روغن زیتون

طبع روغن زیتون سرد است یا گرم؟

طبع روغن زیتون سرد است یا گرم؟

طبع روغن زیتون سرد است یا گرم؟

حتما شنیده اید که افراد مزاج های متفاوتی دارند. برخی افراد سرد مزاج و برخی گرم مزاج هستند و با توجه به مزاج خود ویژگی های ظاهری متفاوتی دارند. غذاهای با طبع سرد برای افراد سرد مزاج مناسب نیست و در صورت مصرف آنها واکنش هایی در بدن خود ایجاد می کنند. شناخت ماهیت غذا و خوردن غذای مناسب با توجه به طبع که دارد بسیار مهم است. طبع روغن زیتون سرد است یا گرم؟

طبع روغن زیتون

زیتون جزء میوه های گرمسیری است که معمولا در هوای گرم و مرطوب رشد خوبی می کند. طبع میوه زیتون در صورتی گرم است که کاملا رسیده باشد. سبز یا سیاه بودن زیتون فرقی نمی کند، اگر کاملا رسیده باشد، طبع گرمی دارد و از لحاظ تری و خشکی به سمت تعادل گرایش دارد. اما زیتون های نارس سرد و خشک هستند. اما لازم است بدانید که به دلیل تلخی شدید این میوه نارس، به عنوان مصرف سرد و حتی معمولی مفید نیست. با توجه به عدم مصرف زیتون نرسیده و نارس می توان گفت زیتون دارای خاصیت گرمی است و به همین دلیل خاصیت روغن زیتون نیز گرم است.

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

مصلح روغن زیتون

همه مواد غذایی دارای طبعی هستند، بعنوان مثال طبع روغن زیتون گرم است. برای تندرستی و تنظیم مزاج بهتر می باشد در کنار آن از غذاهای که مصلح است استفاده کنید. مصلح که به معنی اصلاح کننده است. در مورد خوراکی ها مصلح میوه یا هر نوع غذا دیگری که به شما کمک می کند از نظر طب سنتی و سلامتی بدن سالم تری داشته باشید. در واقع، این اصلاح کننده ها به طبع خود به بدن کمک می کنند تا غذا را راحت تر در بدن هضم کند و سلامت شما را حفظ کند.

مطالعه کنید  تاثیر زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب

همچنین بهتر است با اصلاحات مربوطه خود روغن زیتون بخورید. از روغن زیتون می توانید برای تعدیل و متعادل کردن خلق و خوی خود استفاده کنید. گردو، بادام شیرین، عسل، شیرینی های طبیعی و سرکه از جمله اصلاح کننده ها روغن زیتون هستند. ماهیت روغن زیتون در کنار این اصلاحات روحیه شما را متعادل می کند.

فواید طبع گرم این روغن

در طب سنتی دلیل بیشتر بیماری ها و مشکلات را برای غذا ها با طبع سرد می دانند. راه اصلی برای غذاها با طبع سرد، خوردن غذا با طبع گرم است. روغن زیتون یکی از بهترین داروهای گیاهی است که می توانید به راحتی در خانه از آن استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. حال در این قسمت می خواهیم مزایای استفاده از این روغن را به عموم مردم منتقل کنیم.

به دلیل طبع گرم روغن زیتون می توان از آن در درمان بیماری های مختلف بهره برد مانند:

انواع روغن زیتون

روغن زیتون با کیفیت زیدار

  • گردش بهتر خون کمک می‌کند
  • میکروب زدایی و باکتری زدایی نیز دارد
  • جلو‌گیری از خطر مبتلا به سرطان پستان
  • مفید بودن برای افراد دیابتی
  • افزایش متابولیسم بدن
  • سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد
  • درمان کم خونی، یبوست و سرما خوردگی کودکان

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

کلام آخر

اصلا از این نکته نمی توان بر راحتی گذشت که تنظیم و حفظ تعادل بدن تاثیر زیادی در بهبود سلامت و افزایش کارایی بدن دارد. سردی معده این تعادل را به هم می زند. استفاده از روغن زیتون در کنار غذاهای با طبع سرد می تواند همیشه تعادل بدن شما را حفظ کرده و به بهبود عملکرد شما کمک کند.

مطالعه کنید  روغن زیتون، بهترین روغن برای پوست صورت

طبع روغن زیتون سرد است یا گرم؟

طبع روغن زیتون سرد است یا گرم؟

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *