روغن زیتون, زیتون

زیتون کم نخورید!

زیتون کم نخورید!

زیتون کم نخورید!

زیتون یکی از آن میوه هایی است که هیچ برنامه غذایی ای پیدا نمی کنید که مصرف آن را توصیه نکند. این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید که چرا زیتون را باید به مقدار لازم مصرف کرد. زیتون کم نخورید

9 راز درمان در زیتون را بشناسید

زیتون علاوه برای داشتن طعم خاص دارای فوایدی است که خوردن این میوه را دوچندان می کند.

1. پیشگیری مطمئن در مقابل سرطان

گفتیم که روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است، این خاصیت آن را به محافظی طبیعی در برابر سرطان تبدیل کرده است. زیرا التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو دلایل اصلی ایجاد سرطان هستند. زیتون به عنوان منبعی غنی از مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می تواند از ترکیب خطرناک التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو مزمن جلوگیری کند.

زیتون سیاه منبع شناخته شده ای از ویتامین E است که به سرعت در خنثی کردن رادیکال های آزاد در بافت چربی عمل می کند. ویتامین E می تواند فرآیندهای سلولی را بهبود بخشد و این خاصیت ویتامین E زمانی که با چربی های مفید ترکیب شود به بالاترین حد خود می رسد. رادیکال های آزاد در فرآیندهایی مانند تولید انرژی میتوکندری دخالت می کنند و این می تواند منجر به اکسیداسیون، آسیب به میتوکندری سلولی و تولید ناکافی انرژی شود. اگر DNA سلول ها آسیب ببیند، باید منتظر سرطان باشیم. بسیاری از کارشناسان تایید کرده اند که رژیم غذایی حاوی روغن زیتون و زیتون منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید زیتون با کیفیت و خوشمزه هستید اینجا کلیک کنید

2. تقویت چشم

تنها یک فنجان روغن زیتون می تواند 10 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A را در اختیار شما قرار دهد. این ویتامین برای سلامت چشم ها بسیار مهم است و دید در شب را بهبود می بخشد. این ویتامین همچنین به عنوان دارویی در برابر لک های چشم، آب مروارید و کاهش بینایی و سایر بیماری های چشمی مرتبط با روند اجتناب ناپذیر پیری عمل می کند.

تقویت چشم

مصرف روزانه زیتون برای چشم مفید است

3. کاهش وزن

زیتون دارای نوعی چربی است که می تواند جایگزین مناسبی برای انواع چربی ها باشد. به نوعی پیوندهای موجود در این نوع چربی راحت تر شکسته می شود و مانند سایر انواع چربی در بدن تجمع نمی یابد. با مصرف زیتون می توانید به تدریج وزن خود را کاهش دهید و از شر چربی خلاص شوید. از شر چربی های شکم خلاص شوید و مقاومت به انسولین را کاهش دهید.

مطالعه کنید  صابون زیتون اصل رودبار

کسانی که به طور مرتب از این روغن استفاده می کنند بیشتر وزن کم می کنند و به همین دلیل به ندرت این افراد دچار اضافه وزن می شوند. مطالعات علمی نیز تایید کرده است که این افراد سطح بالایی از سروتونین در بدن خود دارند. سروتین نوعی هورمون است که احساس سیری را در بدن انسان تقویت می کند، بنابراین با مصرف زیتون می توان این کار را انجام داد. روزانه تا 200 کالری انرژی کمتری وارد بدن می شود که باعث کاهش اشتها و احساس سیری می شود.

4.  منبع آهن

همه انواع زیتون به خصوص زیتون سیاه سرشار از آهن هستند. توانایی گلبول های قرمز برای حمل اکسیژن در سراسر بدن به روش صحیح به وجود آهن در خون بستگی دارد. اگر از کمبود آهن رنج می برید، بافت های شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنند و به زودی احساس ضعف و سرما می کنید. آهن برای فرآیند تولید انرژی در بدن ما ضروری است. علاوه بر این، عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم ها و سیستم ایمنی بدن به میزان کافی آهن در بدن ما بستگی دارد.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید زیتون با کیفیت و خوشمزه هستید اینجا کلیک کنید

5. مفید برای سیستم قلبی عروقی

هنگامی که رادیکال های آزاد کلسترول را در بدن اکسید می کنند، چندین اتفاق می افتد. رگ های خونی آسیب دیده و چربی در رگ های بدن جمع می شود. همه این شرایط شرایطی را برای حمله قلبی فراهم می کند. مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می کند و می تواند از نارسایی قلبی و حملات قلبی جلوگیری کند. زیتون حاوی نوعی چربی مفید برای کاهش خطر تصلب شرایین و افزایش چربی های مفید است. آخرین تحقیقات نشان داده است که چربی های سالم موجود در زیتون و روغن زیتون به دلیل خواص ویژه اسید اولئیک موجود در روغن زیتون می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

مفید برای سیستم قلبی عروقی

زیتون تاثیر بسیار خوبی در فشار خون دارد

6. تسکین درد زیتون کم نخورید

زیتون، یا به طور خاص آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضد التهابی موجود در زیتون، به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل می کند. روغن آنها حاوی اولئوکانتال است، ماده ای با خواص ضد التهابی که بسیار شبیه به خواص داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است. لازم به ذکر است که حدود 50 گرم روغن زیتون حاوی مقدار زیادی اولئوکانتال با خاصیت ضد التهابی است که معادل 10 دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان است که می تواند دلیلی بر خواص درمانی قوی زیتون باشد.

مطالعه کنید  خواص فيزيكی روغن زيتون

7. مفید برای آلرژی

خاصیت ضد التهابی زیتون باعث می شود حتی افراد مبتلا به آلرژی نیز بتوانند از خواص زیتون بهره مند شوند. عصاره زیتون به عنوان یک آنتی هیستامین در سطح سلولی عمل می کند. آنها می توانند با مسدود کردن گیرنده های هیستامین به این افراد کمک کنند و منجر به کاهش واکنش های آلرژیک شوند. به همین دلیل باید زیتون را به عنوان یک ماده غذایی ضد حساسیت در برنامه غذایی خود قرار دهید. زیتون همچنین می تواند جریان خون را افزایش دهد و به کاهش اثرات بسیاری از بیماری ها مانند آسم کمک کند.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید زیتون با کیفیت و خوشمزه هستید اینجا کلیک کنید

8. مفید برای مو و پوست

زیتون سیاه دارای اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی است که سلول های پوست را محافظت، مرطوب و تغذیه می کند. ویتامین E موجود در روغن زیتون از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند، به این معنی که ما را از پیری زودرس و سرطان پوست محافظت می کند. بهترین زمان برای استفاده از روغن زیتون بعد از دوش گرفتن است. اما نباید از آن به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید زیرا در نهایت دچار سوختگی خواهید شد. اگر به دنبال یک ترکیب تقویت کننده برای موهای خود هستید، از مخلوط روغن زیتون با زرده تخم مرغ استفاده کنید و آن را روی موهای خود بمالید و پس از 5 دقیقه موهای خود را بشویید تا اولین اثرات معجزه آسا را مشاهده کنید.

مفید برای مو و پوست

روغن زیتون شما را در داشتن مو و پوستی زیبا کمک می کند

9. افزایش سطح گلوتاتیون

مطالعات انجام شده بر روی زیتون افزایش سطح گلوتاتیون در خون را با مصرف زیتون تایید کرده است. گلوتاتیون یکی از آنتی اکسیدان های ارزشمند در طبیعت است. سطوح پایین گلوتاتیون در خون می تواند منجر به فشار خون بالا، درصد بالایی از چربی بدن و سلامت کلی ضعیف تر شود. از سوی دیگر، سطوح بالاتر این آنتی اکسیدان ارتباط مستقیمی با سلامت بهتر و پیشگیری از سرطان دارد.

مطالعه کنید  4 خواص زیتون برای معده که بسیار مفید است

زیتون کم نخورید

زیتون کم نخورید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *