روغن زیتون

رشد واقعی مو با روغن زیتون رودبار

رشد واقعی مو با روغن زیتون رودبار

خواص روغن زیتون برای مو چیست؟

رشد سریع مو با روغن زیتون امری تضمین شده است؛ زیرا روغن زیتون از راه‌های مختلفی به سلامت موها کمک خواهد کرد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: رشد واقعی مو با روغن زیتون رودبار

تولید DHT را کاهش می‌دهد. DHT (دی هیدروتستوسترون) یکی از مجرمان اصلی در ریزش موی سر می‌باشد؛ زیرا به طور مستقیم به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و باعث ریزش مو می‌شود. مصرف منظم روغن زیتون تولید DHT را کاهش می‌دهد.

از آسیب دیدن مو جلوگیری می‌کند

روغن زیتون منبعی از آنتی اکسیدان ها است که مانع از ایجاد هر گونه آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود. به دلیل همین خواص از پوست سر محافظت می‌کنند و آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی-بهداشتی مو را کاهش می‌دهد.

تغذیه مو را بهبود می‌بخشد

ماساژ پوست سر با روغن زیتون گردش خون را در پوست سر تقویت می‌کند و تغذیه فولیکول‌های مو را بهبود می‌بخشد. مواد مغذی و چربی‌های اشباع موجود در آن نیز مو و پوست سر را تغذیه می‌کنند. همچنین به جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها کمک می‌کند.

دارای خواص ضد میکروبی است

روغن زیتون دارای خواص ضد میکروبی است که با قارچ‌ها و باکتری‌های پوست سر مبارزه می‌کند. این عوامل میکروبی می‌توانند باعث عفونت‌های پوستی مانند خارش، شوره سر و مسدود شدن فولیکول‌ها شوند که یکی از دلایل اصلی ریزش مو هستند.
سرشار از اسیدهای چرب امگا می‌باشد.

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا 6 و 9 است. اسیدهای چرب امگا 6 باعث جلوگیری از خشک شدن موها در محیط‌های خشک می‌شود. اسیدهای چرب امگا 9 باعث افزایش انعطاف موها می‌شود. با توجه به اینکه بدن ما نمی‌تواند اسیدهای چرب امگا را تولید کند، روغن زیتون می‌تواند مکمل خوبی برای دریافت آن‌ها باشد.

مطالعه کنید  ویژگی‌های روغن زیتون اصل

برای رشد سریع مو با روغن زیتون می‌توان آن را به تنهایی و به صورت موضعی استفاده کرد، البته استفاده خوراکی از آن نیز بی‌تأثیر نیست. اضافه کردن مواد طبیعی مانند روغن بادام، رزماری، روغن کرچک و دیگر روغن‌های گیاهی به روغن زیتون باعث افزایش کارایی آن می‌شود.

حال با اطلاع از خواص بی‌نظیر روغن زیتون برای موها، حتماً دوست دارید از همین امروز به سراغ استفاده از این روغن شگفت‌انگیز بروید. برای رشد سریع مو با روغن زیتون راهکارهایی وجود دارد که اثربخشی آن را سرعت می‌بخشد. در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

رشد سریع مو با روغن زیتون زیدار

در این روش شب‌ها روغن زیتون را روی پوست سر ماساژ می‌دهیم تا چربی‌های اضافه پوست سر برداشته شود. این چربی‌های بیش از حد یکی از علل ریزش مو می‌باشد. برای رشد سریع مو با روغن زیتون :

  • مقدار کمی روغن زیتون را کمی گرم کنید.
  • آن را به طور کامل بر پوست سر و مو استعمال کنید.
  • به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کند.
  • یک کلاه روی سرتان بگذارید و شب را با آن بخوابید.
  • صبح، موهای خود را با شامپو و آب بشویید.
  • این کار را تکرار کنید تا ریزش موی شما برطرف شود.

رشد سریع مو با روغن زیتون خوراکی

مصرف روغن زیتون می‌تواند با برطرف کردن عوامل داخلی ریزش مو به رشد سریع مو کمک کند. مصرف روغن زیتون می‌تواند به کاهش تولید هورمون DTH در بدن کمک کند. برای این کار:

  1. در یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و آب یک لیمو را داخل آن بچکانید.
  2. معجون به دست آمده را خوب مخلوط کنید و آن را بنوشید.
  3. این کار را به صورت روزانه تکرار کنید تا به نتیجه برسید.
مطالعه کنید  روغن زیتون برای پوست و مو

رشد واقعی مو با روغن زیتون رودبار

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *