زیتون

خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

بدون دانه و هسته، گیاه نمی تواند رشد کند. طبیعت از هسته ها مراقبت می کند تا بقای انواع مختلف میوه ها و سبزیجات را حفظ کند. برای این منظور یک غشای محافظ در اطراف این هسته های ریز کشیده می شود که مواد مغذی لازم برای رشد میوه ها را حفظ می کند. به همین دلیل، هسته برخی از میوه ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است. برخی از میوه ها علاوه بر فواید خوردن آنها برای بدن، هسته آنها نیز به دلیل داشتن ترکیبات خاص برای بدن مفید است. هسته های زیتون ماهیتی سلولزی دارند. بنابراین برای دستگاه گوارش ما قابل هضم نیست، یعنی بدون هضم از بدن ما دفع می شود و ساختار آن تغییر نمی کند. خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

روغن موجود در هسته زیتون بسیار مفید می باشد. روغن هسته زیتون اثرات زیادی بر روی پوست و سلامت آن دارد. همچنین می توان از هسته زیتون در زمینه های صنعتی استفاده کرد و از آن برای تولید سوخت های قابل بازیافت بهره برد.

13 خاصیت درمانی روغن هسته زیتون

ویتامین های موجود در هسته زیتون خواص دارویی خاص و قابل توجهی دارند.

1. بردن جای جوش

بردن جای جوش

روغن هسته زیتون موثر در بردن جای جوش

روغن هسته زیتون برای حذف جای جوش کاربردی است. 2 تا 3 قطره روغن هسته زیتون را روی ناحیه مورد نظر بمالید و سپس ناحیه مورد نظر را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه استراحت به پوست صورت خود را در معرض بخور داغ قرار دهید. بعد از 3-4 دقیقه صورت خود را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید.

مطالعه کنید  بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

2. موی سر را نرم می کند

برای اینکه موهای نرمی داشته باشید. بعد از دوش گرفتن، مقدار کمی روغن هسته زیتون و روغن جوجوبا را روی کف دست خود بمالید. سپس موهای خود را ماساژ دهید.

بیشتر بدانید : مشاهد زیتون رودبار زیدار

3. موی سر را تقویت می کند

روغن هسته زیتون برای تقویت مو موثر است. کافی است نصف فنجان روغن هسته زیتون را با 5 قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و سپس پوست سر خود را با این مخلوط به صورت دایره ای ماساژ دهید. بعد از 10 تا 15 دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

4. درمان موخوره

درمان موخوره

موخوره خود را با روغن هسته زیتون درمان کنید

روغن هسته زیتون یک راه حل مناسب برای درمان موخره می باشد. کافی است بعد از دوش گرفتن، نوک موهای خود را با روغن هسته زیتون ماساژ دهید.

5. درمان آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی 2 تا 3 قطره روغن هسته زیتون را با 1 قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری گلاب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

6. درمان سلولیت

وقتی در ناحیه ای از بدن چربی جمع شود سلولیت(چاقی موضعی) می گویند. برای درمان آن کافی است چند قطره روغن هسته زیتون را با ۱ قاشق چایخوری آبلیموی تازه و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و سپس با ۱ لیوان آب ولرم بنوشید.

بیشتر بدانید : مشاهد زیتون رودبار زیدار

7. درمان خشکی و ترک کف پا

درمان خشکی و ترک کف پا

روغن هسته زیتون برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید است

روغن هسته زیتون برای درمان خشکی و ترک پا موثر است. کافی است شب ها قبل از خواب 2-3 قطره روغن هسته زیتون را با 2-3 قطره آب لیموی تازه مخلوط کنید و سپس کف پای خود را با این مخلوط ماساژ دهید. بعد جوراب بپوشید. صبح روز بعد، پاهای خود را با سنگ پا بشویید.

مطالعه کنید  قیمت امروز زیتون رودبار

8. درمان اسپاسم های عضلانی

اگر گرفتگی عضلات بصورت ناگهانی دارید. کافی است چند قطره روغن هسته زیتون را روی محل مورد نظر بریزید و سپس به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

9. درمان خشکی لب

اگر لب های شما اغلب خشک می شود. فقط 1-2 قطره روغن هسته زیتون را با 1-2 قطره روغن جوجوبا مخلوط کنید و سپس لب های خود را هنگام خواب با این مخلوط ماساژ دهید.

10. درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

روغن هسته زیتون برای درمان سیاهی دور چشم کاربرد دارد

برای از بین بردن سیاهی دور چشم کافی است دور چشم خود را با روغن هسته زیتون و روغن آرگان ماساژ دهید تا جذب شود. صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

11. درمان شوره سر خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

روغن هسته زیتون برای درمان و پیشگیری از شوره سر موثر است. برای این کار کافی است 2 تا 3 قطره روغن هسته زیتون را با 1 عدد لیمو ترکیب کرده و سپس روی پوست سر خود قرار دهید. بعد از 20 تا 30 دقیقه موهای خود را آبکشی کنید. این کار را روزانه انجام دهید.

12. تسکین درد رماتیسم خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

برای تسکین درد روماتیسم کافی است ناحیه مورد نظر را با چند قطره روغن هسته زیتون ماساژ دهید و سپس با کمپرس گرم محل مورد نظر را گرم کنید.

13. درمان بواسیر خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

برای کاهش رنج بواسیر کافی است مقعد خود را با یک تکه پنبه آغشته به روغن هسته زیتون ماساژ دهید. این روش را هر روز متوالی انجام دهید.

بیشتر بدانید : مشاهد روغن زیتون رودبار زیدار

تولید اتانول از هسته زیتون

همانطور که در بالا ذکر شد، هسته میوه زیتون کاربردهای مختلفی دارد. یکی از موارد مهمی که می توان به آن اشاره کرد استفاده از هسته زیتون در تولید اتانول است. با پیشرفت تکنولوژی و مطالعات گسترده ای که هر روز در مورد نحوه استفاده از مواد گیاهی انجام می شود، به این نتیجه رسیده است که با استفاده از هسته میوه زیتون می توان نوعی سوخت تجدیدپذیر به دست آورد. تولید چنین سوختی در صنعت کمک های مهمی به جامعه صنعتی خواهد کرد. با در دسترس بودن این سوخت تجدیدپذیر، به راحتی می توان آنها را با سوخت های فسیلی جایگزین کرد.

مطالعه کنید  طرز تهیه خورشت خوشمزه مرغ و زیتون لبنانی

حرف پایانی

ویتامین های موجود در هسته زیتون دارای خواص دارویی ویژه بوده و تاثیرات زیادی در جوانسازی پوست دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط متخصصان پوست، استفاده از هسته زیتون می تواند چین و چروک های صورت را از بین ببرد و در نهایت پوست را جوان کند. این امر به حدی پیش رفته است که توصیه می شود به جای تزریق بوتاکس از هسته زیتون استفاده شود.

خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *