زیتون

خواص جادویی برگ زیتون رودبار

خواص جادویی برگ زیتون رودبار

خواص جادویی برگ زیتون رودبار

برگ های زیتون در واقع شامل برگ های تازه درخت زیتون و شاخه های جوان و ریز کنار آن است که پس از برداشت و هرس درخت به دست می آید. برگ های جادویی زیتون از زمان های قدیم برای اهداف دارویی استفاده می شد . اما امروزه انطوری که باید به خواص برگ درخت زیتون توجه چندانی نشده است. خواص جادویی برگ زیتون رودبار

17 خواص درمانی برگ زیتون

برگ زیتون سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است، البته نمی توان همه ترکیبات آن را برای همه درختان زیتون یکسان دانست. همانطور که می دانید انواع مختلفی از زیتون در نقاط مختلف دنیا کشت می شود و جدای از نوع آن، منشاء جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، شرایط نگهداری، تراکم برگ های روی شاخه، میزان آلودگی خاک وغیره همگی در این ترکیب شیمیایی برگ زیتون تاثیر دارند. اما در تمامی این شرایط موادی وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که برگ زیتون دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است، استرس اکسیداتیو و فشار بر سیستم ایمنی را کاهش می دهد. غرغره کردن چای برگ زیتون ممکن است عفونت های ویروسی و التهاب را در طول عفونت گلو کاهش دهد. عصاره این برگ جلوگیری از رشد برخی از عوامل بیماری زا مانند لیستریا، ای کولای و سالمونلا در بدن.می کند این عصاره به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر انواع عفونت های ویروسی و باکتریایی و همچنین پاتوژن های غذایی کمک می کند.

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

2. بهبود عملکرد شناختی

عصاره برگ درخت زیتون شمار را در برابر بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ خواهد کرد.  در طب سنتی این عصاره برای افرادی که از سکته مغزی یا سایر آسیب های مغزی حاد رنج می برند در صورت منظم استفاده کردن بسیار توصیه می شود. زیرا می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و به طور بالقوه به بهبود عملکرد شناختی در این افراد کمک کند.

3. فشار خون را کاهش دهد

عصاره برگ زیتون درکم شدن فشار خون موثر است و خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. مطالعات انجام شده در سال 2011 که در یک مجله پزشکی انتشار پیدا کرد، نشان می داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا که 500 میلی‌گرم عصاره برگ زیتون را به‌مدت 8 هفته به طور منظم مصرف می‌کردند، کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند. این نشان می دهد که عصاره برگ درخت زیتون اثراتی مشابه کاپتوپریل در کاهش فشار خون دارد. این تاثیرات مثبت ممکن است به کم شدن استرس بر روی سیستم قلبی عروقی و خطر بیماری عروق کرونر کمک کند.

مطالعه کنید  خاصیت شگفت انگیز زیتون

4. ضد درد

ضد درد

می توانید با عصاره برگ زیتون دردتان را تسکین دهید.

اگر به طور منظم از درد رنج می برید، خواص بالقوه تسکین درد عصاره برگ زیتون برای افرادی که مدام از درد رنج می برند موثر است. بر اساس تحقیقات انجام شده دهانشویه حاوی عصاره برگ زیتون به کاهش التهاب دهان در بیماران پس از شیمی درمانی کمک می کند. از نظر خواص ضد التهابی، قرن هاست که انسان از این عصاره برای بهبود و کاهش درد مفاصل و عضلات استفاده می کند. هیدروکسی تیروزول، ترکیبی که در برگ زیتون یافت می شود، دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی قوی است. اگرچه مطالعات بیشتری برای اثبات این خواص مورد نیاز است، اما این عصاره سالهاست که به عنوان یک درمان موثر برای انواع دردهای مزمن در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

5.ضد پیری

توانایی های بالقوه آنتی اکسیدانی این عصاره می تواند به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های UVB کمک کند، که می تواند روند پیری را کاهش دهد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این برگ به کاهش استرس اکسیداتیو در لایه های بالایی پوست کمک می کند که چین و چروک، لکه های پیری و سایر لک های پوستی به وجود آمده را به حداقل برساند. استفاده منظم از عصاره برگ درخت زیتون نیز می تواند از تخریب ساختارهای لایه داخلی پوست جلوگیری کرده و تکثیر سلول های پوست را تسریع کند.

6. ضد سرطان

برگ درخت زیتون اثر ضد سرطانی دارد و در درمان سرطان خون موثر است. مطالعات ثابت کرده اند که عصاره برگ زیتون دارای خواص ضد سرطانی و از بین بردن سلول های تومور است و برای درمان سرطان خون در بسیاری از افراد استفاده شده است. این در حالی است که کارخانه ها برگ زیتون را دور می انداختند یا از آن برای تولید انرژی استفاده می کردند.

مطالعه کنید  روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

7. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

اکسیداسیون کلسترول باعث رسوب پلاک در شریان های خونی می شود و منجر به افزایش خطر بیماری عروق کرونر قلب می شود. ترکیباتی که در عصاره برگ درخت زیتون وجود دارد می تواند از اکسید شدن کلسترول LDL یا کلسترول بد ممانعت کند. این پلاک ها ممکن است خطر آترواسکلروز و سایر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند.مصرف روزانه عصاره برگ زیتون ممکن است تا حد زیادی به کاهش سطح تری گلیسیرید خون و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند.

8. ضد سرماخوردگی

ضد سرماخوردگی

برگ زیتون برای سرما خوردگی موثر است

خواص ضد التهابی این گیاه در کاهش اثرات سرماخوردگی موثر می باشد.

9. درمان عفونت‌های ادراری

برگ‌های زیتون به علت داشتن گلیکوزیدها (موادتلخ) ادرارآور هستند.

10. علائم بیماری دیابت را کنترل کند

عصاره برگ زیتون برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 موثر است. عصاره برگ درخت زیتون در درمان و بهبود مشکلاتی مانند سوء هاضمه و جذب نشاسته تاثیرگذار بوده و منجر به تنظیم بهتر سطح قند خون در فرد خواهد شد. اگر در معرض خطر بالای ابتلا به دیابت هستید یا قبلاً به آن مبتلا شده اید. این عصاره ممکن است به شما کمک زیادی کند تا سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید.

11. کاهش وزن

مصرف مداوم عصاره برگ زیتون برای کاهش وزن بسیار موثر است. عصاره برگ درخت زیتون نتایج امیدوارکننده ای را در مبارزه با چاقی نشان داده است.

12. موثر در درمان عفونت‌های قارچی

برای از بین بردن عفونت های قارچی استفاده از عصاره برگ زیتون  یکی از موارد رایج است. بر اساس مطالعات پزشکی برگ زیتون می تواند درصد بسیار بالایی از باکتری های عامل این عفونت ها را نابود کند. برخی از افراد بعلت طبیعی بودن برگ زیتون ترجیح می‌دهند از این برگ به جای کرم های دارویی تجویز شده توسط پزشکان برای درمان عفونت های قارچی استفاده کنند.

مطالعه کنید  فواید ماساژ روغن زیتون چیست؟

13. درمان تبخال

درمان تبخال

یک راه حل برای درمان تبخال عصاره برگ زیتون است

همانطور که می دانید تبخال یک ویروس مسری می باشد که معمولا در اطراف دهان یا دستگاه تناسلی ایجاد می شود. برای درمان و التیام آن، یک یا دو قطره عصاره برگ زیتون  را روی پنبه بمالید و روی زخم های خود بگذارید. این عصاره  دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی باشد بنابراین مانع انتشار ویروس تبخال به سلول های مجاور می شود.

14. کاهش ضخامت پوست

ضخامت پوست و خاصیت ارتجاعی پوست نشانه آسیب پوست است، آسیب پوست می تواند منجر به معایبی مانند سرطان پوست شود. علاوه بر این، برگ زیتون از سرطان زایی و رشد تومور جلوگیری می کند.

15. درمان ورم مفاصل ،خواص جادویی برگ زیتون رودبار

برگ زیتون سرشار از خواص ضد التهابی است که درد و تورم بیماران را کاهش می دهد و همچنین به درمان ورم مفاصل کمک می کند

16. ضد مالاریایی  ،خواص جادویی برگ زیتون رودبار

افرادی که از نیش پشه مانند مالاریا رنج می برند می توانند از برگ آن استفاده کنند. این گیاه علائم مالاریا را کاهش داده و از بین می برد و از آسیب به بدن جلوگیری می کند.

17. موثر در درمان سل  ،خواص جادویی برگ زیتون رودبار

در درمان بیماری سیل، آنتی بیوتیک ها شیمایی قطعا گزینه راحت تری خواهند بود. اما استفاده بیش از حد از آنها عوارض جانبی خطرناکی به همراه دارد. این عوارض باعث شده است که پزشکان از عصاره برگ زیتون برای درمان سل استفاده کنند.

خواص جادویی برگ زیتون رودبار

خواص جادویی برگ زیتون رودبار

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *