زیتون

پودر هسته زیتون برای دام و طیور

پودر هسته زیتون برای دام و طیور

پودر هسته زیتون برای دام و طیور

حیوانات نیز مانند انسان ها به یک رژیم غذایی متعادل حاوی تمام مواد مغذی، مایعات، مواد معدنی و ویتامین های لازم نیاز دارند. تامین تغذیه مناسب حیوانات به آنها قدرت رشد، تکامل و تولید مثل و سیستم ایمنی قوی برای مبارزه با عفونت ها می دهد. همه این مزایا منجر به کشاورزی و دامپروری سودآورتر و پایدارتر می شود. داشتن خوراک دام با کیفیت بالا برای داشتن دام و طیور سالم بسیار ضروری به نظر می رسد. این به این دلیل اتفاق می افتد که اگر دام و طیور مقدار معینی از مواد مغذی را در یک دوره زمانی مشخص دریافت نکنند، دام و طیور مشکلات تغذیه ای زیادی دارند که می تواند باعث خسارات مالی برای صاحب دام و طیور شود. پودر هسته زیتون برای دام و طیور

غذا یا خوراک دام و طیورغذا یا خوراک دام و طیور

خوراک دام، غذایی است که برای گاو، گوسفند، طیور و آبزیان پرورش داده می شود. خوراک مدرن با انتخاب دقیق و ترکیب مواد مختلف برای ارائه رژیم های غذایی بسیار مغذی تولید می شود که هم سلامت حیوانات را حفظ می کند و هم کیفیت محصولات نهایی مانند گوشت، شیر یا تخم مرغ را افزایش می دهد.

دام و طیور برای تولید محصولات خود باید از نظر تغذیه سالم باشند. یکی از راه های اثبات شده برای افزایش کارایی و بهره وری یک مجتمع دام و طیور، استفاده از خوراک دام کامل است. غذای کامل دام حاوی مواد مغذی مورد نیاز حیوان است. بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر صاحب دام بتواند تغذیه مناسبی برای دام های خود فراهم کند، شاهد افزایش راندمان و بهره وری مزرعه خود خواهد بود.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید زیتون با کیفیت و خوشمزه هستید اینجا کلیک کنید

بخش های اصلی خوراک دام را بشناسید

از اجزا و بخش های اصلی خوراک دام می توان به شش گروه اصلی زیر اشاره کرد:

  • چربی خام
  • خاکستر خام
  • الیاف خام
  • پروتئین خام
  • آب
  • NEF
مطالعه کنید  آرایش خود را با روغن زیتون پاک کنید

پودر هسته زیتونپودر هسته زیتون

پودر هسته زیتون تشکیل شده از هسته زیتون و تفاله دور ریز زیتون که برای کارخانه های تولید روغن زیتون است که توسط آسیاب کاملا آسیاب و پودر می شود. سپس برای کاهش رطوبت آن را گرم می کنند و به رطوبت استاندارد زیر 8 درصد می رسانند. گاهی پودر زیتون با رطوبت 13-16 درصد تولید می شود که برای غذا دام مناسب است. اما به دلیل رطوبت بالای آن باید در عرض 5 ماه استفاده شود. زیرا پودر زیتون با رطوبت بالا ماندگاری کوتاهی دارد زیرا این رطوبت زیاد باعث کپک زدن آن می شود.

 

 

پودر هسته زیتون خوراک طیور

می توانید از پودر زیتون در جیره 7 تا 10 درصد مرغ گوشتی و 10 تا 12 درصد مرغ تخمگذار استفاده کنید. پودر زیتون به دلیل وجود فیبر، هضم غذا را در دستگاه گوارش طیور بسیار آسان می کند.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید زیتون با کیفیت و خوشمزه هستید اینجا کلیک کنید

چند درصد از پودر هسته زیتون در غذای گاو استفاده شود

می توانید از پودر زیتون در غذای گاو های گوشتی بزرگ 28 تا 30 درصد و گاو های کوچک  23 تا 25 استفاده کنید. آسیاب کردن هسته زیتون و ترکیب آن با آب گرم برای خوراک دام مفید است زیرا فرآیند هضم را بسیار آسان می کند.

چند درصد از پودر هسته زیتون در غذای گوسفند استفاده شود

می توانید به جای جو و ذرت از 28 تا 30 درصد پودر زیتون در خوراک گوسفندان استفاده کنید. البته بهتر است 50 درصد پودر زیتون و 50 درصد ذرت و جو جایگزین شود. بهترین گزینه برای خوراک گوسفند، پودر زیتون است.

مطالعه کنید  خواص هسته زیتون چیست و چه کاربردی دارد

حرف آخر

یکی از ویژگی های مهم پودر هسته زیتون فیبر بالای آن است. این پودر حاوی حدود 8.58 درصد پروتئین، 3.58 درصد چربی و 4.6 درصد خاکستر است. مصرف پودر هسته زیتون می تواند نتایج مثبت زیادی در سیستم گوارشی حیوان داشته باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *