چای سبز

تاثیر چای سبز بر کبد چرب

تاثیر چای سبز بر کبد چرب

تاثیر چای سبز بر کبد چرب

نوشیدنی‌های گیاهی به دلیل داشتن خواص فراوان امروزه جایگاه خود را در بین افراد پیدا کرده‌اند.چای سبز نیز یکی از همین نوشیدنی هاست که خواص شگفت‌انگیز آن بسیار زیاد است. یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه نوشیدنی چای سبز باعث کاهش چربی در کبد می‌شود. وی تأکید می‌کند که مصرف این نوشیدنی از افزایش وزن و ابتلا به بیماری کبد چرب و سرطان کبد در افراد چاق جلوگیری می‌کند. تاثیر چای سبز بر کبد چرب

مفیدی با بیان اینکه مصرف چای‌دارچین برای زنان باردار مفید نیست. او اذعان داشت: این نوشیدنی باعث کاهش درد در ناحیه پا، استرس، حساسیت‌های فصلی، دلهره و بوی بددهان در افراد می‌شود. مفیدی نوشیدنی دیگر را چای نعناع دانست و اظهار داشت: از خواص مهم این نوشیدنی، لطیف کننده خون، آسودگی در هضم غذا، پاک‌سازی کبد، سلامت قلب، درمان بیماری گوارشی، مقوی اعصاب، اشتهاآور، دفع صفرا و پاک کردن عفونت سرماخوردگی است.

این متخصص طب سنتی نوشیدنی پونه را جز قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک دانست و تأکید کرد: این چای برای افراد با طبع گرم مفید است و دارای فوایدی همچون صفرابر، کاهش درد سینه، رقیق‌کننده خون، ادرارآور، خلط‌آور، انرژی‌زا، تقویت‌کننده معده و ضد تب است. وی به چای زعفران اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین خواص این چای، شادی‌بخش، جلوگیری از پوسیدگی دندان، خلط‌آور، زایمانی آسان و پاک‌سازی کلیه است

طب سنتی توصیه‌های مؤثری برای کمک به درمان کبد چرب دارد، یکی از این توصیه‌ها استفاده از چای سبز است.

سرطان

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌دانند. میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن 100 برابر تأثیرگذارتر از ویتامین C و 25 برابر تأثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به‌عنوان دو آنتی‌اکسیدان مهم مطرح هستند).

مطالعه کنید  خواص چای سبز برای پوست و مو

جوانی و زیبایی

دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان به‌ویژه آنتی‌اکسیدان‌های مؤثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از شاخص‌ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن، با به تعویق‌انداختن شروع روند پیری سلول‌ها هستند.

کاهش وزن

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه‌وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه‌ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.

پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز، سلول‌های پوست را در مقابل آسیب‌ها به‌ویژه رادیکال‌های آزاد، یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست، محافظت می‌کند. به‌این‌ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به‌ویژه پوست صورت می‌شود.

کاهش کلسترول

یکی دیگر از اثرات مثبت چای سبز، کاهش قابل‌توجه میزان کلسترول خون است. به‌ویژه آنکه چای سبز باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می‌شود. این تأثیر نه‌تنها میزان کلسترول بدن را در حد متعادل نگه داشته و میزان کلسترول خوب را افزایش می‌دهد، بلکه مانع از بروز سکته قلبی و سایر بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود.

تأثیر چای سبز بر درمان کبد چرب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند اثر رادیکال‌های آزاد و مواد مضر در کبد را پاک‌سازی کند. همچنین مصرف چای سبز در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد مؤثر است و می‌تواند تا حدودی کبد چرب را درمان کند. البته در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزی‌ها و میوه‌ها در برنامه غذایی ضروری است.

مطالعه کنید  روش درست دم کردن چای سبز لاهیجان

درمان گران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به طور مستمر می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند. همچنین می‌توانید برای افزایش تأثیر این چای در درمان کبد چرب، زنجبیل تازه به چای سبز اضافه کنید. زنجبیل با افزایش میزان متابولیسم و سوخت‌وساز بدن و کاهش جذب چربی‌ها به‌سلامت بیشتر بدن و کبد کمک می‌کند.

در مصرف چای سبز زیاده‌روی نکنید

توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که نباید در مصرف چای سبز زیاده‌روی کنید. زیرا با مصرف بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک‌پذیری پایانه‌های عصبی روبه‌رو می‌شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت‌های بدن مواجه می‌شود.

تاثیر چای سبز بر کبد چرب

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *