روغن زیتون

ارزش واقعی روغن زیتون رودبار چیست؟

ارزش واقعی روغن زیتون رودبار چیست؟

ارزش واقعی روغن زیتون رودبار چیست

استفاده از روغن زیتون از سالیان دور تا به امروز به دلیل اثرات درمانی و زیبایی آن بسیار گسترده و مورد توجه بوده است به‌طوری که علاوه بر مصارف خوراکی پای این روغن گیاهی به محصولات آرایشی بهداشتی نیز باز‌شده و برندهای معتبر دنیا برای افزایش کیفیت محصولات خود از آن استفاده می‌کنند. ارزش واقعی روغن زیتون رودبار چیست

در چندین مطلب کامل و جامع در مورد خواص و مزایای روغن زیتون صحبت کرده‌ایم حتی به‌صورت جداگانه ماسک‌های زیبایی روغن زیتون برای پوست و مو را نیز معرفی کرده‌ایم که در این بخش از سلامت نمناک قصد داریم به نکات و موارد مهمی در باب تکمیل آنها بپردازیم؛ پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

آیا روغن زیتون واقعاً برای مو مفید است؟

پاسخ بی‌تردید مثبت است که با توضیحاتی که خواهیم داد راز این فایده را خواهید دانست.

روغن زیتون و درمان شوره سر

با افزایش خشکی پوست سر موها بیشتر در معرض شوره قرار می‌گیرند به این دلیل که کاهش رطوبت پوست کف سر و افزایش خشکی آن موجب خارش و جداشدن بخش‌های خشک و ضعیف پوست از سطح آن می‌شود و در نتیجه شوره بین موها ظاهر خواهدشد.

برای رفع شوره سر متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که با ترکیب مقدار مساوی آب و روغن‌زیتون با 2 قاشق غذاخوری آبلیمو ماسک مویی تهیه کنید و پوست سر را با آن به‌خوبی ماساژ بدید و اجازه دهید 20 دقیقه ترکیب روی سرتان باقی بماند و سپس با آب ولرم موها را آبکشی کنید.

از این دستور هفته‌ای یک‌مرتبه استفاده کنید تا به طور کامل تأثیر آن را شاهد باشید.

فراموش نکنید که موها را بایستی بادقت و به‌صورت کامل آبکشی کنید تا از آسیب به موها باواسطهٔ وجود آبلیمو در ماسک ضدشوره سر جلوگیری شود.

برای رفع شوره، پوست سر را با روغن‌زیتون ماساژ دهید تا آلودگی‌ها و سموم دفع شود. استفاده موضعی و خوردن منظم روغن‌زیتون تأثیر زیادی روی سلامت موهایتان خواهد گذاشت.

درمان شوره سر رفع موخوره با روغن زیتون

موخوره مشکلی است که به دلیل خشکی هوا و فاکتورهای دیگر که بارها در بخش سلامت پوست و مو در نمناک گفته‌ایم به وجود می‌آید و روغن زیتون یکی از نسخه‌های خانگی برای درمان آن است.

به این روش که انگشتانتان را آغشته به چند قطره روغن زیتون کرده و به‌آرامی انتهای موها را با آن ماساژ داده و آغشته به روغن‌زیتون کنید تا به این روش به‌مرور زمان موخوره‌ها رفع شده و نگرانی شما برای از دست‌دادن طول موهایتان برطرف شود.
روغن زیتون برای موهای آسیب‌دیده

مطالعه کنید  خواص فيزيكی روغن زيتون

اگر خواهان داشتن موهای بلند، قوی و درخشان هستید استفاده از روغن‌زیتون یکی از بهترین ایده‌هاست؛ به‌خصوص اگر موهایتان دچار آسیب‌دیدگی ناشی از رنگ مو و استفاده از لوازم حالت‌دهی مو و. شده‌اید با روغن‌زیتون موهای آسیب‌دیده و بی‌جان خود را درمان کنید.

برای تهیه این ماسک کافی است ژل داخل آووکادو را خارج کرده و داخل میکسر به‌خوبی یکنواخت کنید.

حدود یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به این مخلوط اضافه کرده و مجدد میکس کنید. اگر آووکادو بزرگی دارید، از نصف قاشق غذاخوری روغن بیشتر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط شما هیچ‌گونه توده‌ای ندارد و به‌صورت یکنواخت میکس می‌شود.

ترفند اضافه‌کردن یک قاشق غذاخوری آب هنگام مخلوط‌کردن برای مخلوط بدون توده و نرم است که برای کاربرد نیز عالی است. پس از مخلوط‌کردن در یک‌کاسه، یک قاشق غذاخوری دیگر روغن اضافه کنید.

نکته: ماسک را به مقدار زیاد در کل موهای خود استفاده نکنید، شستشوی آن دشوار خواهد بود؛ زیرا فوق‌العاده چرب است و بایستی به میزان متناسب با حجم موهایتان استفاده شود.

نرمی موها با روغن زیتون

ساده‌ترین روش برای داشتن موهای نرم و ابریشمی استفاده از ماساژ موها با روغن‌زیتون گرم است که مراحل آن این‌گونه است :

موها ” به‌جز کف سر ” را با روغن‌زیتون گرم ” ملایم” ماساژ دهید و اجازه دهید شب تا صبح موها آغشته به روغن زیتون باقی بماند.

صبح قبل از شستشوی موها 3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون گرم را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده به‌آرامی کف سر را با آن به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

و اجازه دهید 20 دقیقه روی موها باقی بماند و سپس موها را آبکشی کنید.

تقویت موها و پرپشت کردن آن با روغن زیتون

روغن‌زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به حفظ سلامت پوست سر و مو کمک می‌کند. ترکیبات موجود در این روغن پرخاصیت از آسیب سلولی موها جلوگیری کرده و با تغذیه موها کیفیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

از آنجا که روغن زیتون مانع از شکستگی مو شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند پس برای تقویت موهای ضعیف پیشنهاد می‌کنیم به‌جای مصرف خوراکی آن را روی موها ماسک کنید و با ترکیب دارچین، عسل و زیتون ماسک فوق‌العاده‌ای ساخته و امتحان کنید.

رفع وزی و خشنی موها با روغن زیتون

اگر از خشکی موهایتان رنج می‌برید، روغن‌زیتون می‌تواند راه‌حل خوبی برای شما باشد. این نرم‌کننده مو عالی است و موها را هیدراته و رطوبت آن را کنترل کرده و همین خواص مرطوب‌کننده آن یک‌لایه محافظ بر روی موهای شما ایجاد می‌کند.

مطالعه کنید  طرز تهیه ترشی قارچ زیتون 

به‌عنوان یک رفع سریع، می‌توانید چند قطره روغن‌زیتون را بین انگشتان خود مالیده و آن را روی موهای خشک‌شده حوله بمالید. این به مرطوب شدن موها کمک می‌کند و باعث کنترل وزی آن می‌شود. همچنین می‌توانید از ماسک مایونز و روغن‌زیتون برای کاهش وزی مو استفاده کنید.

نکته: اگر بوی مایونز در موهای خود را دوست ندارید، یک قطره روغن اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید.

تسکین تحریک‌پذیری پوست سر با روغن زیتون

پوست سر خشک و درگیر خارش می‌تواند باعث تحریک زیادی شود و این در واقع نتیجه قارچ و باکتری است. روغن‌زیتون پوست سر را تغذیه کرده و موها را مرطوب می‌کند. برای رفع این مشکل، هفته‌ای یک‌بار می‌توانید با روغن‌زیتون و سفیده تخم‌مرغ یک ماسک عالی درست کنید.

قبل از استفاده تخم‌مرغ را داخل یخچال قرار دهید تا بوی آن کاهش یابد. با ترکیب یک عدد تخم‌مرغ با دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون ماسک را آماده کرده و روی پوست سر خود بمالید و سپس آن را روی طول موها تا نوک بمالید. به مدت 20 دقیقه موهای خود را بپوشانید و با آب گرم آن را بشویید.

چگونه روغن زیتون صحیح را برای موهای خود انتخاب کنم؟

  1. به تاریخ انقضا توجه نمایید.
  2. به دنبال یک محصول خالص و بدون هیچ‌گونه افزودنی باشید.
  3. تمام آنچه شما نیاز دارید روغن‌زیتون است، بنابراین مواد را بررسی کنید. لازم نیست روغن با هیچ ماده دیگری غنی‌سازی شود؛ بنابراین از محصولات غنی‌شده خودداری کنید.
  4. در صورت امکان از روغن فشرده سرد استفاده کنید، زیرا مواد مغذی بیشتری را در طی فرایند استخراج حفظ می‌کند.

کدام روغن‌های اساسی با روغن زیتون به‌خوبی ترکیب می‌شوند؟

می‌توانید رزماری و اسطوخودوس را مخلوط کنید.

برای ساده نگه‌داشتن آن، می‌توانید چند گلبرگ گلاب خشک‌شده را نیز به روغن‌زیتون اضافه کنید و 24 ساعت قبل از استفاده از روغن آن را بگذارید.

برای داشتن رایحه‌ای آرامش‌بخش، یک قطره از هر روغن ضروری را که دوست دارید اضافه کنید. روغن‌زیتون همچنین با روغن درخت چای مطابقت دارد و یک درمان مؤثر برای شوره سر است. همچنین می‌توانید از گیاهان تازه مانند نم، آویشن و ریحان مقدس (تلوسی) در روغن زیتون گرم استفاده کنید تا روی موهای خود بمالید.
نحوه استفاده از روغن زیتون برای مو

افرادی که می‌خواهند از روغن‌زیتون به‌عنوان بخشی از کارهای روزمره خود استفاده کنند، می‌توانند روش زیر را امتحان کنند:

  1. مقدار کمی روغن‌زیتون را اندازه‌گیری کنید، به‌خصوص اگر اولین‌بار است که استفاده از آن را روی مو انجام دهید.
  2. روغن را روی نواحی خشک مو یا پوست سر بمالید.
  3. موها را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید روغن حدود 15 دقیقه روی موها بماند.
  4. روغن را از روی موها با آب گرم بشویید.
  5. موها را شامپو بزنید، اگر موها را چرب بود، این مرحله را تکرار کنید.
  6. در مورد نحوه استفاده از روغن‌زیتون به‌عنوان بخشی از امور روزمره، پیشنهادها مختلف زیادی وجود دارد. در حال حاضر، هیچ تحقیقاتی برای پشتیبانی از روش‌های خاص، از جمله روش فوق
  7. یا پیشنهاداتی در مورداستفاده از بهترین افراد در دست نیست.
مطالعه کنید  تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

روغن زیتون برای مو ارزش واقعی روغن زیتون رودبار چیست

استفاده از روغن‌زیتون برای کدام نوع مو مفید است؟

استفاده از روغن‌زیتون به‌عنوان نرم‌کننده برای همه افراد یکسان نیست و به جنس موها بستگی دارد. روغن‌زیتون تأثیر بیشتری به نرم‌شدن موهای خشک و درشت می‌گذارد.

اگر پوست سر و موهایتان خشک است، برای نرمی و لطافت موهایتان روغن‌زیتون را باحرارت بخار گرم کرده و از کف سر به سمت نوک موها شروع به ماساژ موها کنید و پس از آغشته‌شدن کل موها کلاه پلاستیکی روی سر بگذارید و نیم ساعت صبر کنید تا تمام مواد روغن جذب پوست و موها شود.

ممکن است استفاده از روغن‌زیتون برای افرادی که موهای روغنی و ریز دارند، باعث چرب و وز شدن موهایشان شود.

افرادی که موی چرب دارند، می‌توانند از خواص تقویت‌کنندگی این روغن استفاده کنند و برای متعادل نمودن چربی مو می‌توانند مقداری آب‌لیمو تازه در روغن بچکانند و روغن را روی موها ماساژ دهید و پوست سر را با روغن ماساژ ندهید.

برای آبرسانی موها و پوست سر، جلوگیری از ریزش موها، درخشان و نرم کردن موها روغن‌زیتون را با موادی مثل عسل، سفیده تخم‌مرغ، لیمو، حنا، گزنه یا هر ماده مقوی طبیعی دیگری ترکیب نمایید تا یک ماسک مو عالی و ارزان‌قیمت داشته باشید.

تقویت ابرو و مژه ارزش واقعی روغن زیتون رودبار چیست

برای محافظت از پوست اطراف چشم، پاک‌کردن آرایش چشم و آبرو و تقویت پیاز موها یک سیر حبه سیر رنده‌شده را با روغن‌زیتون ترکیب کنید و روی ابرو ماساژ دهید تا از ریزش موهای ابرو جلوگیری شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *