زیتون

زیتون گیلان،زیتون سبز گیلان

زیتون گیلان،زیتون سبز گیلان

زیتون گیلان،زیتون سبز گیلان

زیتون گیلان،زیتون سبز گیلان

خواص زیتون برای معده

ورم معده و زخم معده دو بیماری دردناک هستند که خواص زیتون برای آنها معجزه می کند. تحقیقات نشان داده است که در زیتون خواص آنتی اکسیدان وجود دارد که سبب می شود باکتری های مفید معده حفظ شوند. خواص زیتون به صورتی است که به درمان ورم و زخم معده ناشی از باکتری کمک زیادی می کند. سبب می شود که ترشح صفرا بسیار طبیعی تر باشد.

خواص زیتون برای دستگاه گوارش نیز دیده شده است. زیتون سرشار از ویتامین ای است و چربی های غیر اشباع دارد. سبب می شود که ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش یابد. زیتون مقدار زیادی فیبر دارد.

طریقه استفاده زیتون برای برطرف کردن مشکلات معده

اگر روزی یک فنجان زیتون سیاه مصرف کنید ۱۷ درصد نیاز بدن به فیبر تامین می شود. فیبر سبب می شود که غذا در دستگاه گوارش بهتر و راحت تر حرکت کند. در صورتی که بخواهید از ورم معده خلاص شوید بهتر است در وعده های غذایی خود به تعداد مشخصی زیتون به صورت کم نمک استفاده کنید.

کسانی که از ورم معده شدید رنگ می کنند و معده دچار زخم شده است باید بتوانند زیتون را بخش اصلی غذای خود در نظر بگیرند و خوب بجوند. زیتون سبب می شود که ترکیبات آنتی اکسیدان وارد معده شده و پروسه بهبودی صورت بگیرد.

خواص زیتون برای کبد

کبد چرب، این بیماری خاموش که اگر به موقع مراقبت نکنیم زمان برای بهبودی بسیار محدود است. خواص زیتون بسیار زیاد است به طوری که برای کبد نیز حکم نجات دهنده دارد. کبد خون را فیلتر می کند و هر نوع سمی را ممکن است در آن باشد از بین می برد. خواص زیتون برای بیماری کبد بسیار زیاد است اما اگر از روغن زیتون استفاده شود نتیجه بهتری دارد.

نحوه استفاده زیتون برای برطرف کردن مشکلات کبد

صبح پیش از هر چیزی می بایست یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو در یک ظرف کوچک ترکیب کنید و فورا بنوشید. این ترکیبات می بایست پیش از صبحانه و با معده خالی باشد. همینطور اگر با معده خالی زیتون استفاده کنید کبد می تواند خود را پاکسازی نماید و شرایط بهبود یابد.

مطالعه کنید  خواص برگ زیتون برای کاهش وزن

خواص زیتون برای لاغری

چربی زیتون بر خلاف همه محصولات دیگر به لاغری بدن کمک می کند و از این رو خواص زیتون برای لاغری نیز گزینه مشخصی است. اینطور که بررسی ها نشان می دهد زیتون یک محصول بی نظیر است که می تواند روی بافت بدن شما تاثیر بگذارد. طریق استفاده به این صورت است که زیتون سیاه یا سبز را له کنید و مخلوطی تهیه کنید که به عنوان سس سالاد برای شما مناسب باشد می توانید از روغن زیتون در این راستا استفاده کنید. این مخلوط به جای خامه یا پنیر پارمزان می تواند استفاده شود.

این کار سبب می شود که سس خوش طعم شود و بدون دریافت کالری اضافی بدن شروع به متابولیسم بالایی کند. وقتی زیتون له شد یک خمیر سفت ایجاد می شود که چاشنی خوبی برای ماهی یا استیک محسوب می شود. هر عدد زیتون سبز ۳۱ کالری دارد که اگر بخواهیم با غذاهای چرب و شور مقایسه کنید، قطعاً میزان کالری آن کمتر است و یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود که می تواند برای بدن مفید باشد.

خواص زیتون برای پوست

برای داشتن پوست و بدنی شفاف استفاده از زیتون را از یاد نبرید! رطوبت پوست با کهولت سن و عوامل طبیعی دچار مشکل می شود و خواص زیتون در این بین آشکار می شود.

معمولاً برای داشتن پوستی شفاف باید از روغن زیتون طبیعی استفاده کرد. ترکیب روغن زیتون و کمی شکر سبب می شود که پوست صورت وضعیت یک دست به خود بگیرد لایه های مرده پوست از بین برود. در این راستا باید مخلوط تهیه شده را به آرامی بر روی

پوست ماساژ دهید. این عمل سبب می شود سلول های مرده روی پوست از بین برود و پوست صورت دارای درخشش طبیعی و سالم شود.

مطالعه کنید  دادن روغن زیتون به نوزاد

همینطور می توان یک فنجان روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری صابون مایع و گلیسیرین را داخل یک مخلوط کن ریخته و به آرامی مخلوط کنید تا محلول به صورت یک دست باشد و سپس داخل شیشه ریخته شود. حرکات دورانی روی پوست سبب می شود که

پوست حالت طبیعی به خود بگیرد.

خواص زیتون برای یبوست

کسانی که دچار مشکل یبوست هستند قطعاً با خواص زیتون آشنا هستند. زیتون طبع گرم و معتدل دارد و سبب می شود که وضعیت روده بازسازی شود. برای حل مشکل یبوست می توانید یک قاشق روغن زیتون در صبح ناشتا میل کنید.

درمان فشار خون با زیتون

کسانی که درگیر بیماری فشار خون بالا هستند می توانند ۱۵ گرم برگ زیتون در یک لیتر آب جوش دم کرده و یک ساعت پس از غذا یک فنجان بنوشید.

درمان نقرس با زیتون

از دیگر خواص زیتون، درمان نقرس است. برای درمان نقرس باید ۵۰ گرم برگ یا پوست درخت پوست را در یک لیتر آب بجوشانید و روزی سه فنجان میل کنید. کسانی که فشار خون پایین دارند بهتر است احتیاط کنند.

خواص زیتون برای سنگ صفرا

افرادی که درگیر سنگ صفرا هستند بهتر است صبح یک قاشق روغن زیتون و پس از ۱۵ دقیقه یک لیوان آب جوش میل کنند.

خواص زیتون برای ناراحتی اعصاب

دم کرده برگ درخت زیتون سبب می شود که فرد روحیه آرامی داشته باشد و ناراحتی عصبی وی برطرف شود. این محصول سبب می شود که ذهن آزاد شود.

خواص زیتون برای سر درد و سرگیجه

شما می توانید برگ و ریشه و چوب زیتون را آب کنید و دم کنید و برای سر درد و سرگیجه استفاده کنید. این محصولات به نوبه خود کیفیت بالایی دارند و بسیار طبیعی هستند.

خواص زیتون برای دندان و لثه

آب نمکی که زیتون در آن پروانده شده است سبب استحکام لثه ها شده و برای دندان بسیار مفید است و سبب می شود که بافت مخرب بازی شود.

مطالعه کنید  طرز تهیه ترشی قارچ زیتون 

خواص زیتون یکی دو تا نیست و شاید نیاز است ساعت ها در مورد این میوه دوست داشتنی و معجزه بخش صحبت کنیم. این بار دوست داریم در خصوص خواص زیتون برای سرماخوردگی، سرطان، بیماریهایی از قبیل پوکی استخوان حرف بزنیم. از فواید عجیب و غریب زیتون در رشد باروری بیشتر بگوییم و همینطور سعی کنیم در خصوص خواص این میوه دوست داشتنی برای سلامت چشم اطلاعات جالبی ارائه دهیم.

خواص زیتون برای سرماخوردگی

فصل سرد سال که آغاز می شود، سرماخوردگی مهمان ناخوانده خانه ها می شود که گاه انقدر نگران کننده و مختل کننده است که شاید زندگی را از حرکت باز دارد. سرماخوردگی با آبریزش بینی، گلودرد و دردهای عضلانی همراه است. اگر می خواهید در فصل سرد سال از سرماخوردگی در امان باشید، اجازه دهید زیتون عضو ثابتی از سفره غذای شما باشد.

استفاده از روغن زیتون همراه با غذا سبب می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شود از سوی دیگر زیتون به میزان زیادی ویتامین سی دارد که سبب می شود طول دوره بیماری سرماخوردگی کاهش یابد و همینطور در کودکان سبب می شود که سیستم دفاعی بدن رشد بالایی داشته باشد.

طریق استفاده : اگر علاقه به میوه زیتون دارید، در وعده ناهار و شام دو الی ۵ عدد زیتون را ثابت استفاده کنید. در صورتی که بتوانید از روغن زیتون استفاده کنید می توانید آن را با سالاد ترکیب کنید. روغن زیتون طبیعی سبب می شود که بدن در برابر ویروس های سرماخوردگی دفاع بیشتری داشته باشد.

زیتون گیلان،زیتون سبز گیلان

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *