روغن زیتون

روش تضمینی درمان درد زانو با روغن زیتون

درد زانو

به دنبال درمانی با هزینه کم برای درد زانو های خود هستید؟روغن زیتون می‌تواند تاثیر چشم گیری روی زانو های شما بگذارد. برای اینکه بدانید، روغن زیتون چگونه می تواند باعث درمان زانو های شما شود، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا روش درمان را بررسی کنیم.

زانو ها، یکی از مهم ترین و پیچید‌ه ترین عضو بدن ماست که نقش حیاتی در حرکت و عملکرد روزمر‌ه ما ایفا می‌کند. گاهی اوقات، ممکن است این قسمت حساس از بدن با درد و مشکلات متعددی مواجه شود که می‌تواند فعالیت‌های روزانه را تحت تأثیر قرار دهد. اما همانطور که میدانید هر مشکلی راه حلی دارد و قابل حل شدن است.

مهم‌ ترین دلایل درد زانو 

مسائل متفاوتی باعث ایجاد درد در زانوها می‌شوند، از افزایش سن و اضافه وزن گرفته تا بیماری‌هایی مانند آرتروز، نقرس، روماتیسم، مشکلات تاندون، کشکک، ضعف عضلات پا، آسیب فیزیکی و ده‌ها دلیل دیگر که منجر به درد در قسمت‌های مختلف زانو می‌شود. 

  • با افزایش سن، استخوان بندی بدن ضعیف و آسیب پذیر می‌شود.
  •  اضافه وزن یا چاقی باعث افزایش فشار، هنگام راه‌رفتن، بالا و پایین‌رفتن از پله‌ها، یا دویدن روی زانو‌ها می‌شود.
  • برخی از ورزش‌ها فشار بیشتری روی زانوها اعمال می‌کنند که در طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد مشکل جدی شود.
  • آسیب یا ضربه به مفصل زانو ممکن است در حادثه های ورزشی، تصادف، سقوط یا فشار زیاد روی زانو اتفاق بیفتد.
  • التهاب زانو می‌تواند به علت التهاب مفصلی، آرتریت روماتوئید، التهاب پاتلا (بیماری پاتلا) یا عفونت باکتریایی در مفصل رخ دهد.
مطالعه کنید  15 کاربرد روغن زیتون برای سلامت و زیبایی پوست و مو

درمان درد زانو با روغن زیتون

روغن زیتون از قدیم به عنوان یک درمان برای تسکین دردهای بدن، به ویژه دردهای استخوانی استفاده می‌شده است. این روغن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان خواص ضد التهابی دارد و از التهاب زانو بر اثر فشار های بیش از حد جلو گیری می‌کند. 

با استفاده از روغن زیتون به تنهایی، برای ماساژ موضعی روی زانو می‌توانید تا حد زیادی از درد زانو‌ی خود را کم کنید. اما اگر روغن زیتون به تنهایی تاثیر گذار نبود، می توانید از ترکیب نمک و روغن زیتون و یا روغن زیتون و زرد چوبه استفاد‌ه کنید.

کافیست شما این مخلوط را با یک لیوان روغن زیتون و یک قاشق نمک آماد‌ه کنید و بعد از مخلوط شدن به طور کامل آن را روی زانو بمالید و ماساژ دهید. برای مخلوط زرد چوبه و روغن زیتون نیز همین مراحل را نیز باید طی کنید، تا شاهد درمان بی نظیر روغن زیتون روی زانو باشید.

Untitled-1

پیشنهاد: بهترین روغن زیتون که می‌تواند تاثیر مستقیم روی زانو هایی آسیب دید‌ه بگذارد، روغن زیتون تمام ارگانیک و طبیعی هستند که در فروشگاه زیدار تولید و به فروش می‌رسند. روغن های زیتون سه مدل مختلف دارند که شما می‌توانید آن را تهیه کنید.

  • روغن زیتون بکر: روغن زیتون بکر از بهترین انواع روغن زیتون است که تا حد زیادی خواص و مواد مغذی آن حفظ شد‌ه.
  • روغن زیتون فرابکر: روغن زیتون فرابکر مستقیماً از زیتون گرفته می‌شود و هیچ‌گونه دستکاری اضافی روی آن انجام نمی‌شود.
  • روغن زیتون تصفیه شده: این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی خود را تا حدی از دست داد‌‌ه‌ و عطر و طعم منحصر به فرد سایر روغن‌ زیتون‌ ها را را ندارند.
مطالعه کنید  از کجا روغن زیتون بخریم، روش نگهداری

نتیجه گیری

روغن زیتون با ترکیبات نمک و زرد چوبه و حتی به تنهایی می‌تواند با ماساژ روی زانو درد آن را برطرف کند و التهاب زانو را کاهش دهد. این روغن زیتون می‌تواند چندین کیفیت داشته باشد که هر کدام کارایی یکسانی دارند و می ‌توانید از هر کدام آن ها به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید. ما این روغن ها را در فروشگاه خو موجود داریم که می توانید از طریق سایت خریداری کنید. اما اگر این عمل کارساز نبود، بهتر است به پزشک و متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا بهترین راه درمان را به شما ارائه کند.زیتون

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *