روغن زیتون

مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

یکی از موادهای اصلی تشکیل دهنده پوست، کلاژن است. کلاژن ها از پروتئین ساخته شده اند و وظیفه آنها حفظ شادابی پوست است. وظیفه دیگر آنها، که به حفظ طراوت پوست نیز کمک می کند، ایجاد خاصیت ارتجاعی است. این ویژگی از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. ویتامین های و آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای حفظ طراوت، جوانی و شادابی پوست مفید است. مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

9 فایده ای که روغن زیتون برای پوست دارد

روغن زیتون به شما داشتن پوستی صاف و بدون عارضه کمک می کند که به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

1. جلوگیری از چین و چروک پوست

رادیکال های آزاد از سلول های سالم پوست اکسیژن را می گیرند. در نتیجه سلول های پوست خشک می شوند و می میرند و پوست شما چروک می شود. علاوه بر این، رادیکال های آزاد به الاستین و کلاژن پوست آسیب می رساند. به همین دلیل خاصیت ارتجاعی پوست شما کاهش می یابد. آنتی اکسیدان در روغن زیتون فراوان یافت می شود. آنتی اکسیدان ها از سلول های پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. به همین دلیل، متخصصان استفاده روزانه از روغن زیتون را برای به تاخیر انداختن چین و چروک و لکه های پیری توصیه می کنند.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

2. درمان آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی

روغن زیتون برای درمان آفتاب سوختگی موثر است.

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول است که آسیب های ناشی از نور خورشید را بر روی پوست شما ترمیم می کند. بنابراین، اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است، می توانید از روغن زیتون برای درمان آن استفاده کنید. برای درمان آفتاب سوختگی با استفاده از روغن زیتون، ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید. سپس در حالی که صورتتان هنوز خیس است، ۲ قطره روغن زیتون بمالید.برا ی پیشگیری از پوسته پوسته شدن پوست خود می توانید از روغن زیتون استفاده کنبد..

مطالعه کنید  بهترین روغن زیتون برای آفتاب سوختگی کدام است ؟

3. درمان ترک های پوستیدرمان ترک های پوستی

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ترک‌های پوستی ناشی از کمبود ویتامین هستند. ویتامین E که از پوست محافظت می کند در روغن زیتون به وفور یافت می شود بنابراین استفاده از این روغن می تواند تا حد زیادی ترک های پوستی را بهبود بخشد. روغن زیتون را روی این نقاط بمالید و بگذارید حداقل 1 ساعت بماند. برای نتیجه گرفتن باید این کار را بصورت منظم انجام بدید. برای درمان ترک پا نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را به قسمت های ترک خورده پا بمالید. سپس جوراب بپوشید و به رختخواب بروید. این کار را هر شب تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

4. پاکسازی پوست

یکی از روغن های که می تواند پوست را به بهترین شکل تمیز کند روغن زیتون است. این روغن تمام چربی های اضافی، سلول های مرده، کثیفی و آلودگی در منافذ پوست را جذب و از بین می برد. اگر این ناخالصی ها از روی پوست پاک نشوند، منافذ را مسدود می کنند. باید بدانید که آکنه، جوش های سرسیاه و سر سفید ناشی از مسدود شدن منافذ پوست است.

5. درمان جوشدرمان جوش

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان و ویژگی ضد التهابی است. هنگامی که پوست مرطوب می باشد، جوش سریعتر از زمانی که پوست خشک است بهبود می یابد. روغن زیتون برای مرطوب نگه داشتن پوست عالی است زیرا پوست را آبرسانی می کند. برخلاف تصور این روغن منافذ پوست را نمی بندد، البته باید پوستتان کاملا تمیز باشد.

روغن زیتون را به اندازه 2 قطره به صورت خود بمالید. بعد یک حوله گرم و مرطوب روی صورت خود بمالید تا منافذ پوست باز شود و روغن وارد پوست شود. در نهایت صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. در صورتی که چربی روی پوست باقی مانده باشد، به آرامی جذب خواهد شد.

مطالعه کنید  خواص روغن زیتون برای درمان بیماری و سلامتی

6. ضد آفتاب طبیعی

آنتی اکسیدان ها بدن ما را از رادیکال های آزاد نجات می دهند. روغن زیتون دارای (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) SPF بین 2 تا 8 است. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر اشعه های مضر فرابنفش و رادیکال های آزاد خورشید تبدیل می کند. کارشناسان می گویند برای دریافت خواص ضد آفتاب روغن زیتون در وعده های غذایی خود استفاده کنید. همچنین استفاده موضعی از این روغن روی پوست تا حدی از آسیب آفتاب به پوست جلوگیری می کند.

7. آبرسانی پوست مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

روغن زیتون به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید پوست سخت و خشک را نرم و انعطاف پذیر می کند. این روغن با آبرسانی مناسب سلول های پوست خشک را تغذیه می کند. در نتیجه پوست شما نرم و صاف می شود. همچنین برای درمان خشکی پوست می توانید هر روز ۲ قطره روغن زیتون پوست خود را مرطوب کنید.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

8. لایه بردار پوست

برای لایه برداری بدن و درمان قسمت های خشک و پوسته پوسته می توانید روغن زیتون را با نمک دریا مخلوط کرده و اسکراب درست کنید. برای مالیدن صورت و قسمت های حساس بدن باید از نمک های دانه ریز و برای سایر نواحی بدن از نمک های دانه درشت استفاده کنید.

 9. کرم اصلاح طبیعی

کرم اصلاح طبیعی

از روغن زیتون می توانید بعنوان یک کرم اصلاح استفاده کنید.

اکثر کرم ها و فوم های اصلاح حاوی الکل و موادی هستند که به پوست حساس آسیب می رساند. اما، روغن زیتون طبیعی کاملا بی خطر و برای انواع پوست مناسب است. این روغن از جوش های ریز، بریدگی ها و سوختگی های پوستی ناشی از اصلاح جلوگیری می کند. زیرا به اندازه کافی غلیظ است و خاصیت نرم کنندگی دارد. جالب اینجاست که روغنی که بعد از اصلاح روی پوست باقی می ماند، به عنوان کرم افترشیو عمل می کند.

مطالعه کنید  طریقه مصرف روغن زیتون رودبار

کلام پایانی

پوست یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که به دلیل ارتباط مستقیم با محیط بیرون امکان دارد با خطرات زیادی روبرو شود. از طرفی با افزایش سن، محافظت طبیعی آنتی اکسیدان ها کاهش می یابد، بنابراین در صورت مصرف کافی ویتامین ها از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنید. آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در روغن زیتون معجزه‌گر هستند. چون به شما در حفظ و نگهاری پوست کمک خواهند کرد تا پوستی لطیف و شاداب داشته باشید. برای خرید روغن زیتون با کیفیت می توانید به فروشگاه اینترنتی زیدار مراجعه کنید.

مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

مزایا روغن زیتون برای پوست را بشناسید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *