روغن زیتون, زیتون

طرز تهیه ترشی قارچ زیتون 

طرز تهیه ترشی قارچ زیتون 

طرز تهیه ترشی قارچ زیتون

ترشی ها غذاهای سالم و عالی هستند که حاوی مواد مغذی و کم کالری هستند. در واقع ترشی یکی از معروف ترین چاشنی هایی است که بسیاری از خانواده های ایرانی آن را در کنار برخی غذاها قرار می دهند و از طعم چسبناک آن لذت می برند. طرز تهیه ترشی قارچ زیتون

ترشی قارچ و زیتون یکی از انواع ترشی هاست که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید این ترشی خوشمزه را در هر زمانی از سال تهیه کنید، اما برای ترشی خوشمزه بهتر است از قارچ های کوچکتر و زیتون مرغوب استفاده کنید. این ترشی بسیار پرطرفدار است و با روغن زیتون، ادویه و فلفل تهیه می شود اما تندی و طعم آن کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. اما اگر زیتون شما هسته دارد، قبل از شروع، هسته های آن را با کمک قیطون(هسته گیر) جدا کنید. در صورت تمایل می توانید از فلفل دلمه ای رنگی برای تهیه این ترشی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی قارچ و زیتون :تهیه ترشی قارچ و زیتون

  • زیتون بی هسته ۱ پیمانه
  • سیر ۲ حبه
  • روغن زیتون ۴ ق غذا حوری
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • سیاه دانه ۱ ق مربا خوری
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • سرکه به مقدار لازم
  • فلفل قرمز ۳ عدد

بیشتر بدانید : مشاهده زیتون رودبار زیدار

1. قارچ را آماده سازی کنید

ابتدا باید قارچ ها را خوب بشویید و با چاقو پوست آن را جدا کنید. پوست قارچ به راحتی جدا می شود. فقط کافیست چاقو را زیر کلاهک گذاشته و به راحتی برش دهید تا قارچ سفید به دست آورید و اگر قارچ شما خیلی بزرگ است. آن را ورقه کنید یا اگر کوچک است می توانید به درسته در ترشی استفاده کنید.

مطالعه کنید  خواص واقعی زیتون رودبار، بهترین زیتون گیلان

2.  بلانچ کردن قارچ

در قابلمه ای آب بریزید تا بجوشد سپس مقداری آبلیموی تازه یا طبیعی بریزید. قارچ ها را به محض جوشیدن داخل قابلمه بریزید و بعد از 3 دقیقه آن ها را آبکشی کنید و در قابلمه ای پر از آب و یخ قرار دهید تا پخت آن بند بیاید بعد اجازه دهید قارچ ها کاملا آبکش (آب قارچ کاملا کشیده) شوند.

3. زیتون را آماده کنید 

هسته زیتون ها را بگیرید و اگر دوست دارید زیتون ها به درستی داخل ترشی قرار بگیرند، آنها را ورقه ورقه نکنید یا می توانید حلقه ای برش دهید.

4.  تهیه ترشی قارچ و زیتون

در یک کاسه بزرگ قارچ خشک، زیتون، سیاه دانه، روغن زیتون، نمک و فلفل را بریزید و کمی هم بزنید، سپس مقداری سرکه سفید را با هم مخلوط کنید تا روی مواد بپوشد، برای رنگ بیشتر می توانید از کمی زردچوبه استفاده کنید. ترشی را در ظرف تمیزی بریزید. روی مواد کمی روغن زیتون بریزید. سپس درب ترشی را ببندید.  بعد از 1 هفته ترشی قارچ و زیتون ما آماده خوردن خواهد بود.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

نکات کلیدی در تهیه ترشی قارچ و زیتون

  1. اندازه نمک را تست کنسد تا خیلی شور نشود
  2. اگر می خواهید از ذرت یا فلفل دلمه ای استفاده کنید، باید همان کاری را که با قارچ انجام دادید، برای آنها انجام دهید.حالا بسته به سختی مواد ممکن است بیش از 3 دقیقه طول بکشد.
  3. بهتر است زمان استفاده از این ترشی بشتر از سه هفته نباشد چون ماندگاری بالا ندارد.
  4. به دلخواه می توانید از دانه های فلفل قرمز استفاده کنید.
مطالعه کنید  قیمت امروز روغن زیتون رودبار
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *