روغن زیتون

فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

کمردرد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. کمردرد سن نمی شناسد و حتی ممکن است برای افراد زیر 20 سال نیز اتفاق بیفتد، اما اغلب در سنین 30 تا 50 سالگی رخ می دهد. دلایل مختلفی برای کمر درد وجود دارد. فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

عوامل در ایجاد کمر درد

عوامل زیر با خطر بالاتر ابتلا به کمر درد مرتبط هستند:

  1. سبک زندگی بی تحرک
  2. فعالیت بدنی سنگین یا کار شدید، به خصوص اگر اشتباه انجام شود
  3. فعالیت‌های شغلی
  4. آمادگی جسمانی ضعیف
  5. چاقی و اضافه وزن
  6. بارداری
  7. شرایط پزشکی، مانند آرتروز و سرطان
  8. سن بالا
  9. سیگار کشیدن
  10. عوامل ژنتیکی

نکته : کمردرد نیز معمولاً به دلیل عوامل هورمونی در زنان بیشتر از مردان است. اضطراب، استرس و اختلالات خلقی نیز با کمردرد مرتبط هستند.

چطور روغن زیتون برای کاهش درد موثر است؟

چطور روغن زیتون برای کاهش درد موثر است؟

روغن زیتون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی برای کمر درد مفید است

در بدن ما آنزیمی وجود دارد که شروع کننده درد است. در مکانیسمی که توسط قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن استفاده می‌شود، جلوی این آنزیم‌های مسئول التهاب را در بدن می‌گیرند.

مطالعات نشان داده است که روغن زیتون دارای ترکیبات ضد التهابی متعددی است. در میان این ترکیبات ماده به نام اولئوکانتال وجود دارد که اثرات بسیار مشابهی با ایبوپروفن دارد. این ترکیب با مهار آنزیم های ضد التهاب باعث کاهش و جلوگیری از التهاب می شود. این همان کاری است که ایبوپروفن انجام می دهد.

مطالعه کنید  روغن زیتون رودبار چیست و چگونه تولید می شود؟

هنگامی که التهاب کاهش می یابد، درد مرتبط با آن نیز کاهش می یابد. مسکن‌های درد  را تا حدی با مسدود کردن التهابی که باعث ناراحتی ما می‌شود، می گیرند. اولئوکانتال روغن زیتون  ارتباط مستقیمی با طعم تلخ آن دارد، بنابراین می توان گفت که هر چه تلخ تر، بهتر است. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با ۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن است.

بیشتر بدانید : مشاهد روغن زیتون رودبار زیدار

از چه روش‌های درمانی برای کاهش درد توسط روغن زیتون می‌توان استفاده کرد؟

توضیح دادیم که روغن زیتون به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد می تواند التهاب بدن را کاهش دهد. بنابراین مصرف مداوم این روغن برای بیماران دچار کم  درد شده اند توصیه می شود. همچنین این روغن می تواند درد و التهاب مفاصل، عضلات، قسمت های آسیب دیده تاندون ها و سایر اندام های بدن را بهبود بخشد. اما سوال اینجاست که چگونه از این روغن شفابخش استفاده کنیم؟

یکی از ساده ترین روش ها ماساژ با روغن زیتون است. می توانید قبل از خواب ناحیه ملتهب را با چند قطره روغن زیتون به آرامی ماساژ دهید. پس از چند شب تکرار این کار، متوجه کاهش درد خواهید شد.به غیر از ماساژ، دو روش رایج و موثر دیگر برای کاهش درد استفاده از روغن زیتون وجود دارد. یکی ترکیب روغن زیتون و نمک دریا و دیگری ترکیبی از زنجبیل و روغن زیتون.

ترکیب روغن زیتون و نمک برای کمر دردترکیب روغن زیتون و نمک برای کمر درد

از زمان های قدیم روغن زیتون به عنوان یکی از نسخه های طب سنتی برای تسکین دردهای بدن مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین در موارد دیگر نمک دریا به عنوان گزینه ای برای کاهش درد پیشنهاد شده است. ترکیب این دو ماده طبیعی می تواند درمانی برای دردهای طولانی مدت شما باشد که هیچ عارضه ای در پی نخواهد داشت.

مطالعه کنید  قیمت امروز بادام زمینی آستانه

در نمک به وفور پتاسیم و منیزیم پیدا می شود که به کاهش استرس و سطح کلسیم در بدن کمک می کند. از طرفی روغن زیتون به دلیل وجود اولئوکانتال از التهاب جلوگیری می کند و ترکیب این دو می تواند مسکن بسیار خوبی باشد. برای تهیه این داروی گیاهی به 5 قاشق غذاخوری نمک دریا و 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. این دو ماده را با هم در یک ظرف شیشه ای مخلوط کرده و به مدت دو روز در دمای اتاق نگه دارید.

بیشتر بدانید : مشاهد روغن زیتون رودبار زیدار

طرز استفاده از ترکیب روغن زیتون و نمک

بعد از گذشت زمان و آماده شدن محلول کافی است یک قاشق غذاخوری از آن را روی محل آسیب دیده یا قسمتی از بدن که درد می کند بریزید و به آرامی ماساژ دهید. سعی کنید این کار را هر روز به مدت 5 دقیقه به مدت 3-4 هفته تکرار کنید تا به آرامی تاثیر شگفت انگیز روغن زیتون را برای کاهش درد خود مشاهده کنید.

طرز تهیه معجون زنجبیل و روغن زیتون

روش دیگری که می تواند به عنوان یک داروی گیاهی برای تسکین درد استفاده شود، ترکیب روغن زیتون و زنجبیل است. زنجبیل به دلیل خواصی که دارد یک داروی ضد التهاب طبیعی است و به بهبود گردش خون کمک می کند. بنابراین معجون این دو ماه طبیعی می تواند باعث جریان خون در ناحیه درد شده و درد عضلانی را کاهش دهد. برای اینکه این معجون را درست کنید یک تکه زنجبیل تازه و یک فنجان روغن زیتون نیاز دارید. قبل از هر کاری باید زنجبیل را خوب بشویید و چند ساعت در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود. سپس آن را با پوست رنده کرده و در ظرف روغن بریزید. قرار است ظرف را در فر با دمای 300 درجه فارنهایت قرار دهید تا دو ساعت بپزد. پس غذای بزرگتر و مناسب فر را انتخاب کنید.

مطالعه کنید  درمان پروستات با چای سبز

پس از خنک شدن مخلوط، تکه های درشت زنجبیل را با استفاده از یک صافی پارچه ای جدا کنید. معجون به دست آمده را داخل بطری بریزید و از آن برای ماساژ نقاط دردناک بدن استفاده کنید. بهتر است این محلول در یخچال و در آخر به مدت 6 ماه نگهداری شود. اگر شدت درد در قسمت‌های آسیب‌دیده بدن زیاد است، پس از ماساژ با محلول زنجبیل و روغن زیتون برای کاهش درد مؤثرتر، آن قسمت را با پلاستیک بپوشانید و یک پارچه پشمی روی آن بپیچید. برای خرید روغن زیتون مناسب برای ماساژ می توانید به فروشگاه زیدار مراجعه کرده و روغن زیتون مورد نظرتان را خریداری کنید.

فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *