دسته‌بندی نشده

خواص صابون زیتون را بشناسیم

صابون زیتون

امروزه همه با خواص و فواید زیتون و روغن زیتون آشنایی کامل دارند. استفاد‌ه از زیتون و روغن آن برای پوست و مو تاثیرات به سزایی دارند. صابون زیتون در اصل همان روغن زیتون، با خواص، فواید یکسان است که به شکل جامد در آمد‌ه و در حمام برای شستشو استفاد‌ه می‌شود. این صابون برای افرادی مناسب است که با ایجاد چربی روی بدن خود رابطه‌‎ی خوبی ندارند و هنگام استفاد‌ه از روغن زیتون احساس بدی دریافت می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تمامی خواص صابون زیتون را بشناسیم و آن ها را بررسی کنیم، پس در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

خواص صابون زیتون را  بشناسیم؟

همانطور که در متن بالا ذکر کردیم، می دانیم صابون زیتون ویژگی و فواید هایی مانند روغن زیتون دارد که تمامی آن ها را کامل بررسی خواهیم کرد. فوایدی مانند:

1.مرطوب کننده پوست

چون صابون زیتون از روغن زیتون تهیه و تولید می‌شود، در رطوبت رسانی به پوست عملکردی یکسان دارد. صابون زیتون به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب مفید، پوست های سفت و خشک را، نرم و انعطاف پذیر می‌کند. این صابون، سلول‌های خشک پوست را از طریق منافذ، با رطوبت رسانی مناسب، تغذیه می‌کند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف خواهد شد.

2.دارای خواص آنتی اکسیدان

صابون های زیتون زیدار، دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند و می توانند آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد بر روی پوست را ترمیم کنند. صابون زیتون با آنتی اکسیدانی که در خود قرار داد‌ه، تولید سلول های جدید را تحریک می کند، افزایش چین و چروک را کند می کند و پوست را جوان می کند. روغن زیتون شامل پلی فنول است، این ترکیب در برابر استرس اکسیداتیو از بدن محافظت می کند. همچنین در کاهش عوارض پوستی ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در برابر خورشید موثر است.

مطالعه کنید  صابون زیتون اصل رودبار

3.خاصیت ضد پیری

از قبل می دانیم که روغن زیتون می‌تواند باعث رفع چین و چروک شود. به دلیل وجود روغن زیتون در صابون زیتون، این ترکیب دارای خاصیت ضد پیری به دلیل داشتن اسید اولئیک و پلی فنول است. این ترکیبات مهم روغن زیتون، بافت پوست را بهبود می بخشند و با جلوگیری از علائم پیری، پوست جوان و شاداب نگه می دارد. علاو‌ه بر این، صابون روغن زیتون تغذیه کنند‌ه است، می تواند چربی از دست رفته پوست را باز گرداند و در عوض پوستی بسیار نرم و صاف، بدون چروک و درخشان برای شما به ارمغان بیاورد.

4.غنی از ویتامین ها

صابون زیتون حاوی چندین ویتامین از جمله ویتامین E و ویتامین K و تعدادی از اسید های چرب ضروری بدن است. اسید های چرب موجود در صابون زیتون در بهبود ظاهر پوست موثر است و همچنین سطح ایمنی را افزایش می دهد. ویتامین E موجود در صابون زیتون در تولید کلاژن طبیعی مفید است، در حالیکه ویتامین K برای درمان و حلقه های سیاه زیر چشم و رگ های عنکبوتی استفاده می شود.

5. درمان آفتاب سوختگی

آنتی اکسیدان ها روی پوست تاثیرات مثبتی می‌گذارند و می‌توانند آن را ترمیم کنند. صابون زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول (Tocopherol) که معروف ترین آنهاست و آسیب‌های خورشید بر پوست شما را ترمیم می‌کنند. پس، اگر پوستتان آفتاب سوخته شد‌ه، می‌توانید برای درمان آن از روغن زیتون استفاد‌‌‌‌‌ه کنید. برای درمان آفتاب سوختگی با استفاد‌ه از روغن زیتون، در ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید. بعد از آن، در حالی که هنوز صورتتان خیس است، ۲ قطره روغن زیتون به آن بزنید. این روغن از پوسته پوسته شدن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.

مطالعه کنید  رودبار را با محصولاتش بشناسیم

نتیجه گیری

در کل  صابون زیتون شبیه روغن زیتون است، اما با این تفاوت که بعد از مصرف احساس چربی و روغن روی پوست نخواهید داشت، اما تاثیرات خود را روی پوست دارد و مفید است. صابون زیتون به دلیل راحتی مصرف بسیار مورد استقبال قرار می گیردو بعد از خرید صابون زیتون زیدار کافی است آن را یک دقیقه روی محل مورد نظر ماساژ دهید و سپس آن را به طور کامل با آب بشویید و تاثیرات آن را بعد از مصرف طولانی مدت ببینید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *