زیتون

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

امروزه با وجود تنوع غذایی در بین مردم، پخت غذای سالم به امری مهم برای خانواده ها تبدیل شده است. وجود میوه ها و سبزیجات تازه در وعده غذایی، علاوه بر کم کالری بودن، برای عملکرد دستگاه گوارش عالی است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. قارچ شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. در این مطلب طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه فرنگی و زیتون را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

پنیر پیتزا : ۵۰ گرم

گوجه گیلاسی و زیتون : به مقدار کافی

پنیر خامه ای : ۲۰۰ گرم

سوسیس یا چوریتسو : به مقدار دلخواه( گاها این مورد را حذف می کنند)

اسفناج : ۱ دسته

قارچ : ۸ عدد بزرگ

رب انار : به مقدار کافی

روغن زیتون : به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه : به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه قارچ شکم پر خوشمزه ابتدا اسفناج را بشویید سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اسفناج ها را به تابه اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید سپس تفت دهید تا اسفناج ها کاملا بپزند. در مرحله بعد آب اضافی اسفناج را جدا کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم.

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

مرحله سوم

در این مرحله پنیر خامه ای را به همراه نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون به اسفناج اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست و ترکیب شود. بعد قارچ را شسته و با حوله کاملا خشک می کنیم.

مطالعه کنید  قیمت امروز روغن زیتون رودبار

مرحله چهارم

در صورتی که علاقه دارید از سوسیس یا چوریزو استفاده کنید روکش آن را جدا کنید. سپس به صورت حلقه یا نگینی برش می دهیم. در مرحله بعد گوجه گیلاسی را با زیتون می شوییم، سپس به صورت ورقه های نازک برش می دهیم.

مرحله پنجم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. بعد سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس قسمت وسط قارچ را جدا می کنیم و با قاشق خالی می کنیم.

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

مرحله ششم

در این مرحله قارچ ها را در سینی فر قرار می دهیم و پشت آن ها مقداری روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه می ریزیم سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت 5 دقیقه اجازه می دهیم قارچ ها بپزند.

مرحله هفتم

حالا قارچ را از فر در می آوریم سپس آن را برمی گردانیم و دوباره با مقداری روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم سپس سینی را دوباره در فر قرار می دهیم و به مدت 5 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله هشتم طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان قارچ ها را از فر خارج می کنیم سپس مقداری از مخلوط اسفناج و پنیر را داخل قارچ می ریزیم و مقداری پنیر پیتزا روی آن می گذاریم. بعد روی پنیر پیتزا سوسیس و گوجه گیلاسی بذارید.

مرحله نهم

حالا قارچ های شکم پر شده را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند و پنیر پیتزا آب شود. در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا قارچ ها کباب شوند.

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

مرحله دهم

در نهایت بعد از گذشت این مدت قارچ را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر می گذاریم و مقداری رب انار را به عنوان تزیین روی آن می ریزیم سپس سرو می کنیم. نوش جان.

مطالعه کنید  خرید زیتون و خرید روغن زیتون زیدار

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوجه و زیتون

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *