روغن زیتون

خرید اینترنتی روغن زیتون ایرانی

خرید اینترنتی روغن زیتون ایرانی

روغن زیتون ایرانی از میوه درختی به نام زیتون به دست می‌آید. برای اولین بار این درخت در کرانه‌های دریای مدیترانه رشد و نمو یافت. در زمان‌های قدیم روغن زیتون، در سوخت چراغ‌های روغنی کاربرد، داشت. امروزه در سراسر جهان مصرف روغن زیتون با توجه به شکل ساختاری و کاربردی رواج یافته است. هومر شاعر مشهور یونانی از این چربی به‌عنوان طلای مایع یاد می‌کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی کلی در خصوص روغن زیتون بپردازیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه شوید. خرید اینترنتی روغن زیتون ایرانی

سلطان روغن‌های گیاهی! این عنوانی است که به روغن زیتون داده‌اند. روغن زیتون روغن اصیل و با‌کیفیتی است که بیش از هزارسال است مردم از آن استفاده می‌کنند و از اولین روغن‌های سالم در جهان می‌توان به روغن زیتون ایرانی اشاره کرد.

روغن زیتون ایرانی خاصیت‌های بسیاری دارد. در عصر حاضر بیشتر مردم دنیا این روغن گیاهی پر فایده را در پخت و پز انواع غذاها و سالادهایشان به کار می‌برند. روغن زیتون ایرانی یکی از بهترین روغن‌ها برای کسانی که بدنبال سالم خواری و انواع رژیم‌های غذایی از جمله رژیم غذایی کتوژنیک می‌باشند، مناسب است.

با چند نمونه از خواص روغن زیتون آشنا شوید:

  1. یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ‌شدن شریان‌‌ها می‌شود.
  2. روغن زیتون باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود.
  3. باعث تنظیم قند خون بدن می‌شود.
  4. باعث تقویت حافظه می‌شود.
  5. دردهای روماتیسمی را تسکین می‌دهد.
  6. از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند.
  7. روغن زیتون‌ها مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی عروقی می‌شود.
مطالعه کنید  درمان پوست و مو با استفاد‌ه از روغن زیتون رودبار

ارزش غذایی روغن زیتون ایرانی (در هر 100 گرم)

  1. انرژی 884 کیلو کالری
  2. چربی کل 100 گرم
  3. کلسترول 0 میلی گرم
  4. سدیم 2 میلی گرم
  5. پتاسیم 1 میلی گرم
  6. کربوهیدرات کل 0 گرم
  7. کلسیم 1 میلی گرم
  8. کلسترول 0 میلی گرم
  9. قند 0 گرم
  10. پروتئین 0 گرم

استفاده از روغن زیتون ایرانی در معالجه‌ اختلالات پوستی مانند جرب‌ پوستی، پسوزیازیس، جوش صورت و … کمک بسیار کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌نماید.

روغن زیتون ایرانی علاوه بر داشتن ترکیبات فنلی‌، دارای مقدار بسیار زیادی از ویتامین‌های E ,K ,D A است که از منابع اصلی حفاظت در مقابل رادیکال‌های آزاد می‌باشند که در اثر اکسیداسیون یاخته‌ای ایجاد می‌شوند.

این روغن یکی از روغن‌ها‌یی است که از میوه‌ استخراج می‌‌گردد و لازم به هیچ‌کار دیگری(از نوع شیمیایی) نیست و از گونه قابل مصرف می‌باشد و در انواع و اقسام غذاها و سالادها می‌توان روغن زیتون را جایگزین روغن‌های دیگر کرد.

روغن زیتون را به علت فواید بسیار زیادی که برای پوست دارد نیز روغن زیبایی نامیده‌اند. زیرا روغن زیتون دارای اسید‌های چربی است که سلول‌ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار می‌دهد و با افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر کرده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول‌های پوستی می‌شود. برای جلوگیری از خشکی پوست می‌توان از این روغن گیاهی شگفت‌ انگیز برای رطوبت رسانی به پوست استفاده کرد.

روغن زیتون ایرانی چیست؟

در صورتی که میوه زیتون را بفشارند، روغنی از آن خارج می‌شود که دارای مقادیر قابل توجهی چربی است که به آن روغن زیتون می‌گویند. روغن زیتون از پرطرفدارترین، روغن‌های معروف بین روغن‌های گیاهی است که خواص، طعم، مزه و کاربرد فراوانی دارد. کاربرد روغن زیتون در آشپزی، تولید لوازم آرایشی، محصولات دارویی و صابون می‌باشد. توجه به این نکته دارای اهمیت است، که روغن زیتون ایرانی از دسته چربی‌های مفید و دارای خواص برای بدن می‌باشد که به دلیل ارزش غذایی بالا در حال حاضر مصرف آن رو به افزایش است.

مطالعه کنید  آرایش خود را با روغن زیتون پاک کنید

زیتون دارای ارزش افزوده بالایی است، به طوری که در بعضی کشورهای پیشرفته تجارت این محصول دقیقا معادل یا برابر تجارت صنعت نفت می‌باشد.

زیتون میوه‌ای است روغنی که نباید در انبار نگهداری شود. چیدن این میوه‌های کوچک و تلخ بسیار کار دشوار و پر هزینه‌ای است. میوه‌ها پس از برداشت باید بلافاصله به کارخانه روغن کشی برده شوند تا چرخ، مخلوط و به هم زده شوند. بعد این مرحله، فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود. به وسیله دستگاه گریز از مرکز، قسمتی از مایع آن که حاوی آب و روغن می‌باشد، از تفاله جدا می‌شود و بعد از فیلتر نمودن، قابل استفاده است. در مرحله بعدی روغن، بسته‌بندی و در اندازه‌های گوناگون، وارد بازار می‌شود.

روغن زیتون ایرانی

روغن زیتون، روغن مایع خوش عطر و خوش طعم و بویی است که از جنبه تغذیه‌ای از سالم‌ترین روغن های موجود می‌باشد و از میوه درخت مقدس زیتون حاصل می‌شود.

در ضمن روغن زیتون خوب باید بوی میوه یا برگ زیتون بدهد. این روغن برخلاف سایر روغن های گیاهی بلافاصله قابل مصرف می‌باشد و خواص طبیعی خود را حفظ می‌کند. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب، از جمله امگا 3 و امگا 6 و مواد آنتی اکسیدان، ویتامین‌های A و E می‌باشد که برای سلامتی و تندرستی بدن مصرف آن توصیه می‌شود.

چند نکته در خصوص خرید‌ روغن زیتون ایرانی اصل

  1. روغن زیتون مرغوب باید دارای رنگ زرد مایل به سبز باشد.
  2. روغن زیتون خوب باید بوی سیب، زیتون یا سبزی دهد. در صورتی که با استشمام روغن زیتون، بوی فلز حس کردید بدانید روغن زیتون انتخابی شما فاسد یا نامرغوب می‌باشد.
  3. روغن زیتون مرغوب با کیفیت ایرانی دارای بوی مطبوع و خوب می‌باشد.
  4. روغن زیتون اصل در ابتدا سبب سوزش گلو می‌شود و پس از مصرف آن طعم و مزه خوبی احساس می‌شود.
مطالعه کنید  خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

خرید‌ اینترنتی روغن‌زیتون

زیتون یکی از خوش طعم‌ترین و خوشمزه‌ترین وعده‌های غذایی است که از روغن آن در آشپزی، لوازم آرایشی، بهداشتی و غیره استفاده می‌شود. خرید اینترنتی روغن زیتون ایرانی یکی از آسان‌ترین روش‌های خرید محصول است که هزینه و زمان کمتری دارد. استفاده از روغن زیتون می‌تواند در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن بسیار موثر باشد.

روغن زیتون به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان، به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند. برای درمان افسردگی بسیار مفید است و خطر ابتلا به امراض قلبی، عروقی و آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد. برای خرید روغن زیتون ایرانی و دیگر خوراکی‌های رژیمی با بهترین کیفیت‌ها و مناسب‌ترین قیمت‌ها می‌توانید به وب سایت کتووانیلا مراجعه و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. خرید اینترنتی روغن زیتون ایرانی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *