زیتون

طرز تهیه زیتون پرورده رودبار، نسخه اصلی

طرز تهیه زیتون پرورده رودبار، نسخه اصلی

زیتون پرورده از انواع پیش‌غذاهایی است که بیشتر در شهرهای شمالی می‌بینیم و در طعم‌های مختلف با ذائقه‌های متفاوت وجود دارد؛ از ترش تا شیرین و ملس. طرز تهیه زیتون پرورده رودبار، نسخه اصلی

اگر جزو افرادی باشید که در وعده‌های غذایی به‌دنبال پیش‌غذا و انواع چاشنی‌ها هستید، انواع سالادها یا انواع زیتون همیشه در سفره غذایی‌تان هست. زیتون پرورده از انواع پیش‌غذاهایی است که بیشتر در شهرهای شمالی می‌بینیم و در طعم‌های مختلف با ذائقه‌های متفاوت وجود دارد؛ از ترش تا شیرین و ملس. درست‌کردن زیتون پرورده در خانه اما هیجان بیشتری دارد، چون هم مطابق با سلیقه خودتان درست می‌شود هم از سلامت موادی که به آن اضافه می‌شود مطمئن هستید.

مرحله اول

برای تهیه زیتون پروده خوشمزه ابتدا طعم زیتون های بدون هسته را می چشیم اگر شور و یا ترش بودند در کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی زیتون ها آب می ریزیم و به مدت ۱ ساعت اجازه می دهیم داخل آب بمانند تا خیس بخورند و طعم شوری یا ترشی آن ها از بین برود.

مرحله دوم

سپس آبکش می کنیم و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. مغز گردوها را دو مرتبه چرخ می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم. بعد زیتون ها را به آن اضافه می کنیم و رب انار و آبلیمو را نیز به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم.

سپس آبکش می کنیم و می گذاریم آب اضافی آنها خارج شود. گردوها را دو بار چرخ کرده و در ظرفی بریزید. سپس زیتون را به آن اضافه کرده و رب انار و آبلیمو را به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم.

مطالعه کنید  زیتون اصل رودبار بخرید

مرحله سوم

حالا با قاشق آرام مواد را مخلوط می کنیم و پودر نعناع خشک و آویشن خشک و دانه های انار خشک و روغن زیتون را نیز به مواد می افزاییم و با قاشق آرام همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا زیتون ها با سبزیجات خشک طعم دار شوند.

مرحله چهارم

سپس مواد را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت ۱ روز در یخچال قرار می دهیم تا طعم تمامی مواد در هم مخلوط شود و پس از آن می توانید از زیتون پرورده استفاده کنید. نوش جان

مواد برای ۱ شیشه متوسط
زیتون بدون هسته ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۳۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۲ پیمانه
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق غذاخوری
دانه انار خشک شده ۲ قاشق غذاخوری
پودر نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری

 

 

 

 

 

 

 

 

طرز تهیه زیتون پرورده رودبار، نسخه اصلی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *