روغن زیتون

طبع و خاصیت واقعی روغن زیتون رودبار در چیست؟

طبع و خاصیت واقعی روغن زیتون رودبار در چیست

طبع و خاصیت واقعی روغن زیتون رودبار در چیست؟

طبع روغن زیتون با طبیعت مناطق گرمسیری مدیترانه‌ای عجین شده. منشا کشت و پرورش زیتون از باغ‌های سرسبز اطراف دریای مدیترانه‌ست. هم‌اکنون علاوه بر آن کشورها در بسیاری از نقاط دنیا انواعی از زیتون کشت و به بازارهای جهانی عرضه می‌شه. ایران هم در زمره تولیدکنندگان زیتون و روغن زیتون ناب ایرانی هست. در بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای از زیتون استفاده می‌کنن. در ایران این ماده غذایی پرویتامین در انواع سالادها خودنمایی می‌کنه و همچنین زیتون هم به عنوان مزه در کنار غذاهای اصلی سرو می‌شه.  طبع و خاصیت واقعی روغن زیتون رودبار در چیست ؟

شناخت طبع روغن زیتون و دریافت اطلاعات در مورد خواص اون کمک می‌کنه افراد برنامه تغذیه منسجم‌تری داشته باشن و میزان و نحوه مصرفش رو با مزاج خودشون و اعضای خانواده تطبیق بدن. پس برای اینکه با طبع این ماده پرخاصیت و درجه یک آشنا بشین، ما رو همراهی کنین.
روغن زیتون طبع گرم دارد.

طبع روغن زیتون گرمه یا سرد؟

بدون مقدمه‌چینی باید بدونین که طبق قرائن و مستنداتی که از علم طب سنتی به‌جا مونده، طبع این روغن گرمه. یه روغن بسیار مفید که فواید بسیاری برای سلامتی به دنبال داره. بهتره که چربی موردنیاز روزانه رو از طریق مصرف این روغن تامین کنین. خواص روغن زیتون در سراسر دنیا شناخته ‌شده هست. این ماده غذایی جزء محصولات سلامت‌ محور و بدون عوارض محسوب می‌شه. آیا می‌دونین طبع گرم روغن زیتون برای چه افرادی مفیده؟ خصوصیات بی‌نظیری در این روغن منحصربه‌فرد وجود داره که طب سنتی در مورد فواید فراوانش صحبت کرده. قدمت این میوه بهشتی در ایران به بیش از ۲ هزار سال قبل در منطقه رودبار گیلان برمی‌گرده. میوه‌ای که روی درخت هست، به هیچ عنوان قابل خوردن نیست و بسیار تلخ و گسه. همچنین جالبه بدونین زیتونی که هنوز روی درخته و به مرحله فرآوری نرسیده باشه، طبع سردی داره.

اما به محض اینکه رسیده و قابل‌برداشت بشه دارای طبعی گرم هست. خود میوه به مراحل مختلفی در فرآوری نیاز داره تا تبدیل به یه ماده خوش‌خوراک بشه. مراحل روغن‌گیری هم از دانه‌های فرآوری شده زیتون صورت می‌گیره. طبع روغن زیتون به دلیل طبیعت گرم و وجود محتویات ارزشمند، از بروز سرطان روده، پوست و سینه جلوگیری می‌کنه. این محصول ایرانی به دلیل طبع گرمش از بروز امراض قلبی جلوگیری‌ می‌کنه و مانع از انسداد عروق می‌شه.
طبع روغن زیتون به دلیل طبیعت گرمش از بروز سرطان روده، پوست و سینه جلوگیری می‌کند.

مطالعه کنید  خرید روغن زیتون اصل

طبع گرم روغن زیتون با خواص بی‌نظیرش

در ایران اغلب از زیتون سبز و سیاه استفاده می‌شه و ذائقه افراد بیشتر به سمت مصرف روغن زیتون بدون بو گرایش داره. بهتره بدونین روغن زیتون فرابکر و بکر که بوی طبیعی هم داشته باشه بسیار مقوی و انرژی‌بخش هست و کلی خاصیت درمانی داره. در طب سنتی از گرمی‌ طبع روغن زیتون، بسیار یاد شده و خاصیت‌های درمانی بی‌نظیری براش شمرده شده. در ادامه به بخشی از اون موارد اشاره می‌کنیم:

  • نرم‌کننده روده هست. هضم و دفع غذا رو تسهیل می‌کنه.
  • انواع انگل و کرم روده رو نابود می‌کنه.
  • طبع روغن زیتون گرمه و افراد سرد مزاج برای تقویت قوای جنسی، رفع سستی و سردمزاجی از زیتون و روغن اون کمک می‌گیرن.
  • این روغن برای پوست معجزه‌ می‌کنه و چین‌وچروک‌ها رو از بین می‌بره.
  • برای تقویت و لطافت موها فوق‌العاده منحصربه فرده.
  • انواع لک‌های پوستی، جوش، آکنه و اثرات آفتاب‌سوختگی رو درمان می‌کنه.
  • برای تقویت مژه، ابرو و همچنین افزایش رشد مو، پرپشتی و ضخامت اون مفیده.
طبع روغن زیتون

طبع گرم این روغن باعث می‌شه که امروزه برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد داشته باشه. اما تنها این گرمی ‌مزاج برای سلامت بدن کافی نیست بلکه شیوه مصرف خوراکی‌ها و توصیه‌های پژوهشگران طب سنتی راه گشاست.
روغن زیتون امروزه برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.
طبع گرم روغن زیتون به همراه مصلح‌ها

طب سنتی اعتقاد بسیاری به بررسی مزاج انسان‌ها و طبع خوراکی‌ها داره. از دیدگاه این علم اگه افراد اطلاعات اندکی در مورد مزاج و طبع کسب کنن، کمتر دچار مریضی می‌شن. چراکه در مصرف همه خوراکی‌های طبیعی و مفید، دستورالعملی برای مصرف وجود داره.

حکما در طب سنتی توصیه می‌کنن در کنار خوراکی‌های مغذی از مصلح‌های گوناگون استفاده بشه. بخش‌هایی از این علم در ناخودآگاه مادران ایرانی هست. اون‌ها می‌دونن که باید در کنار کدوم خوراکی از کدوم ادویه یا ماده جانبی استفاده کنن. همه این موارد گوشه‌ای از علم سنتی پیرامون مصلحات هست. خوبه بدونین زیتون در سایر کشورها در انواع زیتون سبز، سیاه، بنفش، قرمز و زرد تولید و عرضه می‌شه. در ایران نمونه‌های کنسروی، شکسته، پرورده، بدون هسته و مغزدار رو شاهد هستیم.

مطالعه کنید  اهمیت روغن زیتون ایرانی در چیست؟
طبع روغن زیتون

مصلح یا همان تعدیل‌کننده طبع این روغن شامل گردو، بادام درختی شیرین، سرکه، شیرینی‌های طبیعی و عسل هستن. این مواد به دو دلیل در کنار این ماده غذایی مصرف می‌شه:

اول اینکه خواص این روغن رو دوچندان می‌کنن.
دوم اینکه مصرف مصلح در کنار خواص روغن زیتون ریشه درمانی داره.

به طور حتم دیدین که هسته زیتون رو خارج می‌کنن و درون اون رو با مغزهای مفید پر می‌کنن. این کار برای زیبایی نیست بلکه افراد حرفه‌ای و مادران قدیمی ‌به استفاده از مصلح مناسب در کنار خوراکی‌ها معتقد بودن.
مصرف مصلح در کنار خواص روغن زیتون ریشه درمانی دارد.
با گرمای موجود در روغن زیتون به جنگ بیماری‌‌ها برین!

افرادی که ضعف جسمی ‌‌دارن یا به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن هستن، روغن زیتون براشون مفیده. گاهی جوان‌ترها زیر بار شناسایی طبع و مزاج نمی‌رن و خوراکی‌های مختلف رو بدون توجه به دستور مصرف استفاده می‌کنن.

طبع روغن زیتون

شاید به همین دلیله که انواع امراض و بیماری‌ها نسل جدید رو درگیر خودش کرده. در این رابطه باید بدونین روغن زیتون با طبع گرم برای این افراد فواید بسیاری داره. یکی از این موارد تسریع گردش خون در بدنه که سبب نیرومندی عضلات می شه.

علاوه بر این موارد، طبع روغن زیتون خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی داره. این روغن شگفت‌انگیز با گرمای وجودش آثار عفونت و میکروب رو در بدن از بین می‌بره و انرژی موردنیاز بدن رو تامین می‌کنه. همچنین مقدار بالایی آنتی‌اکسیدان داره، قدرت سوخت‌و‌ساز بدن رو بالا می‌بره و به هضم غذا کمک می‌کنه. دیگر ویژگی این ماده طبیعی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش هست. این اقدام به دفع چربی‌ها، بافت‌های مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کنه. البته تحقق همه این موارد به دو شرط وابسته هست:

اول اینکه نوع روغن زیتونی که تهیه می‌کنین خالص و ناب باشه.
دوم اینکه میزان و نحوه صحیح مصرف اصولی رو در طول روز رعایت کنین.

اگه قصد دارین با مصرف یه ماده مفید و بدون مراجعه به پزشک، قند خون، فشار، چربی و کلسترول بد خون کنترل بشه، به این شروط عمل کنین. در ادامه به تفصیل در موردش صحبت می‌کنیم.
روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان، پروتئین، فیبر، چربی‌های مفید و ترکیبات معدنی است.

مطالعه کنید  تركيبات روغن زيتون رودبار

روغن زیتون با طبع گرم چجوری باید مصرف بشه؟

این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان، پروتئین، فیبر، چربی‌های مفید غیراشباع و ترکیبات معدنی و آلی هست. روغن زیتون کالری مفید داره. به دلیل طبع گرم روغن زیتون، بسیاری از افراد به دنبال مصرف این روغن برای کاهش وزن و به‌دست آوردن سلامتی مجدد خودشون هستن. راهکار اصولی مصرف چیه؟ چه روغن زیتونی تهیه کنیم؟ اگه در وعده‌های غذایی یک قاشق روغن زیتون در سالاد یا غذا بریزین، هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمیاد. با این‌کار بدن مواد لازم و ویتامین‌های موردنیاز خودش رو از یک ماده ارزشمند به نام روغن زیتون دریافت‌ می‌کنه.

برای اینکه به سلامتی کامل دست پیدا کنین و کاهش وزن دلخواه رو به دست بیارین، باید یه تجدیدنظری در زندگی‌تون داشته باشین. روغن زیتون رو همراه غذا مصرف نکنین. چون که تاثیرات مصرف این روغن قبل و بعد از صرف غذا چندان مثبت نیست و کارایی بالایی نداره. برای بهره‌مندی از خواص طبع روغن زیتون به جای استفاده از سس‌های مضر بهتره در سالاد از این روغن استفاده کنین و یه چاشنی بی‌نظیر بسازین. آهن موجود در روغن زیتون گلبول‌ها و سطح هموگلوبین خون رو افزایش می‌ده و در پیشگیری از کم‌خونی هم موثره.

در این رابطه باید بدونین انواع روغن زیتون فرابکر، بکر و تصفیه‌شده یا معمولی برای مصارف خوراکی تولید می‌شه و روغن تهیه‌شده از تفالهزیتون برای مصارف صنعتی کاربرد داره. پس مهمه که برای استفاده از فواید طبع گرم این محصول، روغنی باکیفیت رو برای مصارف خوراکی تهیه کنین.

طبع و خاصیت واقعی روغن زیتون رودبار در چیست ؟

طبع و خاصیت واقعی روغن زیتون رودبار در چیست ؟

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *