روغن زیتون

تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست

تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست

تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست

خواص روغن زیتون برای سلامتی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اگر بخواهیم بهترین روغن گیاهی در سراسر دنیا را معرفی کنیم، قطعا روغن زیتون یکی از گزینه‌ها خواهد بود. روغن زیتون که از میوه درخت زیتون به دست می‌آید، از بهترین و پرخاصیت‌ترین روغن‌های خوراکی محسوب می‌شود. مصرف این روغن هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی بسیار مفید است. تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست یکی از صدها خاصیت این روغن است.

تاثیر روغن زیتون بر پوست

استفاده از روغن زیتون به صورت خوراکی، از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند و از معده و سیستم گوارش شما در برابر زخم و التهاب محافظت خواهد کرد. این روغن بر خلاف روغن‌های دیگر، کلسترول خون را کاهش می دهد و همچنین مقادیر انسولین خون را تنظیم می‌کند. به‌علاوه، این روغن برخلاف بسیاری از روغن‌های دیگر، ضدسرطان است. کسانی که قصد کاهش وزن دارند هم می‌توانند با مصرف این روغن به تسریع کاهش وزن خود کمک کنند.

مطالب گفته شده تنها بخشی از خواص خوراکی روغن زیتون است. از جمله ویژگی‌های خاص روغن زیتون، این است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل استفاده است. در این مطلب قصد داریم به ۷ نکته از تاثیر روغن زیتون بر پوست اشاره کنیم.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید روغن زیتون با کیفیت هستید اینجا کلیک کنید

روغن زیتون، روغن زیبایی پوست!

روغن زیتون با اتکا به خواص طبیعی خود می‌تواند به عنوان بهترین کرم طبیعی مراقبتی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. تاثیر روغن زیتون بر پوست به قدری است که آزمایش‌های گوناگونی بر روی آن صورت پذیرفته است. تحقیقات ثابت کرده که روغن زیتون برای پوست بسیار مفید است و بسیاری از کمپانی‌های معروف تولید وسایل مراقبت و زیبایی پوست، از این روغن در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. از این رو این و با توجه به تاثیر روغن زیتون بر پوست، این روغن گیاهی را روغن زیبایی می‌نامند.

مطالعه کنید  خوراک خوشمزه برای شام کریسمس با زیتون و روغن زیتون

پوست سالم‌تر؛ نتیجه تاثیر روغن زیتون بر پوستپوست سالم‌تر؛ نتیجه تاثیر روغن زیتون بر پوست

استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی برای پوست صورت، باعث می‌شود سلول‌های پوست صورت بسیار فعال‌تر عمل کنند. این کار باعث ایجاد تولید عروق بیشتر می‌شود که این روند موجب افزایش خون رسانی به پوست می‌شود و در نتیجه پوست را شاداب‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر می‌کند. روغن زیتون همانند کرم مرطوب‌کننده، رطوبت کافی به پوست می‌دهد و خشکی پوست را برطرف می‌کند. در نتیجه تاثیر روغن زیتون بر پوست برای کسانی که پوست خشک دارند و نیاز به استفاده از کرم‌های آب‌رسان دارند بسیار چشم‌گیر است.

روغن زیتون؛ یک پاک کننده آرایش طبیعی

پوست صورت ما روزانه در معرض آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد و ضروری است که ما روزانه پوست صورت خود را شستشو دهیم تا آلودگی‌ها بر پوست ما ماندگار نشوند. همچنین کرم‌ها و لوازم آرایشی در منافذ پوست جمع می‌شوند و جلوی تنفس طبیعی پوست را می‌گیرند که این باعث سد شدن منافذ پوست می‌شود. پس علاوه بر آلودگی هوا، در صورت استفاده از مواد آرایشی باید این مواد را از پوست خود پاک کنید. شستشوی صورت، باعث کمک به اکسیژن‌رسانی مداوم به پوست می‌شود. یکی از بهترین آرایش پاک‌کننده‌ها و شستشو دهنده‌های طبیعی پوست صورت، روغن زیتون است. شما به راحتی می‌توانید پنبه‌ایی را به روغن زیتون آغشته و آرایش خود را پاک کنید.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید روغن زیتون با کیفیت هستید اینجا کلیک کنید

درمان سیاهی دور چشم با روغن زیتون

همان‌طور که اشاره کردیم تاثیر روغن زیتون بر پوست بسیار زیاد است. سیاه بودن زیر و دور چشمان یک عارضه شایع است که اکثر افراد به دنبال رفع آن با انواع کرم‌های شیمیایی هستند. یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای درمان این مشکل، استفاده از روغن زیتون است. شما می‌توانید با مصرف روغن زیتون و ماساژ دادن آن در اطراف چشم، شاهد برطرف شدن سیاهی دور چشم خود باشید. همچنین با رطوبت‌رسانی عالی این روغن چروک‌های دور چشم را هم کاهش دهید. البته باید توجه کنید که این کار را هر شب و به صورت مداوم انجام دهید.

مطالعه کنید  ۱۱ خاصیت دارویی این خوراکی شگفت‌انگیز برای سلامتی

روغن زیتون، روغن ضد چین و چروکروغن زیتون، روغن ضد چین و چروک

روغن زیبایی‌بخش زیتون، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و طبق تحقیقات صورت‌گرفته، آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضد پیری دارند. تاثیر روغن زیتون بر پوست به گونه‌ای است که چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهد. شاید هزینه تهیه کرم‌های ضدچروک، بسیار بیشتر از هزینه یک روغن زیتون باکیفیت باشد؛ پس شما با کمترین هزینه می‌توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

نکته جالب توجه این است که به دلیل طبیعی بودن این روغن ضدپیری، خانم‌های جوان هم می‌توانند برای پیشگیری از چین و چروک صورت با خیال راحت از روغن زیتون بر روی پوست خود استفاده کنند.

برطرف کردن جوش و لک؛ تاثیر روغن زیتون بر پوست

روغن زیتون با توجه به ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد برای درمان جوش و به‌خصوص لکه‌های قرمز و قهوه‌ای به‌جا‌مانده از جای جوش مفید است. البته اگر می‌خواهید نتایج کافی از روغن زیتون برای برطرف کردن جوش و جای جوش ببرید، حتما باید در مصرف آن مداومت به خرج دهید.

بیشتر بدانید : اگر دنبال خرید روغن زیتون با کیفیت هستید اینجا کلیک کنید

پرپشت شدن ابرو و مژه با روغن زیتونپرپشت شدن ابرو و مژه با روغن زیتون

یکی دیگر از خاصیت‌های شگفت‌انگیز روغن زیتون، اثر آن بر روی ابرو و مژه است. به مرور زمان و با استفاده مداوم از لوازم آرایشی، ممکن است ابروها و مژه‌ها دچار ریزش شوند. داشتن ابرو و مژه پرپشت همیشه یکی از معیارهای زیبایی بوده است و افراد بسیاری از کم پشت بودن ابروها و مژه‌های خود ناراضی هستند. در صورتی که تاثیر روغن زیتون بر پوست به گونه‌ای است که استفاده مداوم و ماساژ آن بر روی ابروها و مژه‌ها، می‌تواند به مرور باعث رشد بیشتر آنها شود.

مطالعه کنید  خواص جادویی روغن زیتون برای مو

اگر به این معجون طبیعی آلرژی ندارید، می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید و در سبد خانوار خود جایگاه ویژه‌ایی برای این روغن شفابخش قائل شوید. تاثیر روغن زیتون بر سلامت پوست را جدی بگیرید تا پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *