زیتون

زیتون سیاه اصل بخرید

زیتون سیاه اصل بخرید

زیتون سیاه اصل بخرید

زیتون سیاه یکی از انواع زیتون های می باشد. در واقع زیتون های هستند که از سبز به رنگ تیره تبدیل می شوند. رنگ زیتون های سیاه از قهوه ای روشن تا سیاه تیره متغیر است. پس از برداشت، زیتون های رسیده تحت یک فرآیند پخت قرار می گیرند که می تواند آنها را حتی تیره تر کند. درست مانند همتایان سبز خود، زیتون سیاه سرشار از چربی های تک غیراشباع، کلسیم و پتاسیم است. آنها همچنین حاوی سطوح بالایی از ویتامین E و A هستند. زیتون سیاه اصل بخرید

چندین نوع رایج از زیتون سیاه وجود دارد. زیتون کالاماتا (به نام شهر کالاماتا در جنوب پلوپونز یونان) زیتون یونانی است که طعم ملایم و رنگ قهوه ای بنفش دارد. یکی دیگر از انواع محبوب زیتون ایتالیایی Gaeta است. گائتاها به راحتی با کالاماتاس اشتباه گرفته می شوند زیرا هم از نظر رنگ و هم از نظر شکل مشابه به نظر می رسند. با این حال، آنها طعم ملایم تری دارند.

زیتون سیاه به آرامی رشد می کند و باید در آفتاب کامل یا نیمه سایه در خاک های مرطوب و با زهکشی خوب کاشته شود. درخت زیتون در دمای بسیار پایین امکان دارد باروریش را از دست بدهد. هیچ آفت یا بیماری نگران کننده ای برای آن وجود ندارد، اما گاهی اوقات توسط کپک دوده و کرم پوست آزار دهنده است. کنه های اریوفید باعث ایجاد صفرا می شوند اما نیازی به کنترل نیست. تفاوت بین زیتون سبز و زیتون سیاه از لحاظ طعم بسیار کم است. اگر زیتون را به صورت تازه به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می کنید، می توانید زیتون سبز را جایگزین زیتون سیاه کنید.

مطالعه کنید  خواص زیتون پرورده برای سلامتی

زیتون سیاه تقلبی نخرید

زیتون سیاه تقلبی عواقب بسیار وخیم و ناگواری برای سلامت انسان دارد. یک کارشناس کشاورزی گفت: زیتون سیاه تقلبی وارد بازار کشور شد و در حال حاضر در سطح کشور توزیع می شود. اما مصرف این زیتون عواقب بسیار خطرناک و ناگواری برای سلامتی انسان دنبال دارد. دو نوع زیتون سیاه در جهان وجود دارد. یکی زیتون هایی است که عمدتا در اسپانیا و ایتالیا تولید می شود که البته این زیتون های سیاه اصل در کشور وجود ندارد. می توان گفت تمام زیتون های سیاه موجود در بازار تقلبی هستند.

نوع دیگری از این زیتون ها، زیتون سیاه است که کشورهایی مانند ترکیه و لبنان با خرید زیتون سبز معمولی، آن را با استفاده از سولفات آهن فرآوری کرده و در بازارهای کشور و جهان توزیع می کنند. ترکیه این زیتون ها را به روش های مختلفی فرآوری می کند و این فرآوری باعث می شود که زیتون خام به زیتون سیاه تبدیل شود که استفاده از آن خطرات زیادی برای سلامتی فرد به همراه دارد.

این زیتون ها به گونه ای فرآوری می شوند که افراد عادی قادر به تشخیص واقعی یا تقلبی آن نیستند و تنها متخصصان می توانند با انجام آزمایش های لازم به تقلبی بودن آن ها پی ببرند. مصرف این نوع زیتون تقلبی عوارض زیادی در مغز و معده ایجاد می کند. همچنین به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی، کلیه های فرد به طور کامل از کار می افتد و فرد در معرض خطرات بی شماری قرار می گیرد. از آنجایی که انواع مواد شیمیایی که باعث تغییر رنگ محصولات کشاورزی می شود برای سلامتی انسان مضر است، این محصولات نباید مصرف شوند.

مطالعه کنید  خاصیت ضدسرطانی زیتون

زیتون سیاه اصل بخرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *