روغن زیتون

تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

روغن زیتون علاوه بر حفظ نرمی و لطافت پوست، به سفت شدن بافت های پوست و جلوگیری از افتادگی پوست کمک می کند. روغن زیتون به دلیل وجود ویتامین های فراوان برای پوست بسیار عالی است. وجود ویتامین های A ، D، K و به خصوص ویتامین E باعث شده است که استفاده از روغن زیتون نتایج باورنکردنی برای پوست داشته باشد. تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

1. آبرسان طبیعی پوست

اگر پوستی دارید خشک و خیلی زود آکنه می زند، برای پوست شما روغن زیتون می تواند بهترین انتخاب باشد. استفاده از این روغن قبل از خواب پوست را مرطوب نگه می دارد. اگر قبل از اینکه این روغن گیاهی را روی صورت خود بمالید، آن را بشویید و سپس کرم مرطوب کننده بزنید و با روغن زیتون پوست را ماساژ دهید، قطعا رطوبت پوست حفظ می شود.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

2. روغن زیتون برای جوش صورت

روغن زیتون برای جوش صورت

روغن زیتون موثر برای جوش صورت

استفاده از روغن زیتون قبل از رفتن به رختخواب برای کسانی که زخم یا جوش دارند فواید زیادی دارد. متخصصان پوست و مو معتقدند این روغن گیاهی حاوی ماده ای به نام «تری ترپن» است که به بهبود جوش ها، زخم ها و آکنه کمک زیادی می کند. تکثیر سلولی، مهاجرت سلولی و رسوب کلاژن فرآیندی است که در نتیجه استفاده از روغن زیتون رخ می دهد.

3. سرشار از ویتامین‌های ضروری برای پوست

این روغن گیاهی حاوی برخی ویتامین های ضروری برای جوانسازی پوست صورت است. وجود ویتامین هایی مانند A ، K و D آن را به یک داروی گیاهی برای چشم، خون و استخوان تبدیل می کند. همچنین این روغن گیاهی حاوی مقدار زیادی ویتامین E است، مالیدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب به جوان ماندن پوست کمک می کند.

مطالعه کنید  زیتون برای چی خوبه؟

4. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

این روغن گیاهی دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید را از بین ببرد. وجود ماده ای به نام «اسکوالن» در این روغن گیاهی خواص آن را نسبت به سایر چربی های طبیعی افزایش می دهد. اسکوالن همان چیزی است که خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون را افزایش می دهد. وجود آنتی اکسیدان ها از افتادگی، چین و چروک پوست جلوگیری می کند. این روغن همچنین از پوست در برابر التهاب محافظت می کند.

جلوگیری از پیری

ماساژ زوغن زیتون از افتادگی پوست جلوگیری می کند

5. جلوگیری از پیری تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

روغن زیتون دارای انواع ویتامین های A و E می باشد که ویتامین های ارزشمند برای جلوگیری از پیری پوست هستند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن از تنبلی سلول های پوست و شروع روند پیری جلوگیری می کند. برای استفاده از روغن زیتون بهتر است آن را کمی در مایکروویو گرم کنید. بهترین روش برای ماساژ پوست با روغن زیتون، ماساژ دایره ای است و بهترین زمان انجام این کار شب ها قبل از خواب و بعد از شستن روزانه صورت است.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

6. استفاده از روغن زیتون قبل خواب پوست را تیره نمی کند

روغن زیتون چون دارای ویتامین E است، پوست صورت را تیره می کند. اگر این روغن را روی صورت یا پوست خود بمالید و بلافاصله در معرض نور خورشید قرار داشته باشید، پوست شما تیره خواهد شد. توصیه ما این است که استفاده از روغن زیتون به صورت را قبل از خواب به تعویق بیندازید. صبح صورت خود را با آب و مواد شوینده بشویید.

مطالعه کنید  روغن زیتون برای چه خوبه؟

حرف آخر

داشتن صورت صاف و بدون جوش و آکنه آرزوی خیلی هاست. ماساژ صورت با روغن زیتون در خواب علاوه بر درمان جوش یا آکنه از چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند. وجود ویتامین هایی مانند A و E در روغن زیتون یکی از عوامل موثر در داشتن صورتی صاف و زیبا است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *