روغن زیتون

روغن زیتون طبی و ماساژی

روغن زیتون طبی و ماساژی

روغن زیتون طبی و ماساژی

درخت زیتون Olea europea خواص زیادی دارد و قرن ها مورد توجه انسان ها بوده است. در قرآن کریم 7 بار به آن اشاره شده است و آن را درخت پربرکت نامیده اند. از میوه، روغن و برگ و حتی چوب زیتون برای غذا و دارو استفاده می شود. روغن زیتون کاربردهای غذایی، دارویی و آرایشی زیادی دارد. روغن زیتون فرابکر بهترین روغن زیتون بکر موجود در بازار است. استفاده از ظرف اسپری، هدر رفتن روغن در مقایسه با محصولات مشابه کمتر می کند و استفاده از آن آسانتر است. روغن زیتون طبی و ماساژی

آشنایی با فواید روغن زیتون

مو : روغن زیتون اثرات زیادی بر روی مو دارد. از جمله آنها می توان به نرم کننده و حالت دهنده مو، ضد شوره سر و ترمیم موهای آسیب دیده اشاره کرد. برای این منظور، 30 دقیقه پس از ماساژ مو با روغن زیتون، موها را با شامپو بشویید.

اثر ضد التهابی : روغن زیتون دارای اثرات ضد التهابی است. برای کنترل انواع واکنش های آلرژیک و التهابی از جمله سوزش ادرار، سوزش عرق و عوارض پس از آفتاب سوختگی استفاده می شود. لازم به ذکر است که در بین روغن های زیتون نوع روغن فرا بکر آن بیشترین تاثیر را دارد.

مرطوب کننده : روغن زیتون اثر مرطوب کنندگی بالایی دارد. زیرا حاوی ماده ای به نام لینولئیک اسید است که به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود که از تبخیر آب از پوست بدن جلوگیری می کند، بنابراین می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده کرد.

مطالعه کنید  خواص شگفت انگیز روغن زیتون

آنتی اکسیدان : روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی است که می تواند رادیکال های آزاد پوست را جذب کند، اثرات ضد آفتاب دارد و از پیری پوست و سرطان پوست جلوگیری می کند.

ماساژ : برای ماساژ بدن استفاده کنید قبل از ماساژ بدن، مقداری روغن زیتون روی ناحیه مورد نظر اسپری می شود که علاوه بر نرم شدن پوست، از آسیب دیدن پوست در حین ماساژ جلوگیری می کند.

روغن زیتون طبی و ماساژی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *