زیتون

خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

امروزه افراد زیادی برای کاهش وزن سریع به روش های لاغری غیر استاندارد روی می آورند. متأسفانه نتیجه چنین کاهش وزن چیزی جز تخریب بدن نخواهد بود.این دغدغه مهم برای تمامی افرادی است که دنبال اندامی زیبا و کاهش وزن هستند. چاقی و اضافه وزن باعث عدم اعتماد به نفس می شود و مشکلات عدیده ای مانند ابتلا به بیماری های مختلف را برای ما به وجود می آورد به همین دلیل اکثر افرادی که از اضافه وزن رنج می برند همیشه به دنبال رژیم های غذایی برای کاهش وزن هستند. خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که عصاره برگ زیتون می تواند با حذف ژن هایی که چربی ایجاد می کنند. فرایندی به وجود می آورد که متابولیسم بدن و چربی سوزی را زیاد کرده و از چاق شدن جلوگیری می کند. نتایج این مطالعه تأیید می کند که مصرف عصاره برگ زیتون ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

لیندسی براون از دانشگاه کوئینزلند جنوبی گفته : عصاره برگ زیتون به دلیل خواص ضد التهابی که دارد باعث کاهش وزن می شود. این سند براساس مطالعه خاص در سال 2010 توسط دانشمندان دانشگاه کوئینزلند جنوبی انجام شد. عصاره برگ زیتون در واقع به طور قابل توجهی تمام اثرات یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب را در این آزمایش کاهش داد. این شامل بهبود مشکلات پردازش قند و کاهش التهاب قلب است. علاوه بر این، کبد و پدهای چربی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافتند. گفته می شود که عصاره برگ زیتون نیز ممکن است به کاهش رسوبات مضر چربی در بدن کمک کند.

بیشتر بدانید : مشاهد زیتون رودبار زیدار

افزایش انرژی بدن

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند به کاهش وزن کمک کند افزایش انرژی است. در واقع هر چه انرژی بیشتری داشته باشید، می توانید بدون خستگی بیشتر کار انجام دهید و ورزش کنید. برگ زیتون می تواند سطح انرژی بدن را افزایش دهد. ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند موجود در برگ زیتون باعث رفع خستگی و بهبود استقامت فیزیکی بدن می شود.

مطالعه کنید  فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

عصاره برگ زیتون حاوی اسید اولئانولیک است که در جوانه میخک و لبو نیز وجود دارد و دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. در مطالعه ای که در سال 2006 انجام شد، نشان داده شد که این ترکیب می تواند انرژی بدن را تا حد زیادی افزایش دهد. وقتی این اسید در طی یک واکنش شیمیایی وارد بدن می شود باعث می شود چربی ها سریعتر به انرژی تبدیل شوند و در نتیجه این امر هم در کاهش وزن و هم در افزایش انرژی نقش موثری دارد.

افزایش چربی سوزی

مطالعات انجام شده توسط محققان نشان می دهد که برگ زیتون می تواند فرآیند چربی سوزی را در بدن افزایش دهد و به عنوان یک عامل لاغری و ضد چاقی عمل کند. یکی از مهمترین خواص برگ زیتون برای کاهش وزن، خاصیت ضدالتهابی آن است. این ویژگی به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک می کند.

افزایش چربی سوزی

برگ زیتون در افزایش چربی سوزی بسیار موثر است.

برگ زیتون می تواند :

  • از رشد لایه‌های چربی در داخل معده جلوگیری می‌کند که بدیهی است بر میزان اضافه وزن یک فرد تأثیر می‌گذارد.
  • جذب مواد مغذی  توسط سلول های ماهیچه ای را بهبود می بخشد. این عصاره می تواند به ماهیچه ها برای جذب آدیپونکتین کمک کند، این توانایی را دارد که سطح گلوکز موجود در جریان خون را تنظیم کند.
  • خواص کاهش وزن عصاره برگ زیتون به اثر ضد التهابی قدرتمند آن، حتی بیشتر از چای سبز، مربوط می شود. گفته می شود که این برای کاهش وزن مفید است. زیرا اضافه وزن یا چاقی با مشکلات التهابی مزمن همراه است. اعتقاد بر این است که اگر بتوان مقداری از این التهاب را کاهش داد، برخی از اثرات مرتبط با اضافه وزن نیز می تواند کاهش یابد و تصور می شود که یک محصول جانبی آن کاهش وزن باشد

بیشتر بدانید : مشاهد زیتون رودبار زیدار

کلام پایانی

برگ زیتون برای کاهش وزن بسیار مناسب است و افرادی که رژیم غذایی و ورزش خود را رعایت می کنند می توانند با مصرف مداوم برگ زیتون چه به صورت چای، عصاره و یا حتی قرص روند کاهش وزن خود را تسریع بخشند. برگ زیتون باعث افزایش چربی سوزی، افزایش انرژی بدن و تنظیم هضم می شود.در نتیجه موثر در کاهش وزن می باشد.

مطالعه کنید  چرا کیفیت زیتون رودبار بهترین است؟

خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *