روغن زیتون

دادن روغن زیتون به نوزاد

دادن روغن زیتون به نوزاد

دادن روغن زیتون به نوزاد

بدون شک برای والدین سلامت نوزاد در اولویت است. هنگامی که نوزاد شما یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد، می توانید از سلامت نوزاد خود اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که سیستم گوارش نوزاد در طول دوره تغذیه تکمیلی به طور کامل رشد نمی کند، اولین غذایی که بدن او می خورد بسیار مهم است. غذای که به نوزاد می دهید باید در برابر خطر عوارض آلرژیک بر بدن و دستگاه گوارش کم باشد. مواد مغذی در روغن زیتون برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان در کودکان و نوزادان، کاهش پیش فعالی و چاقی و برای رشد و تکامل مغز مفید است. دادن روغن زیتون به نوزاد

7 فایده روغن زیتون برای کودکان و نوزادن

روغن زیتون علاوه برای بزرگسالان برای کودکان و نوزادان دارای فواید شگفت انگیزی است.

1. افزایش حافظه و یادگیری

وقتی روغن زیتون در سنین رشد مصرف شود باعث بهبود حافظه و افزایش قدرت یادگیری می شود. حتی اگر مادر باردار از روغن زیتون استفاده کند، می تواند در آینده تاثیر مثبتی بر حافظه نوزاد داشته باشد.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

2. درمان کلاه گهواره

درمان کلاه گهواره

کلاه گهواره یا همان پوسته پوسته شدن سر نوزاد

یکی از عوارض پوستی نوزادان به نام کلاه گهواره را می توان با استفاده از روغن زیتون درمان کرد. این بیماری باعث پوسته پوسته شدن پوست سر نوزاد می شود. این وضعیت را می توان با خاصیت آبرسانی روغن زیتون حل کنیم. مقداری روغن زیتون را روی پوست سر نوزاد بریزید و خوب ماساژ دهید. بگذارید 60 دقیقه بماند. سپس سر کودک را بشویید. با استفاده از یک شانه نرم، پوسته ها را از روی سر نوزاد جدا کنید. در صورتی که این پوسته پوسته شدن خیلی با عکس فوق تفاوت داشته باشد به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه کنید  روغن زیتون طبی و ماساژی

3. درمان بثورات پوشک

درمان بثورات پوشک

محول روغن زیتون برای درمان بثورات پوشک مفید است

یکی دیگر از خواصی که روغن زیتون برای نوزادان دارد، درمان جوش پوشک است. بثورات پوشک معمولاً به شکل قرمزی و پوسته شدن پوست در جایی که پوشک با بدن نوزاد برخورد می کند، رخ می دهد. موارد شدید این وضعیت می تواند باعث ایجاد جوش، تاول و سایر آسیب های پوستی شود. برای درمان این بیماری می توانید محلولی از آب و روغن زیتون درست کنید. محلول را روی کف دست ها بمالید و به آرامی محلول را روی اندام تناسلی و باسن کودک پخش کنید. این محلول با ترکیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک قاشق غذاخوری آب تهیه می شود.

4. بهبود رشد مغزی دادن روغن زیتون به نوزاد

روغن زیتون به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا باعث رشد و تکامل مغز و سیستم عصبی در نوزاد می شود در افزایش سطح هوش آنها موثر خواهد بود.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

5. درمان سرفه در نوزادان

طبق تحقیقات انجام شده شیر مادر بهترین دارو برای بیماری نوزاد است به دلیل تقویت سیستم ایمنی نوزاد است. در مواقعی برای رفع سرفه نوزادان می توانید از روغن زیتون بصورت مالشی بهره ببرید.سه تا چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو تا سه قطره روغن رزماری، اکالیپتوس و نعناع مخلوط کنید و این مخلوط را روی سینه و پشت فرزندتان بمالید. استفاده از این روغن ها قبل از خواب به داشتن  خواب راحت کودک شما کمک می کند.

6. روغن زیتون برای ماساژ نوزادروغن زیتون برای ماساژ نوزاد

ماساژ نوزاد باعث آرامش و بهبود خواب، رشد و سلامت او می شود. یکی از جنبه های مهم برای ماساژ نوزاد، انتخاب روغن مناسب است. روغن زیتون یکی از بهترین انتخاب ها برای ماساژ نوزاد است زیرا دارای ترکیبی از اسیدهای چرب متعادل و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای پوست نوزاد است. در زیر برخی از فواید ماساژ روغن زیتون برای نوزاد آورده شده است:

  • روغن‌زیتون پوست کودک را صاف و براق می‌کند.
  • سرزنده شدن پوست و قدرت بازسازی بر روی بافت‌های پوست دارد
  • این روغن را دارد و به کمک می‌کند.
  •  ماساژ منظم نوزادان با این روغن می‌تواند به حفظ رنگ پوست، سلامت استخوان و عضله کمک کند.
مطالعه کنید  درمان پوست و مو با استفاد‌ه از روغن زیتون رودبار

7. درمان یبوست در نوزادان

یکی ازعلل یبوست نوزاد کم آبی بدن است. در چنین شرایطی مدفوع آنها خشک تر و سفت تر از قبل می شود. زیرا بدن به دلیل کم آبی مایعات بیشتری را از مدفوع جذب می کند و باعث سفت شدن مدفوع در نوزاد می شود یک نکته مهم برای رفع یبوست یا قولنج در نوزادان مالیدن روغن زیتون گرم روی شکم نوزاد در جهت عقربه های ساعت است. انجام این کار از گاز معده (نفخ) جلوگیری می کند و باعث می شود نوزاد آرام بخوابد. همچنین گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی کودک به مبارزه با یبوست کمک می کند. بسیاری از مردم از روغن زیتون به عنوان ملین خانگی برای رفع یبوست استفاده می کنند. با این حال مراقب باشید زمانی که یبوست نوزاد برای مدت طولانی ادامه دارد، بهتر است برای مقابله با یبوست به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

حرف آخر

روغن زیتون جزء سالم ترین غذاها است که به علت مواد مغذی و فواید عالی در مواردی با شیر مادر برابر می کند. اسیدهای چرب روغن زیتون انرژی مورد نیاز نوزادان را تامین می کنند. روغن زیتون دارای درصد اسید اولئیک بالاتری است که باعث نفوذپذیری پوست می شود. افزایش نفوذپذیری پوست منجر به افزایش رطوبت و خشکی می شود. بنابراین،پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از روغن زیتون در هر مواردی با پزشک خود مشورت کنید تا سلامت نوزاد شما با رعایت نکات مربوطه بهبود یابد. برای خرید روغن زیتون با کیفیت می توانید به فروشگاه اینترنتی زیدار مراجعه کنید.

مطالعه کنید  فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

دادن روغن زیتون به نوزاد

دادن روغن زیتون به نوزاد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *