روغن زیتون

بهترین آموزش پاک کردن آرایش با روغن زیتون

آموزش پاک کردن آرایش با روغن زیتون

بهترین آموزش پاک کردن آرایش با روغن زیتون

داشتن چهره ای زیبا با پوستی درخشان آرزوی همه خانم ها در زندگی است. امروزه با انواع محصولات آرایشی و بهداشتی کمک های زیادی در راستای زیبایی صورت انجام گرفته است. به نظر شما فقط آرایش پوست ما را زیبا و شفاف می کند؟ خیر، چون تمیز کردن دقیق آن پس از آرایش نیز تاثیر بسزایی دارد. در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه پوست خود را تمیز کنید. حتی اگر آرایش جزئی از روال زندگی شما نباشد. بهترین آموزش پاک کردن آرایش با روغن زیتون

پاک کردن آرایش با روغن زیتون فرابکر

پاک کردن آرایش با روغن زیتون فرابکر

مواد مورد نیاز:

1. گرم کردن روغن زیتون

یکی از بهترین پاک کننده آرایش طبیعی روغن زیتون است که به آسانی آرایش و آلودگی ها را از روی پوست شما تمیز می کند. برای پاک کردن آرایش با روغن زیتون ابتدا باید مقدار کمی روغن زیتون را کف دست خود بریزید. بعد هر دو دست را به هم بمالید تا روغن گرم شود.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

2. صورت خود را با روغن زیتون ماساژ دهید

روغن گرم شده را به آرامی اما با فشار کمی روی تمام صورت خود بمالید. پوست را با روغن به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید. با این کار ناخالصی ها و تمام ترکیبات آرایشی از پوست جمع می شود.

3. روی صورت خود دستمال گرم قرار دهید

حوله را زیر آب داغ بگذارید. سپس آن را فشار داده و به مدت یک دقیقه روی پوست خود قرار دهید. با این کار منافذ پوست باز شده و پوست شما بهتر تمیز می شود.

مطالعه کنید  روغن زیتون برای چروک دور چشم

4. با پد پنبه ای آرایش خود را پاک کنید

پس از ماساژ دادن روغن به خوبی روی پوست و استفاده از یک پارچه گرم، باید با یک پد پنبه ای روغن را به خوبی از روی پوست خود تمیز کنید.

5. شستن صورت

بهتر است صورت خود را با آب گرم بشویید تا بقیه آرایش پاک شود. توجه داشته باشید افرادی که پوست چرب دارند نیز باید از پاک کننده های ملایم برای تمیز کردن صورت استفاده کنند تا روغن زیتون به طور کامل از روی پوست پاک شود.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

پاک کردن صورت با روغن زیتون فرابکر و روغن کرچکپاک کردن صورت با روغن زیتون فرابکر و روغن کرچک

مواد مورد نیاز:

1. ترکیب روغن زیتون با روغن کرچک

این روغن پاک کننده صورت در واقع چیزی کمتر از روغن های گران قیمتی نیست که برای پاک کردن آرایش فروخته می شوند. برای تهیه این روغن برای پوست های معمولی، باید مقادیر مساوی روغن زیتون و روغن کرچک را با هم ترکیب کنید. اگر پوست شما خشک است، کمی روغن زیتون اضافه کنید. افرادی که پوست چرب دارند باید بیشتر از روغن کرچک استفاده کنند. زیرا روغن کرچک به دلیل خاصیت قابض از چرب شدن پوست جلوگیری می کند.

2. آرایش خود را با استفاده از روغن مخلوط شده پاک کنید

پس از تهیه روغن شوینده باید مقداری از آن را کف دست بریزید. سپس دستان خود را روی هم بزنید تا روغن کمی گرم شود. حالا روغن را روی تمام صورت بمالید و با نوک انگشتان روی پوست ماساژ دهید. این کار را 1 تا 2 دقیقه ادامه دهید تا مواد آرایشی و سلول های مرده پوست پاک شوند و روغن به پوست شما نفوذ کند.

مطالعه کنید  طرز تهیه زیتون شور خانگی

3. صورت خود را با پارچه تمیز کنید

یک حوله را زیر آب داغ گرم کنید. بعد به آرامی با کمک دستمال روغن را از روی پوست پاک کنید. مراقب باشید که پارچه را خیلی محکم روی پوست فشار ندهید. زیرا این کار باعث تحریک پوست و ایجاد جوش خواهد شد. برای این کار بهتر است از یک پارچه نخی نرم استفاده کنید.

4. صورت خود را با آب ولرم بشویید

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

حالا که صورت خود را به خوبی با دستمال تمیز کرده اید، باید پوست خود را با آب بشویید تا باقی مانده آرایش و چربی از روی پوستتان پاک شود. استفاده از آب ولرم را برای شستن صورت فراموش نکنید و اگر پوست چرب دارید حتما از شوینده ملایم استفاده کنید.

حرف پایانی

پاکسازی صورت با روغن زیتون نباید بیش از یک بار در روز انجام شود. در واقع استفاده بیش از یک بار در روز می تواند چربی پوست را افزایش داده و باعث ایجاد حساسیت و آکنه پوستی شود. اگر پوست چرب دارید، بهتر است هفته ای چند بار از این روش به عنوان روش درمانی استفاده کنید تا پوست شما به خوبی هیدراته(آبدار) شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *