روغن زیتون

کبد چرب را با روغن زیتون درمان کنید

کبد چرب را با روغن زیتون درمان کنید

کبد چرب را با روغن زیتون درمان کنید

کبد یکی از اعضای مهم بدن است که در سمت راست بالای شکم قرار دارد و از بزرگترین اندام داخلی بدن انسان بشمار می‌اید. بیماری کبد چرب (استئاتوز) تجمع بیش از حد چربی در سلول های کبدی است. در صورت عدم بهبودی و درمان، کبد چرب می تواند منجر به نارسایی کبد و سیروز کبدی (تشکیل بافت فیبروتیک در کبد) شود. روغن زیتون با کاهش تراکم تری گلیسیرید کبدی در کبد و میزان تری گلیسیرید بعد از غذا از بیماری کبد چرب جلوگیری می کند. کبد چرب را با روغن زیتون درمان کنید

آیا روغن زیتون کبد چرب را بهبود می بخشد؟

روغن زیتون ماده موثری برای پاکسازی کبد است. مهم ترین نکته ای که در انتخاب روغن زیتون برای پاکسازی باید به آن توجه کنید این است که روغن زیتون شما کاملا طبیعی باشد. در واقع روغن زیتون فرابکر تنها روغن زیتونی است که کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی است.

روغن زیتون و نمک اپسوم برای درمان کبد چرب

برای درمان کبد چرب به روغن زیتون فرابکر همراه با نمک اپسوم یا نمک حمام یا سولفات منیزیم نیاز دارید. سولفات منیزیم و روغن زیتون به شل شدن مجاری صفراوی کبد برای دفع سموم از بدن کمک کرده و نقش موثری در پاکسازی کبد دارند.

قبل از شروع درمان، باید به مدت چند روز از غذاهای حاوی اسید مالیک و گوگرد استفاده کنید. اسید مالیک یک ترکیب آلی است که در بسیاری از میوه ها و نوشیدنی ها مانند سیب یا سرکه سیب یافت می شود. بهتر است 4 روز قبل از شروع درمان از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و سایر کلم ها استفاده کنید.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

در اولین روز درمان، تمام وعده های غذایی باید فقط از میوه ها و سبزیجات تازه تشکیل شود. چند ساعت قبل از خواب و حدود ساعت 7 شب بهترین زمان برای مصرف نمک اپسوم است. برای استفاده از این نمک باید یک قاشق از آن را با 0.2 لیتر آب مقطر ترکیب کرده و بنوشید.

مطالعه کنید  خرید زیتون و خرید روغن زیتون زیدار

این یک ترکیب ملین است و احتمالاً باید 20 تا 30 دقیقه پس از نوشیدن این محلول به دستشویی بروید. قبل از رفتن به رختخواب، حدود 11 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر حدود ساعت 10 شب بنوشید. نوشیدن 11 قاشق غذاخوری روغن زیتون به طور همزمان کار آسانی نیست. ترکیب روغن زیتون با آب گریپ فروت تازه یا آب پرتقال یک راه حل مناسب است. فقط قبل از نوشیدن مخلوط را خوب هم بزنید. بلافاصله به مدت 30 دقیقه به پهلوی راست در رختخواب دراز بکشید. بعد از این مدت می توانید به طور عادی بخوابید.

ترکیب روغن زیتون با آبلیمو برای کبد چرب

آبلیمو و روغن زیتون ترکیب مناسبی برای درمان کبد چرب است

ترکیب روغن زیتون با آبلیمو برای کبد چرب

برای جلوگیری از ورود مواد سمی به کبد، استفاده از ترکیب آبلیمو و روغن زیتون مناسب است. برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم ترکیب کرده و وقتی معده شما خالی است، مصرف کنید. استفاده از این ترکیب برای افرادی که مشکلات گوارشی و زخم معده دارند مناسب نیست. آب لیمو و روغن زیتون نیز برای سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

حرف آخر

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. بنابراین عملکرد کبد را بهبود می بخشند. بر اساس مطالعات انجام شده، اگر کبد به دلیل مصرف مشروبات الکلی چرب نباشد، خوردن حدود 20 گرم روغن زیتون فرابکر در روز به مدت سه ماه می تواند چربی کبد را کاهش دهد. برای تهیه و خرید روغن زیتون فرابکر می توانید به فروشگاه زیدار مراجعه کنید.

مطالعه کنید  درمان پروستات با چای سبز

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *