روغن زیتون

روغن زیتون زیدار، باکیفیت ترین روغن زیتون رودبار

روغن زیتون زیدار، باکیفیت ترین روغن زیتون رودبار

روغن زیتون زیدار، باکیفیت ترین روغن زیتون رودبار ،یکی از میوه های شناخته شده و پرطرفدار در جهان می باشد. اولین مکان پرورش زیتون خاورمیانه و منطقه مدیترانه می باشد. روغن زیتون از فرایند، فشرده کردن دانه‌های زیتون به دست می‌آید، یکی از بهترین روغن که کمترین ضرر را برای بدن انسان دارد. زیتون حاوی  ۱۱% الی ۱۵٪ چربی ، ۷۴٪ آن اسید اولئیک ،که نوعی اسید چرب اشباع نشده می باشد و جزء ماده اصلی روغن زیتون به حساب می آید.

 

 روغن زیتون های که در شرکت صنایع غذایی زیدار با برند اصلی zidarolive تولید و به صورت کاملا ارگانیک وارد بازار کشور شده و شما می توانید هم به صورت حضوری در فروشگاه و نمایندگان فروش معتبر و هم به صورت غیر حضوری آنلاین سایت رسمی زیدار ،خرید خود را انجام و در سریع ترین زمان ممکن روغن زیتون مورد نظر خود را دریافت نمایید.

  1. روغن زیتون فرابکر
  2. روغن زیتون بکر
  3. روغن زیتون تصفیه شده

 

 

1. مفهوم روغن زیتون فرابکر چیست ؟

روغن زیتون فرابکر مستقیماً از زیتون گرفته شده و هیچ‌گونه دستکاری روی آن انجام نمی‌شود. برای تولید این روغن از ابزارهای مکانیکی استفاده می‌شود. علاوه بر آن هیچ‌گونه طعم‌دهنده یا افزودنی دیگری به آن اضافه نمی‌شود ، عطر و طعم این مدل روغن زیتون کاملا طبیعی و خالص است، برای آماده‌سازی این نوع روغن زیتون از فرآیندهای شیمیایی یا گرما استفاده نمی‌شود؛ به همین منظور ترکیبات پلی فنلی مانند اولئوروپین، اولئوکانتال و هیدروکسی تیروزول آن از بین نمی‌رود و خواص آن حفظ می‌شود. این نوع روغن زیتون نسبت به سایر روغن زیتون‌ها اسید اولئیک کمتری دارد طعم این نوع روغن زیتون تا حدی تلخ و نزدیک به طعم واقعی زیتون است. این مزه تلخ نشان دهنده وجود اولئوروپین در و تندی آن هم نشانه دهنده اولئوکانتال در روغن است و رنگ نهایی این روغن هم سبز طلایی است.

 

 

 

2. مفهوم روغن زیتون بکر چیست ؟

روغن زیتون بکر یک و نیم لیتری

روغن زیتون بکر یک و نیم لیتری

روغن زیتون بکر  تا حد زیادی خواص و مواد مغذی آن حفظ شده است. این روغن مانند روغن زیتون فرابکر، تصفیه نمی‌شود و تنها با تحت فشار قرار گرفتن زیتون‌ها توسط پرس‌های مکانیکی به دست می‌آید. در تهیه این روغن از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و از گرما دادن به روغن نیز جلوگیری می‌شود. از نظر خواص آنتی اکسیدانی، این روغن تفاوت چندانی با روغن فرابکر ندارد و تفاوت این نوع روغن‌ها در سطح اسیدیته آن‌ها است؛ میزان اسید اولئیک موجود روغن زیتون بکر بیشتر است. روغن زیتون بکر طعم ملایم‌تری نسبت به روغن فرابکر دارد.

 

 

 

 

 

3. مفهوم روغن زیتون تصفیه شده چیست ؟

روغن زیتون تصفیه شده یک و نیم لیتری

روغن زیتون تصفیه شده یک و نیم لیتری

روغن‌های تصفیه شده به علت فرآیندی‌هایی که روی آن انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی خود را تا حدی از دست داده‌اند و عطر و طعم منحصر به فرد سایر روغن‌ زیتون‌ها را را ندارند. این نوع روغن زیتون نسبت به روغن‌های دیگر اسید اولئیک بیشتری دارد و از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار است.

 

 

 

 

 

 

 

20 خاصیت روغن زیتون زیدار برای سلامتی ، پوست ، مو

حال که با انواع روغن زیتون های تولید شده شرکت صنایع غذایی زیدار آشنا شدید ،در نظر داریم شما را با خاصیت های اصلی روغن زیتون هم آشنا کنیم . از خاصیت های مهم و اساسی روغن زیتون می توان به 20 نوع خاصیت مهم اشاره کرد که به ترتیب برای شما توضیح داده می شود .

مطالعه کنید  15 کاربرد روغن زیتون برای سلامت و زیبایی پوست و مو

1. بهبود بیماری قلبی

روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم مدیترانه ای است. به نظر می رسد افرادی که این رژیم را مصرف می کنند نسبت به افرادی که رژیم های دیگر را دنبال می کنند امید به زندگی بالاتری دارند. از جمله احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی کمتر است.به گفته یک بررسی سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا، توصیه می کنند که روزانه حدود ۲۰ گرم یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر مصرف کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد. همچنین پلی فنول های موجود در روغن زیتون علاوه بر بهبود بیماری های قلبی عروقی می توانند، تصلب شرایین، سکته مغزی، اختلال عملکرد مغز و سرطان نیز محافظت کنند

2. استرس اکسیداتیو

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین E است که مدت هاست خطر سرطان را به حداقل می رساند. در بین روغن های گیاهی، روغن زیتون بالاترین میزان در چربی اشباع نشده است که در بدن اکسید نمی شود و نوعی اکسید کننده است.

3.ضد التهاب است

روغن زیتون از ۱۴٪ چربی اشباع شده و ۱۱٪ آن چربی اشباع نشده مانند اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ تشکیل شده است. اما اصلی ترین اسید چرب در روغن زیتون یک چربی اشباع نشده به نام اسید اولئیک است که ۷۳٪ از کل روغن را تشکیل می دهد. مطالعات نشان می دهد که اسید اولئیک التهاب را کاهش می دهد و حتی ممکن است اثرات مفیدی بر ژن های مرتبط با سرطان داشته باشد. همچنین چربی های اشباع نشده در برابر گرمای زیاد نیز مقاوم هستند که این امر موجب می شود روغن زیتون را به عنوان یک انتخاب سالم برای پخت و پز معرفی کرد.

4.منبعی از آنتی اکسیدان

فرآیند استخراج طبیعی که برای تولید روغن زیتون مورد استفاده قرار می گیرد، باعث می شود که تمام مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در میوه زیتون حفظ شود. روغن زیتون تصفیه نشده حاوی بیش از ۳۰ نوع مختلف ترکیبات فنولی می باشد که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که باعث آسیب سلول می شوند و به روند بیماری و پیری سرعت می بخشد. این روغن از چربی اشباع نشده (تقریبا ۷۳٪) ساخته شده است. این امر موجب کاهش علائم التهاب مزمن، فشار خون، سطح کلسترول و قند خون می شود.

5.درمان آلزایمر

روغن زیتون به طور بالقوه می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل ناشی از سن را کاهش دهد. اجزای فنولیک روغن زیتون ممکن است به پاکسازی ترکیباتی که باعث تخریب مغز می شوند کمک کند. مطالعه ای دو رژیم غذایی مدیترانه ای با روغن زیتون و دیگر روغن استاندارد مقایسه کرد و بعد از پیگیری ۵-۶ سال نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده می کنند کمتر دچار از دست دادن عملکرد مغز و حافظه می شوند.

6.پوکی استخوان

به نظر می رسد که مصرف زیاد روغن زیتون باعث بهبود کانی سازی و کلسیفیکاسیون استخوان ها می شود. به جذب کلسیم کمک می کند بنابراین نقش مهمی در کمک به مبتلایان و جلوگیری از بروز پوکی استخوان دارد.

مطالعه کنید  خواص روغن زیتون برای درمان بیماری و سلامتی

7.مناسب برای برخی از سرطان ها

محققان گمان می کنند که محتوای اولئوکانتال (oleocanthal) و فیتون درون روغن زیتون ممکن است نقش محافظتی داشته باشد. جالب است بدانید اولئوکانتال یک آنتی اکسیدان است که در طی استفاده از روغن زیتون تشکیل می شود و در هیچ ماده غذایی دیگری یافت نمی شود.

8.کنترل دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ با کاهش کارآیی انسولین ایجاد می شود. انسولین نوعی هورمون است که گلوکز را از خون به درون سلول ها منتقل می کند. یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که ترکیبات فنولی موجود در آن به متابولیسم گلوکز کمک کرده و حساسیت و اثر بخشی انسولین را بهبود می بخشد. یک تحلیل بزرگ نشان داد که روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه شما می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۳ درصد کاهش دهد و حساسیت به انسولین را تقویت کند.

9.مناسب برای پوست

روغن زیتون سرشار از ویتامین های A ،D ،E و K است. هر کدام از این ها به نوعی پوست را بهبود می بخشد. رهبر این بسته ویتامین E است. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که پوست را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. هنگامی که رادیکال های آزاد بیشتری تولید می شود، می تواند به سلول ها آسیب برساند و به طور بالقوه باعث سرطان شود.

10. درمان افسردگی

محققان اخیراً دریافتند که مصرف بیشتر از این روغن و چربی های اشباع نشده در ماهی های چرب و روغن های گیاهی با خطر کمتری از افسردگی همراه است.

11. از سکته مغزی جلوگیری می کند

سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در ایالات متحده و عامل اصلی ناتوانی طولانی مدت است. سکته مغزی هنگامی رخ می دهد که یک رگ خونی که مواد مغذی و اکسیژن را به مغز منتقل می کند توسط یک لخته  یا پارگی مسدود شود. بسیاری از عوامل شیوه زندگی از جمله تغذیه می توانند بر احتمال ابتلا به حمله مغزی تأثیر بگذارند. روغن زیتون می تواند با محافظت در برابر شرایطی مانند فشار خون و کلسترول بالا، خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

12. مناسب برای تقویت موها

روغن زیتون برای رشد هر رنگ و بافت مو مناسب است.روغن زیتون حاوی پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد ضد میکروبی است که می تواند به داشتن موهای سالم کمک کند همچنین می تواند در روند رشد مو بسیار موثر باشد.

13. مناسب برای پخت و پز

روغن های مختلف آشپزی زیادی وجود دارد که ادعا می کنند بهترین هستند. با این حال هنگامی که شما مهمترین عوامل مؤثر در نحوه واکنش یک روغن به دمای بالا، ثبات اکسیداتیو و نسبت چربی های اشباع نشده را در نظر می گیرید روغن زیتون در اولویت است. در حالی که روغن نارگیل دارای پایداری اکسیداتیو است ولی به نسبت روغن زیتون آنتی اکسیدان های کمی دارد. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان های مفید مانند توکوفرول ها و هیدروکسی تیروزول است.

روغن زیتون برای پخت و پز بسیار مناسب است زیرا می تواند مکمل هر دو غذای شیرین و خوش طعم باشد. مطالعات نشان می دهد که پخت و پز با روغن زیتون می تواند باعث افزایش میزان مواد مغذی غذای شما شود.

14. درمان و رفع یبوست

مصرف خوراکی روغن زیتون برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش بسیار موثر است.مصرف منظم این روغن در رژیم غذایی، باعث رفع کامل یبوست می شود.روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع است که به همین دلیل به افزایش تحرک غذا در روده کمک می کند تا غذا بدون هیچ مشکلی در روده بزرگ حرکت کند. همچنین در تسریع تخلیه روده بسیار موثر بوده و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه کنید  زیتون کم نخورید!

15. خواص ضدباکتریایی قوی

ترکیبات مغذی موجود در روغن زیتون می تواند با باکتری های مضر مقابله کرده و آن ها را از بین ببرد. از جمله باکتری هایی مانند هلیکوباکتر پیلوری می باشد که نوعی باکتری است که در معده رشد می کند و می تواند باعث بروز زخم معده و سرطان معده شود.

مطالعات و تحقیقاتی بر روی تعدادی از افراد نشان داد که ۳۰ گرم روغن زیتون فوق بکر، که روزانه مصرف شود، می تواند عفونت هلیکوباکتر پیلوری را در ۱۰ تا ۴۰ درصد از افراد در مدت زمان کمتر از دو هفته از بین ببرد.

16. روغن زیتون و چاقی

روغن زیتون مانند سایر چربی‌ها، ۹ کیلو کالری انرژی دارد و به نظر می‌ رسد که مصرف آن باعث چاقی می ‌شود. پس یکی دیگر از خواص روغن زیتون درمان چاقی می باشد.از دیگر خواص روغن زیتون میتوان به کاهش کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده اشاره کرد که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود و احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

17. روغن زیتون در دوران بارداری

محتوای ویتامین A در زیتون، سیستم ایمنی بدن شما را از عفونت ها محافظت می کند. ویتامین A نیز با چشم سالم مرتبط است و به ایجاد دید وسیع در نوزادان در حال رشد کمک می کند.بر اساس تحقیقات اخیر، مادرانی که در بارداری روغن زیتون مصرف می کنند باعث می شوند مشکلات رفلاکس در فرزندانشان بهبود یابد.روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد.

18. روغن زیتون برای ناخن ها

روغن زيتون تاثيراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد، براي كمك به رشد ناخن‌ها، راي اينكه شكنندگي ناخن‌هايتان را از بين ببريد اگر دوست داريد ناخن‌هايي سفت و محكم داشته باشيد

19. کولیت روده

کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

20 . پاکسازی کبد

روغن زیتون یکی از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی کبد محسوب می شود. مصرف روغن زیتون می تواند با ارسال سیگنال هایی به کبد مجاری صفراوی را باز کند و  به دفع  راحت تر سموم بدن کمک کند.از طرف دیگر روغن زیتون برخلاف سایر روغن ها از تجمع تری گلیسیرید در کبد جلوگیری می کند. این روغن به خاطر آنتی اکسیدان‌ های قوی که دارد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به کبد کمک می کند تا راحت تر سموم را از بدن دفع نمایند.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *