملا مکانیکی بوده و در تولید ما با بهترین کیفیت و متریال تولید می‌شود.

مطالعه کنید  خواص فيزيكی روغن زيتون

نتیجه گیری

رو‌غن زیتون فرابکر بهترین روغنی است که می‌توان از میوه زیتون تهیه کرد و به مصرف رساند. در فروشگاه زیدار انواع زیادی از رو‌غن زیتو‌ن وجود دارند، اما ر‌وغن زیتو‌ن فرابکر سالم‌ترین و خالص‌ترین نوع روغن زیتون به حساب می‌آید. این روغن زیتون فر‌ابکر یک و نیم لیتری این نوع رو‌غن زیتو‌ن بهترین نوع روغن زیتون برای مصرف انسان است و تمامی فواید و خواص این محصول را دارد. رو‌غن زیتون فرابکر مستقیماً از زیتون گرفته می‌شود و هیچ‌گونه دستکاری اضافی روی آن انجام نمی‌شود. برای مشاهده و خرید این روغن بی‌نظیر از فروشگاه ما دیدن کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *