رب میوه

رب انار ترش محلی پرخاصیت

رب انار ترش محلی پرخاصیت

رب انار ترش محلی پرخاصیت

از طعم گرفته تا تهیه غذاهای سنتی ایرانی، رب انار ترش طرفداران زیادی دارد. مثلا برای تهیه تعداد زیادی غذاهای شمالی یا تهیه بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی به رب انار ترش و حداقل یک رب انار ملس نیاز داریم. رب انار ترش محلی پرخاصیت

رب انار ترش طعم غذای ما را دگرگون می کند نه اینکه آنها را ترش کند بلکه طعم اصیل غذا را تقویت می کند. افراد کمی هستند که طعم شیرین غذا را دوست داشته باشند. اما بسیاری از مردم از طعم ترش آنها استقبال می کنند. ترفندهای جالبی برای ایجاد طعم ترش در غذاهای سنتی ایرانی وجود دارد. اما هیچ کدام به اندازه رب انار حس خوردن غذاهای جذاب و مطبوع را القا کنند. لذت خوردن رب انار ترش از غذاهای شمالی تا طعم ترش در پخت غذاهای کبابی و خورشتی طرفداران زیادی دارد.

فواید رب انار

فواید رب انار

رب انار زیدار

وقتی صحبت از رب انار می شود، به همان خواص انار اشاره می شود. به طور کلی، انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی فنول» است که کلسترول بد خون (LDL) را کاهش می دهد و از تشکیل پلاک های چربی در رگ ها جلوگیری می کند.

انار دارای مواد مغذی بسیاری است. یعنی در هر 100 گرم از این میوه، 240 میلی گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی گرم ویتامین C ،80 درصد آب و 50 کیلو کالری انرژی می توان یافت. علاوه بر این مقداری آهن دارد اما نمی توان روی آن به عنوان خواص مانند سبزیجات و میوه های دیگر که آهن فراوان دارد حساب کرد. میزان قند آن به قدری بالاست که مانع استفاده بیماران دیابتی نمی شود. در مورد پلی فنول ها باید بگوییم که ترکیباتی هستند که در اکثر میوه ها و سبزیجات به خصوص شاه توت و انگور قرمز وجود دارد و البته در انار بیشتر به چشم می خورد.

مطالعه کنید  فواید بی نظیر روغن زیتون برای کمر درد

یکی از مهم ترین ترکیباتی که به ندرت در میوه های دیگر یافت می شود اسید الاجیک است، اما ویژگی های انار و آب آن مربوط به وجود این اسید است. اگر به طعم انار در تمامی فرآورده های که دارد حساسیت دارید، بهتر است بدانید که معده خود اسید کلریدریک ترشح می کند.

نکته

افراد کمی هستند که پس از مصرف انار ترش یا رب انار ترش دچار مشکل معده می شوند. زیرا ترشحات معده هر فرد به ترشی واکنش متفاوتی نشان می دهد. اسید معده وظیفه هضم غذا را بر عهده دارد، اما مصرف میوه های ترش زمانی مانع از هضم غذا می شود که خود فرد این دلیل را متوجه شود، یعنی عواقب مختلفی می تواند برای مصرف انار چه ترش باشد چه شیرین داشته باشد. تحمل معده هر فرد و این موضوع به خوب یا بد بودن رب انار بر نمی گردد.

حرف آخر

در واقع انار دارای خواص فراوانی است، طبیعتاً آب که از آن می گیرند خالی از فایده نخواهد بود. زیرا حدود 100 سال است که دنیا به خواص انار و کاربردهای درمانی آن را کشف کرده است. یادتان باشد وقتی رب این میوه تهیه می شود، پلی فنل و اسید الاجیک آن در اثر حرارت از بین نمی رود و فقط ویتامین C آن کم می شود. پس آب انار نیز ارزش غذایی زیادی دارد. البته اگر از انار مرغوب و طی مراحلی بهداشتی تهیه شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *