روغن زیتون, روغن زیتون|زیتون, زیتون

زیتون را بیشتر بشناسیم | همه چیز درباره‌ی زیتون

زیتون و روغن آن

خانودا‌ه‌ی زیتون ها دارای مدل و سبک های متنوعی هستند. تنوع زیاد زیتون ها، شناسایی و خرید زیتونی با کیفیت را سخت تر کرد‌ه است. جدا از اینکه مصرف زیتون به تنهایی روی عملکرد بدن تاثیر می‌گذارد، استفاد‌ه از روغن آن برای پخت و پز یا ماساژ بسیار کار‌ آمد و موثر است. این روغن‌ گیاهی به دلیل غنی بودن از ویتامین‌های E ، K ، D و A، برای پخت و پز هیچ گونه ضرری روی بدن ندارد، بلکه مفید هم است. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا کارایی چربی زیتون، خواص و قیمت انواع آن را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین زیتون را خریداری کنید.

میو‌ه‌ی درخت زیتون را بشناسیم

زیتون که در زبان انگلیسی آن را با نام (Olive) می شناسند ۲۰ گونه متفاوت دارد و از درختان کوچکی از خانواده زیتون ها کشت می شود. درخت زیتون، درختی همیشه سبز است که با عمر بسیار طولانی آن، برخی از درخت‌های‌ زیتون را عمر جاویدان می‌نامند. زیرا این درخت های جاویدان با از بین رفتن ریشه‌ی آن، دوباره توسط پاجوش ها احیا می شوند. درخت زیتون همیشه سبز، دارای برگ‌هایی کوچک و یک‌پارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته‌اند.

زیتون

زیتون

کارایی چربی زیتون در چیست؟

روغن زیتون، از زیتون های بزرگ که دارای روغن و چربی  با کیفیت هستند گرفته و تولید می‌شود. رو‌غن زیتون را با فشردن و پوره کردن میوه زیتون به دست می‌آورند. روغن زیتون دارای مقدار زیادی چربی اشباع نشده است. این روغن به دست آمده، توسط خرد کردن کامل زیتون و جدا کردن روغن به وسیلهٔ روش‌های مکانیکی یا شیمیایی تولید می‌شود. این روغن به وفور در آشپزی، لوازم آرایش، دارو و صابون و در قدیم به عنوان سوخت چراغ‌های روغنی استفاده می‌شود. استفاده از روغن زیتون فقط در کشور ما نیست، بلکه این روغن در سرتاسر جهان استفاده می‌شود، مصرف عمدهٔ آن در کشورهای حوزه مدیترانه است.

مطالعه کنید  آیا از فواید چای برگ زیتون خبر دارید؟

 

 

روغن زیتون

روغن زیتون

خواص زیتون و روغن زیتون را بیشتر بشناسیم

میو‌ه‌ی زیتون و روغن آن فواید و خواص متعددی برای پوست و بدن مصرف کنند‌ه دارد. خواص هایی که باعث بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن خواهد شد، زیبا تر شدن پوست و مواردی که در پایین ذکر شد‌ه.

  • دارای آنتی اکسیدان قوی: از جمله خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون می‌توان به ویتامین A موجود در این روغن خالص و مرغوب اشاره کرد.
  • ضد پیری و جوان کننده پوست: یتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که به محافظت از غشای سلولی در برابر آسیب در اثر اکسیده شدن کمک می کند.این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت پوست.
  • تقویت رشد مو: این موضوع به دلیل وجود ویتامین c در زیتون انجام می‌شود.
  • بهبود عملکرد گوارش و معده: نی زیتون سبب کاهش میزان اسیدی بودن معده می‌شود و به این ترتیب جلوی بروز بسیاری از اختلالات گوارشی را می‌گیرد.
  • تنظیم کننده فشار خون: زیتون سطح کلسترول را تنظیم کرده و از کلسترول LDL ( بد ) در برابر اکسیداسیون محافظت ‌می‌کند، باعث کاهش فشار خون می‌شود.

خرید و قیمت زیتون در رودبار چگونه است؟

قیمت زیتون های رودبار یکسان نیستند و با یکدیگر تفاوت دارند، زیرا قیمت زیتون بستگی به مدل، اندازه، هسته و غیره دارد. در مرحله‌ی بعدی، محل تولید زیتون نیز می‌ تواند تأثیر قابل توجه ای بر قیمت آن داشته باشد. در برخی از مناطق رودبار، زیتون‌ های خاص و محدودی تولید می‌ شوند که ممکن است به دلیل محدودیت و در دسترس نبودن به قیمت بالاتری عرضه شوند. یکی دیگر از عواملی که در قیمت زیتون تاثیر دارند زمان برداشت آن است، در فصل‌ هایی که عرضه زیادی از زیتون در بازار وجود دارد، قیمت ممکن است کاهش یابد. اما از طرفی، در فصل‌ هایی که میزان عرضه کمتر است، قیمت زیتون افزایش می‌یابد. روغن زیتون

مطالعه کنید  روغن زیتون اصل را چگونه بشناسیم؟

نتیجه گیری

از آنجایی که شناخت زیتون با کیفیت و تمام ارگانیک،  کار نسبتا سختی است، ما این مشکل را حل کرد‌ه ایم. فروشگا‌ه ما به طور تخصصی در فروش زیتون، تولید و پخش روغن زیتون فعالیت می‌کند. اگر به دنبال خرید زیتونی با کیفیت و ارگانیک با قیمت مناسب هستید به فروشگاه ما سر بزنید. فروشگاه ما فقط در فروش روغن زیتون فعالیت ندارد بلکه تمامی محصولاتی که با زیتون تولید می‌شوند را، تولید و به فروش می‌رسانیم. ما در کنار داشتن کیفیت بالا و ارگانیک بودن محصولاتمان قیمت مناسبی برای محصولات در نظر گرفته‌ایم که برتری چشم گیری نسبت به فروشگاه های دیگر است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *