زیتون

بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

شهر رودبار به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد بعنوان محل عرضه اصلی زیتون طارم همواره یاد می شود رودبار به شهر زیتون معروف است اما واقعیت این است که زیتونی که در رودبار به فروش میرسد زیتون اصل رودبار نیست. بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

رودبار تنها به دلیل موقعیت فوق العاده اش و اینکه در مسیر اتوبان قزوین-رشت قرار دارد به مکان مناسبی برای عرضه زیتون تبدیل شده است.

زیتون شهر طارم

شهر طارم بزرگترین مرکز توسعه و ترویج زیتون بزرگترین باغ شهر زیتون قطب زیتون کشور و تنها “سرزمین زیتون” ایران به شمار میرود.

زیتون طارم بهترین کیفیت زیتون ایران را داراست بیشترین سطح زیر کشت زیتون در شهرستان طارم است بهترین ارقام زیتون و بیشترین تنوع ارقام در شهرستان طارم است از نظر اعداد و آمار در تولید و توسعه زیتون ، شهرستان طارم پیشتاز بوده و قابل قیاس با بقیه مناطق تولید کننده زیتون در ایران نیست.

حتی از نظر کیفیت و کمیت و درصد روغن زیتون نیز گوی سبقت با اختلاف بسیار زیادی متعلق به طارم است حتی از نظر کیفیت و کمیت و درصد روغن زیتون نیز گوی سبقت با اختلاف بسیار زیادی متعلق به طارم است بنابراین در این مطلب سعی نمودیم خاستگاه اصلی زیتون ایران را نیز به شما معرفی نماییم.

خواص دارویی زیتون کنسروی

زیتون های کنسروی در نمونه های مختلفی هستند که برخی هسته دار و برخی بدون هسته هستند. زیتون کنسروی باهسته درجه یک ایرانی سرشار از مواد معدنی و ویتامین های بسیار است که در قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد. این زیتون ها با توجه به مزیت های ذکر شده دارای بازار فروش عالی هستند. تاثیرات دارویی زیتون کنسروی از قرار زیر است:

  1. تقویت کننده قوای جنسی
  2. محافظت از دستگاه گوارش
  3. کاهش درد مفاصل
  4. پیشگیری از پوکی استخوان
  5. مقابله با حساسیت ها
  6. پیشگیری از ابتلا به سرطان
  7. کاهش فشارخون
  8. تقویت قلب
مطالعه کنید  زیتون چیست ؟ زیتون رودبار چرا بهترین خاصیت را دارد

کشور های تولید کننده زیتون

زیتون کنسروی زیتونی است معروف که معمولا در کارخانه های تولیدی از بهترین انواع زیتون سبز استفاده می کنند. این زیتون ها دانه هایی درشت سبز رنگ هستند که برای این که قابل مصرف شوند تلخیشان را می گیرند. کشور ایران با وجود شهرستان طارم در تولید زیتون در بین کشورهای تولیدکننده زیتون، حرفی برای گفتن دارد. برخی از این کشورها عبارتند از:

  1. کشور اسپانیا
  2. کشور ایتالیا
  3. کشور یونان
  4. کشور ترکیه
  5. کشور مراکش

تاثیر زیتون بر لاغری

زیتون های کنسروی از جمله میوه هایی است که امروزه برای لاغری به کار می روند و افرادی که اضافه وزن دارند آن ها را مصرف می کنند. در دنیای امروز که تحرک افراد کم است ذخیره چربی در شکم و پهلو ها افزایش می یابد، زیتون های کنسروی با تاثیر در دستگاه گوارش اشتها را کاهش می دهد و سبب لاغری افراد می گردد.

بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

بهترین زیتون ایران ، زیتون رودبار است

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *