روغن زیتون

روغن زیتون بهترین خوراک برای درمان یبوست

روغن زیتون بهترین خوراک برای درمان یبوست

روغن زیتون بهترین خوراک برای درمان یبوست

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که افراد در هر سنی ممکن است هر از گاهی آن را تجربه کنند. وقتی فردی دچار یبوست می شود دفع مدفوع را با دشواری یا دردناکی انجام می دهد یا حس می کند که تخیله مدفوع کامل انجام نشده است. روغن زیتون مملو از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک، اسید لینولنیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است که می تواند به صاف کردن دیواره روده و دفع راحت مدفوع کمک کند. روغن زیتون بهترین خوراک برای درمان یبوست

علائم فردی که یبوست دارد

  • اجابت مزاج با درد یا زور زدن باشد
  • احساس سیری بودن پس از اجابت مزاج
  • کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج کردن
  • دفع مدفوع صورت یا خشک یا سفت باشد

دلایل یبوست

  1. کم تحرک بودن و ورزش نکردن
  2. گذراندن مدت طولانی نشسته یا در رختخواب
  3. تغییر رژیم غذایی یا برنامه روزانه خود
  4. عدم نوشیدن مایعات کافی
  5. عدم مصرف فیبر کافی
  6. عوارض جانبی دارو
  7. افسردگی
  8. استرس و اضطراب
  9. و …

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

روغن زیتون التیام بخش یبوست و روان کننده مدفوع

بیمارانی که دچار یبوست شده اند اگر در برنامه غذایی خود به طور مرتب مصرف روغن زیتون  گنجانده باشند. به راحتی یبوست خود را درمان می کنند. استفاده از روغن زیتون به عنوان یک مسهل طبیعی و خالص کمک زیادی به اجابت مزاج آسان و بدون درد می کند. در واقع مصرف روغن زیتون باعث افزایش لغزندگی محتویات روده و خروج آسان آن از مقعد خواهد شد.

مطالعه کنید  قیمت امروز زیتون رودبار

روغن زیتون برای یبوست کودکان

روغن زیتون برای یبوست کودکان

روغن زیتون یبوست را در کودکان به طرز شگفت‌آوری درمان می کند.

کودکان از جمله افرادی هستند که در اجابت مزاج مشکل دارند و اگر به موقع درمان نشوند و رفلاکس معده ادامه یابد مشکلات بسیار جدی برایشان رخ خواهند داد. اختلالات گوارشی رایج در کودکان مانند یبوست و انسداد روده به دلیل تجمع بیش از حد مدفوع است. به این ترتیب روده کودک از اندازه طبیعی خود بزرگتر شده و درد زیادی ایجاد خواهد کرد.

روغن زیتون می تواند یبوست را در کودکان از بین ببرد. کودکان همیشه با بهانه های مختلف از مصرف دارو و مایعات خودداری می کنند. والدین می توانند از این روغن در سوپ استفاده کنند تا از فواید روغن زیتون برای یبوست کودک بهره ببرند.

روغن زیتون برای یبوست در افراد چاق

روغن زیتون برای یبوست در افراد چاق

مالش با روغن زیتون یک راه آسان برای خلاص شدن از شر یبوست در افراد چاق است.

افراد چاق بعلت اینکه تنقلات زیادی در غذای روزانه خود مصرف می کنند معمولا دچار یبوست می شوند. استفاده از روغن زیتون به دلیل اینکه هم به صورت خوراکی و هم به صورت مالشی برای دردهای شکمی ناشی از کم تحرکی و سفتی معده بسیار مفید است، ماده ای منحصر به فرد محسوب می شود. مالش با روغن زیتون یک راه آسان برای خلاص شدن از شر یبوست است.ماساژ شکم و پهلوها با روغن زیتون اجابت مزاج را آسان تر و راحت تر می کند.

درمان یبوست و پاکسازی روده با روغن زیتون

  • حرکت مدفوع سفت و خشک از طریق روده سخت انجام می شود. روغن زیتون به عنوان قوی ترین گیاه ضد یبوست و راهی سالم برای حرکت مجدد مدفوع در روده در نظر گرفته می شود.
  • روغن زیتون به علت وجود چربی در خود به صاف شدن داخل روده کمک کرده و دفع مدفوع را آسان می کند. همچنین با کنترل مدفوع در آب بیشتر، آن را نرمتر و راحت تر دفع می کند.
  • روغن زیتون باعث ترشح صفرا را در روده کوچک می شود. صفرا در تجزیه چربی برای جذب بهتر نقش دارد. بیشتر صفرا در کبد بازیافت می شود و حدود پنج درصد آن به روده بزرگ منتقل می شود.
  • برخی از اسیدهای صفراوی با کمک به انقباض روده و ترشح آب زیاد به عنوان یک ملین طبیعی کاربرد دارند. بنابراین، روغن زیتون از نظر تئوری به یبوست کمک می کند.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

نکاتی در مورد مصرف درست روغن زیتون برای یبوست

  • مصرف روغن زیتون با آب پرتقال قبل از صبحانه با معده خالی.
  • خوردن روغن زیتون با مخلوطی از حبوبات، میوه ها، سبزیجات مانند هویج، کرفس، توت فرنگی، سیب و…
  • با لیموی تازه با غذا یا سالاد مخلوط کنید.
  • خوردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با معده خالی به خصوص قبل از شام.
مطالعه کنید  تفاوت روغن زیتون خوراکی و ماساژ

نتیجه گیری

مصرف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در صبح با معده خالی یبوست را برای بسیاری از بزرگسالان سالم برطرف می کند. برای یبوست بیش از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف نکنید. مصرف زیاد روغن زیتون منجر به اسهال و گرفتگی عضلات می شود. برای خرید بهترین روغن زیتون می توانید به فروشگاه اینترنتی زیدار مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *