زیتون

انواع زیتون را در جهان بشناسیم

انواع زیتون را در جهان بشناسیم

انواع زیتون سبز

1- زیتون هالکیدیکی

اولین نوع زیتونی که امروز میخواهیم به شما معرفی کنیم، زیتون هالکیدیکی می‌باشد. این زیتون، جزو زیتون‌های سنتی یونان بوده و هنگامی که هنوز تازه و جوان است از درخت چیده می‌شود. ظاهر این زیتون تخم مرغی، گوشتی و آبدار می‌باشد و طعمی تند و فلفلی دارد. پرورده‌ی زیتون هالکیدیکی را معمولا با آب شور درست میکنند. انواع زیتون را در جهان بشناسیم

2- زیتون مانزانیلا

زیتون بعدی، زیتون مانزانیلا است. این زیتون بیشتر در کشور اسپانیا یافت می‌شود و مناسب کسانی است که عاشق ترکیب طعم‌های تند و شور هستند.

3- زیتون سیسیلی

تا حالا زیتون سیسیلی را امتحان کرده‌اید؟ این زیتون بومی ایتالیایی‌هاست که مزه‌ی شور جذابی دارد. این زیتون، کالری کمی هم داشته و از این جهت طرفداران زیادی به خود جذب می‌کند. پرورده‌ی این زیتون معمولا با آب نمک و اسید لاکتیک درست می‌شود.

4- زیتون پیچولین

زیتون پیچولین از کشور فرانسه، که طعم میوه‌های شیرین داشته و معمولا برای درست کردن کوکتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام دیگر آن زیتون کوکتل است.

انواع زیتون سیاه

حالا که با انواع زیتون‌های سبز آشنا شدید، وقت بررسی زیتون‌های سیاه می‌رسد.

1- زیتون میسیون

اولین نوع زیتون سیاه مورد بحث امروز ما، زیتون میسیون است. این زیتون سایز کوچکی داشته و نسبت هسته‌ی آن به گوشت‌هایش خیلی اندک است. در مصرف روزانه‌ی مردم جایگاه ویژه‌های دارد. زیتون میسیون در کالیفرنیا یافت می‌شود و حتی در کاتالوگ زیتون‌های بین المللی ثبت شده است.

2- زیتون کالاماتا

زیتون کالاماتا، زیتون سنتی یونانی‌ست که در خود شهر کالاماتا، روی درخت کالامون رشد می‌کند. این زیتون به رنگ بنفش تیره بوده و طعم چربی دارد. همچنین گوشتی بودن این زیتون، جایگاه خود را در سفره‌ی غذای شما تضمین می‌کند.

مطالعه کنید  فواید زیتون برای یبوست چیست؟

3- زیتون پوننتین

زیتون پوننتین نیز از خانواده‌ی زیتون‌های ایتالیایی و کوچک می‌باشد. طعم ترش و ترد آجیلی این زیتون، آن را انتخاب مناسبی برای ساخت کنسرو می‌کند. زیتون پوننتین گوشت سفتی داشته ومعمولا در سالادها استفاده می‌شود.

4- زیتون نیکوئز یا سایلیتیر

زیتون نیکوئیز یا سایلتیر، زیتون محبوب فرانسوی، با طعمی چرب و گوشتی سفت، مورد بعدی خواهد بود که بررسی خواهیم کرد. به خاطر تمام ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، این زیتون بیشتر برای تولید روغن زیتون به کار می‌رود. هرچند طعم چرب این زیتون، طرفداران خود را نیز داشته و به‌صورت خوراکی نیز مصرف می‌شود.

5- زیتون گائتا

زیتون گائتا، نرم، آبدار و ترد بوده، زیتون محبوب ایتالیایی‌ها به شمار می‌رود و به شدت اشتهاآور می‌باشد. این زیتون معمولا اندازه‌ی کوچک و رنگ بنفش تیره‌ای دارد. برای ساخت پروردهی زیتون گائتا، از روغن و نمک خشک استفاده می‌کنند.

6- زیتون ترکی جملیک

حالا اجازه دهید به زیتون سنتی و ترکی جملیک نیز بپردازیم. این زیتون با اندازه‌ی متوسط و روغن زیاد، جزو محبوب‌ترین انواع زیتون سیاه می‌باشد.

7- زیتون لوگانو

لوگانو یکی دیگر از زیتون‌های محبوب در میان ایتالیایی‌هاست، اما حقیقت این است که اصالت آن به سوئیس بر می‌گردد. اگر طرفدار مزه‌های شور هستید،  لوگانو با اندازهای متوسط و رنگی قهوه‌ای، انتخاب شما خواهد بود. شما حتی می‌توانید این زیتون را با استفاده از نمک و گیاهان مختلف بپروانید.

8- زیتون آلفونسوس

آخرین نوع زیتونی که امروز بررسی خواهیم کرد، زیتون آلفونسوس خواهد بود. این زیتون محبوب شیلی، با طعمی میوه‌ای، بسیار گوشتی است. شما می‌توانید آن را با رنگ‌های قرمز تا خاکستری و یا حتی بنفش پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

مطالعه کنید  رب انار ترش محلی پرخاصیت

انواع زیتون را در جهان بشناسیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *