روغن زیتون

فواید ماساژ روغن زیتون چیست؟

فواید ماساژ روغن زیتون چیست؟

فواید ماساژ روغن زیتون چیست؟

ماساژ می تواند جریان خون را در بدن حرکت دهد و بسیاری از انسدادها و سموم را از بین ببرد. به خصوص برای افرادی که درد عضلانی دارند یا می خواهند از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنند. یکی از قدیمی ترین روش های درمانی در طول تاریخ ماساژ بوده است. انواع روغن های طبیعی و صنعتی برای ماساژ در بازار موجود است. اما ماساژ با روغن زیتون یکی از بهترین انواع ماساژ است.

فواید ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل خواص درمانی فوق العاده ای که دارد هیچ نوع حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند. با استفاده از این روغن می توانید تمام قسمت های بدن را بدون هیچ مشکلی ماساژ دهید. برخی از فواید ماساژ روغن زیتون عبارتند از:

  1. کاهش استرس
  2. مسکن درد
  3. خاصیت هیدراتاسیون(آبرسانی)
  4. شوره سر را از بین ببرید
  5. درمان طبیعی سوختگی پوست

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون زیدار

1. کاهش استرس

ماساژ به تنهایی خستگی و استرس را از بین می برد. استفاده از روغن زیتون برای ماساژ می تواند گردش خون را در بدن بهبود بخشد و به دلیل طبیعت گرم آن آرامش بیشتری را به ارمغان بیاورد. اگر بتوانید هفته ای یکبار پاها و دستان خود را با روغن زیتون ماساژ دهید، پس از چند هفته شاهد تغییر در خلق و خو و افزایش انرژی خواهید بود. بهتر است قبل از شروع کمی دست ها را گرم کنید یا ظرف روغن زیتون را چند ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. ماساژ با روغن زیتون گرم احساس بسیار خوشایندی به شما می دهد.

مطالعه کنید  خرید روغن زیتون اصل

2. مسکن درد

ترکیبات موجود در روغن زیتون به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند و عوارض جانبی ندارد. این ویژگی ماساژ روغن زیتون را به یک روش درمانی خانگی موثر تبدیل کرده است. همچنین می توانید از این روغن برای بهبود گرفتگی و پیچ خوردگی در قسمت های مختلف بدن استفاده کنید. این روغن برای تسکین دردهای عضلانی و التهاب مفاصل استفاده می شود. برای افراد بالای 50 سال توصیه می شود به طور منظم مفاصل و نواحی مستعد اسپاسم را با روغن زیتون گرم ماساژ دهند. این کار باعث می شود در سنین بالا کمتر احساس درد و خستگی کنند.

3. خاصیت هیدراتاسیون(آبرسانی)

اگر دست یا پاهایتان دچار خشکی شده یا پوست پوست می‌شود، یکی از دلایل می‌تواند خشکی پوست باشد. برای رفع خشکی پوست می‌توانید از ماساژ با روغن زیتون استفاده کنید. این روغن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب، آبرسان بسیار مناسبی به حساب می‌آید و با استفاده منظم از آن می‌توانید خشکی پوست خود را برطرف کنید.

برای خشکی هایی که مدت زمان زیادی روی پوست باقی مانده، مانند خشکی پوست انگشتان پا، می‌توانید هر شب قبل از خواب، مقداری روغن زیتون را کف دست خود ریخته و به آرامی روی این قسمت ها ماساژ دهید. سپس یک پلاستیک یا جوراب محکم بپوشید تا به مرور زمان پوست آن قسمت ها نرم شود.

4. شوره سر را از بین ببرید

بسیاری از افرادی که برای ماساژ می روند به دنبال تسکین استرس یا جنبه های روان درمانی آن نیستند. بلکه می خواهند مشکلی را که مدت هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند حل کنند. یکی از این مشکلات شوره سر است. می دانیم که روش های درمانی مختلفی برای از بین بردن شوره سر وجود دارد. اما بیشتر آنها شامل استفاده از قرص ها و داروهای شیمیایی است. یک درمان طبیعی که می توان برای شوره سر معرفی کرد، ماساژ پوست سر با روغن زیتون است.

مطالعه کنید  روغن زیتون برای چه خوبه؟

ماساژ سر به طور کلی برای رفع مشکلاتی مانند ریزش مو یا خارش پوست سر موثر است. زیرا با ماساژ پوست سر خون جاری شده و بدن شروع به ترمیم مشکلات می کند. حال اگر این ماساژ با روغن زیتون انجام شود تاثیر آن دو چندان می شود.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون زیدار

5. درمان طبیعی سوختگی پوست

یکی از درمان های خانگی که اکثر مادران برای آفتاب سوختگی توصیه می کنند، استفاده از روغن زیتون است. اگر مدت زیادی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید و پوستتان ملتهب شده است، می توانید از ترکیب آب و روغن زیتون استفاده کرده و محل را ماساژ دهید. البته این روش برای حجم زیاد سوختگی به خصوص سوختگی های پوستی از طریق حرارت یا آتش مناسب نیست. می توانید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مقداری روغن زیتون را روی نواحی حساس پوست بمالید تا احتمال سوزش کاهش یابد.

نتیجه گیری

ماساژ روغن زیتون بر روی پوست خشک باعث جذب رطوبت و نرم شدن پوست می شود. همین ویژگی این روغن باعث شده که خطوطی که بعد از زایمان و در دوران بارداری روی شکم اکثر خانم ها ظاهر می شود موثر باشد. فواید معجزه آسای روغن زیتون برای پوست بسیار زیاد است، سعی کردیم با تاثیر ماساژ روغن زیتون بر روی پوست، بخشی از این فواید را بیان کنیم.

فواید ماساژ روغن زیتون چیست؟

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *