زیتون

درمان زخم معده با زیتون

درمان زخم معده با زیتون

درمان زخم معده با زیتون

بسیاری از مطالعات به فواید سلامتی روغن زیتون پرداخته‌اند. دستگاه گوارش بسیار برای بدن انسان اهمیت دارد و هرگونه اختلال در دستگاه گوارش می تواند اختلال در سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد. مصرف زیتون و در پیشگیری از زخم معده و ورم معده (گاستریت) موثر است.

تحقیقات اولیه و آزمایشگاهی نشان می دهد ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری های ناشی از وجود این باکتری ها مفید واقع می شود و زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه زخم‌ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می‌آید کمک می‌کند ترکیبات آنتی اکسیدانی روغن زیتون موجب می‌شود تا آثار مخرب این باکتری از بین ببرد و سلامت شخص باز گردد. آنتی اکسیدان موجود در زیتون از تکثیر و رشد باکتری در معده جلوگیری کرده و آثار زخم را بهبود می دهد. استفاده از روغن زیتون فرا بکر در پخت غذا نیز در این ردمان توصیه می‌شود.

خرید زیتون درجه یک زیدار ، کلیک کنید

درمان ورم معده با زیتون

پزشکان طب سنتی مصرف زیتون را برای درمان ورم معده پیشنهاد می‌کنند. روغن زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه زخم‌ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می‌آید، کمک می کند. تحقیقات اولیه و آزمایشگاهی نشان می‌دهد ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری‌های ناشی از وجود این باکتری‌ها مفید واقع می‌شود.

 

باکتری هلیکوباکترپیلوری

محل اصلی زندگی این باکتری در جدار معده انسان و موجودات زنده است. این باکتری به اسید معده مقاوم بوده و از بین نمی‌رود. سهل انگاری در مداوای این باکتری منجر به از بین رفتن سیستم ایمنی و التهاب در معده شده و زخم معده را به دنبال دارد. درمان ورم معده با زیتون یکی از راه‌های طبیعی مبارزه با این باکتری است. ترکیبات آنتی اکسیدانی روغن زیتون موجب شده تا آثار مخرب این باکتری از بین رفته و سلامتی بیمار به سرعت بازگردد. آنتی اکسیدان موجود در زیتون از تکثیر و رشد باکتری در معده جلوگیری کرده و آثار زخم را بهبود می‌بخشد.

مطالعه کنید  زیتون تازه رودبار رسید؟

 

خواص زیتون برای دستگاه گوارش

زیتون سرشار از ویتامین E است. مصرف منظم ویتامین E و چربی‌های تک غیر اشباع موجود در زیتون سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود. این مواد مغذی یعنی ویتامین E و چربی‌های تک غیر اشباع با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کنند. همچنین زیتون دارای مقدار زیاد فیبر است. شاید عجیب باشد اما یک فنجان زیتون سیاه ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن ما به فیبر را تامین می‌کند! فیبر باعث حرکت بهتر و راحت‌تر غذا در دستگاه گوارش می‌شود و به این صورت به سلامت دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

 

قیمت جدید زیتون زیدار را مشاهده کنید

نکات مهم مصرف زیتون در دوران بارداری

زیتون و روغن آن نقشی اساسی در رشد جنین در طول دوران بارداری ایفا می‌کند و کمبودش اثرات مضری بر رشد بچه خواهد داشت. مطالعات نشان داده‌اند رشد فرزندانی که مادرانشان در دوران حاملگی از زیتون و روغن زیتون استفاده کرده‌اند، از لحاظ قد، وزن، رفتار و واکنش‌های رفتاری، بهتر هستند.

با توجه به اینکه جنین برای رشد نیاز به انواع ویتامین‌ها و به ویژه ویتامین E دارد، با وجودیکه این ویتامین در روغن زیتون چندان فراوان نیست، اما کیفیت کافی را به علت مقاومتش در مقابل اکسیداسیون، دارا می‌باشد. بنابراین از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. از آنجا که مقدار و نوع غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود، نقش مهمی در تطبیق سوخت و سازی که در مادر و رابطه‌اش با جنین ایجاد می‌شود، دارد، لذا استفاده از روغن زیتون در بارداری بسیار موثر خواهد بود.

مطالعه کنید  زیتون کم نخورید!

مصرف زیتون به صورت کنسروی و زیتون پرورده در سفره های ایرانی بسیار رایج است. خواص درمانی زیتون در بیماری های دستگاه گوارش و یبوست به اثبات رسیده است. اما چیزی که کمتر شنیده‌اید درمان ورم معده با زیتون و معالجه زخم ناشی از باکتری های معده است. شما می‌توانید زیتون را به سالاد، ساندویچ و یا غذاهای مصرفی خود اضافه کنید. روغن آن برای پخت غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بخشی از زیتون برای سلامتی مفید و موثر خواهد بود و مردم سراسر جهان هزاران سال است که ارزش خاصی برای آن قائل‌اند.

 

درمان زخم معده با زیتون

درمان زخم معده با زیتون

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *